Forró

2021-ben igazán kell a marketinges

Főbb pontok

Eddig is az volt a marketingszakértők legnagyobb baja a vállalkozókkal, hogy szinte mindig az utolsó pillanatban keresték meg őket. Akkor, amikor már nagyon fájt. Akkor, amikor a vállalkozó felélte az utolsó forintját, és két hét alatt szeretné rendbe tenni az eddig elszúrt dolgokat. De ez lehetetlen. Viszont eddig legalább konjunktúra volt, most pedig minimum gazdasági krízisben vagyunk.

2021-ben azért lesz igazán nagy szükség a marketingszakértőkre, mert a legtöbb vállalkozó nem tanulhat a saját kárán, hiszen valószínűleg csak egy esélye lesz a gyenge vásárlóerő miatt. A krízis alatt rengeteg webáruház nyílt, bár az is igaz, hogy a legtöbb webshop félkész állapotban lett közzétéve annak reményében, hogy ha beindul, majd akkor költ rá a tulajdonos, illetve majd akkor költ marketingre, ha visszahozza az árát. Tehát a torta kisebb lett, és többen akarnak jóllakni.

A vállalkozó a legjobb döntést akkor hozza, ha már a legelején beszél egy marketingessel, aki fel tudja világosítani a valós költségekről. A legtöbb kezdőt eddig is nagyon könnyű volt becsapni, könnyű volt rávenni őket arra, hogy nyissanak egy forgalmas helyen egy üzletet, vagy nyissanak egy webáruházat, és majd jönnek a vásárlók. Még látszólagos marketingtámogatást is kaptak. A svindlerek jövőre még intenzívebben fognak vadászni, hiszen az ő megélhetésük is veszélyben lesz.

Szerintem februárban fog a koronavírus gazdasági hatása kicsúcsosodni. A február egyébként is vissza szokott esni. A vállalkozóknak vagy a leendő vállalkozóknak még három hónapjuk van megtalálni a megfelelő szakembert. De hiába a megfelelő szakember, ha a vállalkozó nem tud kérdezni, így érdemes felszedni egy minimális tudást addigra. Én most pl. hetente konzultálok pszichológussal és olvasok pszichológiai könyveket, hogy minél jobban megértsem az embereket, a viselkedésüket, motivációjukat, életvitelüket, problémáikat azért, hogy minél hatékonyabban tudjak hirdetni. Vállalkozóként soha sem szabad 100%-ig másra támaszkodni, még a marketingesre sem. És soha nem szabad abbahagyni a tanulást. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Young man using laptop.

Mit tanulhatunk az Apple marketingeseitől?

Amikor ránézel egy Apple-termékre, rögtön feltűnik a letisztult forma és a gondosan megtervezett részletek. Ha hallasz egy Apple-kulcsszót, rögtön elindul benned valamilyen érzelmi reakció, ami sokkal több, mint egy egyszerű „ez egy technikai eszköz”. Inkább valami olyan benyomás keletkezik, hogy ez a márka egy életérzést közvetít, egy világhoz való tartozást jelenthet. Érdemes belenézned abba, hogy...
Luxury watch isolated on white background

Mit tanulhatunk a Rolex marketingeseitől?

Amikor Rolexre gondolsz, valószínűleg azonnal megjelenik egy kép a fejedben: elegancia, időtálló értékek, exkluzivitás, magas minőség és presztízs. Bár a márka már több mint egy évszázados múltra tekint vissza, ma is képes az újdonság varázsával hatni, és a luxusórák világában megőrizni vezető szerepét. Ha a marketing oldala érdekel, könnyen felfedezheted, hogy a Rolex nem egyszerűen...

A reklám céljai, pszichológiai hatásai és aktuális trendjei

A reklám fő marketingcéljai A reklám a marketingkommunikáció egyik kulcseleme, amely számos üzleti célt szolgálhat. A legfontosabb célok közé tartoznak: Pszichológiai tényezők a reklám hatékonyságában A reklámok akkor a leghatékonyabbak, ha figyelembe veszik az emberi gondolkodás és érzelmek működését. Számos pszichológiai tényező befolyásolja, hogy egy hirdetés mennyire ragadja meg a közönségét és ösztönöz cselekvésre: Stratégiák...

Microsoft Majorana 1: Új korszak a kvantumszámítógépekben és azok marketingalkalmazásaiban

A kvantumszámítógépek terén a közelmúltban jelentős áttörés történt a Microsoft Majorana 1 chip bemutatásával. Ez az új kvantumprocesszor a topológiai kvantumszámítás úttörője, és várhatóan alapvetően változtatja meg, miként gondolkodunk a nagy számításigényű feladatok megoldásáról. A Majorana 1 egyedi technológiája révén nemcsak tudományos és ipari problémák megoldására nyithat új fejezetet, hanem a marketing világára is messzemenő hatással lehet...

Itt érsz el

© Copyright 2025