Forró

Miért nem megy a vállalkozásod 10 év után sem?

Főbb pontok

Sokan keresnek meg azzal, hogy már több mint tíz éve vállalkoznak, de valamiért nem megy úgy a cégük, ahogy kellene. Kérik a segítségemet, hogy találjam meg a problémát, ami akadályozza őket a sikeres működésben. Ilyen helyzetekben azonban van bennem némi fenntartás. Ha valaki egy évtizede próbálkozik, és még mindig nem tudott fenntarthatóan sikeres lenni, akkor ott komoly alapvető gondok lehetnek.

Rossz piacon van a vállalkozás?

Az első és talán leggyakoribb probléma, amivel találkozom, hogy a vállalkozó rossz piacon van. Elképzelhető, hogy amikor elkezdte, még működött az üzlet, de mára a piac telítődött, és már nincs benne pénz. A verseny egyre erősebb, és ha a vállalkozó nem tud alkalmazkodni, könnyen lemaradhat.

Ez az én szakterületemen, a marketingben is igaz. Amikor 10+ éve kezdtem, csak néhány szakember volt a piacon, akire figyelni kellett. Az ügyfélszerzés is másképp működött, hiszen a megrendelők néhány nagy név közül válogathattak, én pedig a színen lévő új arcok közé tartoztam. Akkoriban még nem minden vállalkozás látta be, hogy szüksége van marketingesre, és a verseny sem volt olyan kemény, mint most.

Nem tud kívülről ránézni a saját vállalkozására

Egy másik gyakori hiba, hogy a vállalkozók nem tudnak kívülről ránézni a saját cégükre. Gyakran hallom azt a mondatot, hogy „De Gábor, tíz éve még jó volt a weboldalam/üzlethelyiségem, most miért nem jó?” vagy „X éve forgalmazzuk ezt a terméket, eddig jó volt!”. Az a helyzet, hogy a világ, a technológia és a vásárlói igények folyamatosan változnak. Ami tíz éve működött, az ma már lehet, hogy elavult, és nem képes felvenni a versenyt a piac aktuális kihívásaival.

A saját vállalkozásomban is tapasztalom ezt. Szinte minden évben átalakítjuk a weboldalunkat, hogy megfeleljen a legfrissebb elvárásoknak. A szolgáltatásainkat is rendszeresen frissítjük, hozzáadunk, elveszünk belőlük, hogy lépést tartsunk a piaci igényekkel. Legutóbb például a weboldal- és grafikai munkák készítését vettük fel a portfóliónkba, mert rájöttünk, hogy hiába készítünk el egy remek kampányt, ha a programozó nem ér rá időben elkészíteni a weboldalt. Ezért ma már komplexebb szolgáltatásokat nyújtunk, hogy a kampányok időben és minőségben is a lehető legjobban sikerüljenek.

Az alapokkal van a baj

Gyanakodnom kell akkor is, ha valaki tíz éve a szakmában van, de még sincsenek komoly anyagi eredményei, pedig keményen dolgozik. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg a marketing a probléma, vagy valami más nem stimmel a cégen belül? Nem egyszer keresnek meg azzal, hogy az előző öt marketinges nem vált be, és most engem kérnek fel. Ilyenkor megszólal a vészharang. Miért bukik meg minden marketinges? Lehet, hogy nem is a marketinggel van a gond, hanem a cég alapjaival? Ilyen esetekben nem vállalom el a munkát, legfeljebb tanácsadást ajánlok, mert nem akarok hatodikként beállni a sorba.

Többre van szükség, mint marketingre

Az is gyakran előfordul, hogy a vállalkozónak nemcsak marketing tanácsadásra, hanem más típusú segítségre is szüksége van. Lehet, hogy egy teljes üzleti modell átgondolására, a belső folyamatok újragondolására vagy éppen egy komolyabb stratégiai váltásra van szükség. Sokszor nem a Google Ads szakemberek a hibásak, hanem a cég belső működése nem megfelelő. Ha ezt nem ismeri fel a vállalkozó, akkor bármilyen marketinges szakember is dolgozik neki, nem fog tudni segíteni.

Összefoglalva, ha egy vállalkozás tíz éve a piacon van, és még mindig nem ér el sikereket, akkor érdemes alaposan átgondolni, hogy hol vannak a problémák. Rossz piac? Elavult üzleti modell? Nem megfelelő stratégiai gondolkodás? Ezek mind olyan tényezők, amelyeken egy jó tanácsadó segíthet, de első lépésként fel kell ismerni, hogy a változás elkerülhetetlen. Csak így lehet hosszú távon is sikeres egy vállalkozás.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Stock market prices

Google Ads CPC alakulása 2013–2025 között

Átlagos CPC változása évről évre (2013–2025) A Google Ads átlagos kattintási költsége (CPC) hosszú távon emelkedő trendet mutat 2013 és 2025 között, bár voltak időszakos ingadozások. A 2010-es évek elején a mobilhasználat térnyerése miatt az átlagos CPC globálisan kissé csökkent, mivel a mobilhirdetések olcsóbbak voltak, de a tendencia hamarosan megfordult. 2013 és 2020 között a...
Young High school teacher giving marketing lesson to students in classroom

Marketing ügynökségek költségeinek alakulása Magyarországon (2013–2025)

Árak változása évről évre (2013–2023) A 2010-es években a marketing- és reklámügynökségek szolgáltatási díjai Magyarországon viszonylag stagnáló tendenciát mutattak, majd a 2020-as évek elején jelentősebb emelkedés indult. A KSH adatai szerint 2016 és 2022 első negyedéve között gyakorlatilag nem nőttek az ügynökségi árak – 2022 elején a reklám- és piackutatási szolgáltatások díjai 2%-kal alacsonyabbak voltak,...
organization

A szervezeti magatartás lényege

Szervezeti környezetben az emberi viselkedésről beszélünk, mégis gyakran elfelejtjük, hogy a munkahelyi lét legalább annyira érzelmi és gondolkodási folyamat, mint termelési vagy szolgáltatási tevékenység. Ha szervezetben dolgozol, vagy épp te vezetsz egy csoportot, biztosan találkoztál már azzal a helyzettel, amikor nem a folyamatok technikai elemei, hanem az emberek reakciói, hozzáállása és közös hangulata határozza meg...
Luxury red car, closeup details with city lights behind it. Bokeh.

Mit tanulhatunk a Ferrari marketingeseitől?

Amikor a Ferrari név megjelenik, azonnal kirajzolódik egy vörös színű, kecses karosszériájú sportautó képe, fülünkben felcsendül a duruzsoló motorhang, és magával ragad az olasz autógyártás szenvedélyes világa. De hogyan lett a Ferrari nemcsak az autózás, hanem a globális életstílus egyik ikonja is? A márka mindössze néhány ezres, prémium kategóriás járművet gyárt évente, mégis az egyik...

Itt érsz el

© Copyright 2025