Forró

2021-ben igazán kell a marketinges

Főbb pontok

Eddig is az volt a marketingszakértők legnagyobb baja a vállalkozókkal, hogy szinte mindig az utolsó pillanatban keresték meg őket. Akkor, amikor már nagyon fájt. Akkor, amikor a vállalkozó felélte az utolsó forintját, és két hét alatt szeretné rendbe tenni az eddig elszúrt dolgokat. De ez lehetetlen. Viszont eddig legalább konjunktúra volt, most pedig minimum gazdasági krízisben vagyunk.

2021-ben azért lesz igazán nagy szükség a marketingszakértőkre, mert a legtöbb vállalkozó nem tanulhat a saját kárán, hiszen valószínűleg csak egy esélye lesz a gyenge vásárlóerő miatt. A krízis alatt rengeteg webáruház nyílt, bár az is igaz, hogy a legtöbb webshop félkész állapotban lett közzétéve annak reményében, hogy ha beindul, majd akkor költ rá a tulajdonos, illetve majd akkor költ marketingre, ha visszahozza az árát. Tehát a torta kisebb lett, és többen akarnak jóllakni.

A vállalkozó a legjobb döntést akkor hozza, ha már a legelején beszél egy marketingessel, aki fel tudja világosítani a valós költségekről. A legtöbb kezdőt eddig is nagyon könnyű volt becsapni, könnyű volt rávenni őket arra, hogy nyissanak egy forgalmas helyen egy üzletet, vagy nyissanak egy webáruházat, és majd jönnek a vásárlók. Még látszólagos marketingtámogatást is kaptak. A svindlerek jövőre még intenzívebben fognak vadászni, hiszen az ő megélhetésük is veszélyben lesz.

Szerintem februárban fog a koronavírus gazdasági hatása kicsúcsosodni. A február egyébként is vissza szokott esni. A vállalkozóknak vagy a leendő vállalkozóknak még három hónapjuk van megtalálni a megfelelő szakembert. De hiába a megfelelő szakember, ha a vállalkozó nem tud kérdezni, így érdemes felszedni egy minimális tudást addigra. Én most pl. hetente konzultálok pszichológussal és olvasok pszichológiai könyveket, hogy minél jobban megértsem az embereket, a viselkedésüket, motivációjukat, életvitelüket, problémáikat azért, hogy minél hatékonyabban tudjak hirdetni. Vállalkozóként soha sem szabad 100%-ig másra támaszkodni, még a marketingesre sem. És soha nem szabad abbahagyni a tanulást. 

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025