3 módszer Z generációs megtartására

Főbb pontok

A Z generációs munkavállalók megtartása sok vállalat számára kihívást jelent, hiszen más elvárásokkal és hozzáállással érkeznek a munkahelyekre, mint az előző generációk. Ahhoz, hogy a fiatal csapattagok hűségesek legyenek, fontos, hogy már az első naptól kezdve megteremtsük azokat a feltételeket, amelyek a munkakörnyezetet vonzóvá és személyessé teszik számukra. Az alábbiakban három módszert mutatunk be, amelyek segítenek kapcsolatot teremteni a Z generációval, és elnyerni a hűségüket.

1. Tegyük felejthetetlenné az első napjukat!

Az első munkanap meghatározó élmény lehet, amely akár azonnal eldöntheti, hogy valaki hosszú távra elköteleződik-e a cég mellett. Az első napnak nem szabad egy ellenőrzőlista szerinti bürokratikus tevékenységsornak lennie; fontos, hogy felejthetetlen élményt nyújtsunk az új munkatársnak, amelyet szívesen oszt meg a családjával és barátaival.

Jason Dorsey kutatásai szerint a Z generáció tagjai gyakran már az első napon eldöntik, hogy hosszabb távon szeretnének-e egy vállalatnál maradni. Egy unalmas első nap azt az üzenetet közvetítheti, hogy a munkahely is unalmas és személytelen lesz.

Megoldás: Teremtsünk kiemelkedő pillanatokat az első napon vagy az első héten. Például a John Deere ázsiai irodáiban az új munkavállalókat „John Deere Barátok” üdvözlik, akik már az első napon gondoskodnak róla, hogy a belépés élménye pozitív legyen. A munkatársak egy ajándékkal és egy személyre szabott üdvözlő üzenettel várják az új dolgozót, és még az első napon egy ebédre is meghívják, hogy a kérdéseire válaszoljanak. Ezek a gesztusok azt az érzést keltik, hogy az új munkavállaló fontos, és hogy tényleg számít a cég számára.

2. Korán teremtsünk személyes kapcsolatokat

A Z generációs munkavállalók értékelik a személyes kapcsolatokat, és bár jól alkalmazkodnak a digitális kapcsolattartáshoz, mégis igénylik az emberi, közvetlen interakciókat. Sokuknak van tapasztalata arról, hogy az idősebb generációk „üzleti barátokat” szereztek, de ők sokkal inkább igazi, emberi kapcsolatokra vágynak.

Megoldás: Szervezzünk kávés találkozókat vagy közös ebédeket, hogy jobban megismerjük egymást. A személyes találkozások lehetőséget teremtenek arra, hogy túllépjünk a formális kereteken, és közvetlenebb, barátibb viszonyt építsünk ki az új csapattagokkal. Fontos, hogy az ilyen találkozók ne csak a munkáról szóljanak; beszéljünk olyan témákról is, amelyek személyesebb jellegűek, így a munkavállalók érezni fogják, hogy a kapcsolat több mint egy egyszerű tranzakció.

Az irodánkban például ingyenes ebédet biztosítunk a csapatunknak, de egyetlen szabállyal: nem ehetünk egyedül. Ez az egyszerű szabály elősegíti a közösségépítést és lehetőséget ad arra, hogy jobban megismerjük egymást. Az ilyen jellegű kapcsolódások hidakat építenek az idősebb és fiatalabb csapattagok között, és segítenek megszüntetni a generációk közötti különbségekből adódó esetleges akadályokat.

3. Mutassuk meg, hogy szükségünk van rájuk

A Z generációs munkavállalók számára fontos, hogy érezzék, szükség van rájuk, és hogy munkájuk értéket teremt. Gyakran hagyják el munkahelyeiket azért, mert úgy érzik, hogy feleslegesek vagy könnyen lecserélhetők. Az a munkavállaló marad meg hosszú távon, akit folyamatosan emlékeztetnek arra, hogy mennyire fontos a hozzájárulása.

