Forró

A marketingsérültek

Főbb pontok

Marketingsérülteknek nevezem azokat a vállalkozókat, akik nem a megfelelő embernek, ügynökségnek szervezték ki a marketingjüket. A megbízó nemétől és iskolai végzettségétől függetlenül tud rosszul választani. Minket keresett már meg kétkezi munkás, és diplomás vállalkozó is azzal, hogy egy kontár szétverte a cégüket.

Nagyon röviden, a marketingesenek ismernie kell a reklámpszichológiát, döntéselméletet. Tud érvelni és legalább 100.000.000 Ft-ot elköltött már reklámra. Ezeket mindig elmondom, de még mindig, folyamatosan jönnek a segítségkérések felénk, hogy már az utolsókat rúgják, mert rossz marketingessel kezdtek ki, így mégrövidebben megfogalmazva az előbbieket: aztamindenit, elvállalt. Xy-onnal fogunk dolgozni! Nem pedig: nem tudom, valamilyen Pistike. Vagy: a izé csoportban ajánlotta magát.

Marketingsérülés

Megfigyeltem azt, hogy aki nem találja meg elsőre a marketingesét, annak a sikere a felére csökken le akkor, ha nem tudja feldolgozni a kudarcot. És általában nem tudják feldolgozni azt, hogy ellőttek 300.000, 500.000, 900.000 Ft-ot. Minél jobban rágörcsölünk valamire, annál biztosabb, hogy nem fog menni. Ilyen az, amikor nagyon el akarsz aludni, mert akkor tuti, hogy nem fog sikerülni.

De tudod, hogy mi fog fájni a legjobban? Ha meg sem próbálod, vagy ha 1 kudarc után feladod. Nekem is voltak üzleti kudarcaim az elmúlt 10+ év alatt. Amikor rosszul sült el, valami akkor tanultam belőle. Ugyanazt a hibát nem követtem el soha 2x vagy 3x. Viszont amit nem tettem meg, azt megbántam, és a mai napig bánok. 

A veszteség nyereség

Ha belefutottál egy rossz marketingesbe vagy egy rossz marketingstratégiát követtél, akkor tedd fel a kérdést magadban, hogy ebből mit tanultál? Pl. most már tudod azt, hogy hogyan kell szakembert választanod? Vagy rájöttél pl. arra, hogy az Instagram nem neked való?

Az ember a veszteségeire sokkal jobban fókuszál, mint a nyereségeire. De így vagyunk a veszéllyel is. Szóval ne add fel és ne feszülj rá görcsösen. A következő marketingesedre ne a leendő sérüléseid potenciális okozójaként tekints.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025