A Workhuman 2023-as jelentése szerint minden második alkalmazott csak „valamelyest megbecsültnek” érzi magát, míg 10-ből egy „egyáltalán nem”. Különösen igaz ez a Z generációra, akik hozzászoktak a folyamatos visszajelzésekhez és elismerésekhez.

Megoldás: Fontos, hogy rendszeresen elismerjük a munkavállalók hozzájárulását. Egy egyszerű köszönőlevél, egy személyes üzenet, vagy akár egy rövid, gratuláló beszélgetés is sokat jelenthet. A Z generációs munkavállalók számára ezek az apró gesztusok a megbecsülés jelei, és erősítik bennük azt az érzést, hogy valóban értékes tagjai a csapatnak.

Truett Cathy, a Chick-fil-A alapítója egyszer azt kérdezte: „Tudod, honnan tudod, hogy valakinek szüksége van bátorításra?” Majd meg is válaszolta saját kérdését: „Lélegzik.” Ez a mondat jól tükrözi azt a hozzáállást, amely a Z generáció megtartásához szükséges: folyamatosan mutassuk meg, hogy fontosak számunkra.

Konklúzió

A Z generáció megtartása a munkahelyeken nem lehetetlen feladat, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mi motiválja őket, és hogyan teremthetünk értelmes kapcsolatokat velük. Az első nap élményének megteremtése, a személyes kapcsolatok korai kialakítása és annak folyamatos hangsúlyozása, hogy szükségünk van rájuk, mind hozzájárul ahhoz, hogy a Z generációs munkavállalók hosszú távon elköteleződjenek a vállalat mellett. Ha megmutatjuk nekik, hogy értékesek és fontosak, hűséges és elkötelezett csapattagokat nyerhetünk meg magunknak.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Hands of two interracial FBI agents pointing at profile killer or bandit

MI6 kihallgatási módszerei

Korai gyakorlat és a II. világháború: Az MI6 (Secret Intelligence Service) kihallgatási módszerei a 20. század során jelentős fejlődésen mentek keresztül. Már a második világháború idején is megfogalmazódott a brit hírszerzésben, hogy az erőszak alkalmazása kontraproduktív. A háborús kémeket kihallgató 020-as tábor parancsnoka, Robin “Tin Eye” Stephens alezredes híres utasítása szerint „az erőszak tabu, mert...
Business People Handshake Greeting Deal. acquisition, successful negotiation concept.

Tárgyalási módszerek: Mit tanulhat egy vállalkozó az FBI és CIA kihallgatási technikáiból?

A vállalkozói és üzleti élet egyik legkritikusabb eleme a hatékony tárgyalás. Bár elsőre furcsának tűnhet, mégis számos olyan pszichológiai és kommunikációs fogás létezik, amelyet évtizedek óta finomítanak a nemzetbiztonsági és hírszerző szervek, például az FBI vagy a CIA. Ezek nem a manipuláció vagy az erőszakos kényszerítés mintáit jelentik: sokkal inkább a pontos emberismereten, a tudatos...
Contemporary agent of FBI in formalwear sitting in armchair by desk

Az FBI kihallgatási módszerei

Az FBI nyomozásainak kritikus eleme a gyanúsítottak és tanúk kihallgatása, amelynek módszerei az idők során jelentősen fejlődtek. Jelen cikk átfogó elemzést nyújt az FBI által alkalmazott kihallgatási technikákról: áttekintjük a történelmi fejlődést, bemutatjuk a jelenleg használatos taktikákat azok pszichológiai alapjaival és etikai kereteivel együtt. Kitekintést adunk arra is, miként különböznek az FBI módszerei más amerikai...
Tortured Soul

CIA kihallgatási módszerek

A Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) kihallgatási gyakorlata évtizedeken át komoly viták és titkosítás övezte terület volt. A hidegháború idején a CIA a pszichológiai befolyásolás és kényszerítéses kihallgatási technikák kidolgozására fókuszált, míg a 2001 utáni „terrorizmus elleni háború” során ennél jóval intenzívebb, egyesek szerint kínzásnak minősülő módszereket alkalmaztak. E módszerek kapcsán különbség figyelhető meg a hivatalosan...

Itt érsz el

© Copyright 2025