Forró

Vannak rossz szakemberek?

Főbb pontok

Nincsenek rossz szakemberek, csak te nem találtad meg még a számodra megfelelőt. És nincsenek rossz döntések, csak döntések amellyel vagy nyersz vagy vesztesz. Rossz döntések sorozata pedig tanuláshoz vezet. Ezeket a sorokat a Tinédzser guruk című videóm inspirálta.

Belátom, hogy egy kissé erős lett az a videóm. De ez nem azt jelenti, hogy ne lenne minden szava igaz, de elfogadom azt, hogy ezzel sok-sok embert megbántottam és máshogy kellett volna elkészítenem a videót. De az is igaz, hogy vannak olyan kezdő vállalkozók, akik azt a stílust tudják befogadni. 

Sok huszonéves írt nekem, hogy nincs igazam a Tinédzser guruk című videómban. Volt olyan kommentelőm, akinek 22 éves korában volt egy olyan hónapja, ahol 1.000.000 Ft-os forgalma volt. Illetve egy másik kimaxolta a Katát. Aztán egy másik srác a programozói cégéről és a 3 alkalmazottjáról áradozott, de most pénztáros. Ezek nagyszerű eredmények, főleg ilyen fiatalon. De ezek legtöbbször csak egyszeri sikerek voltak. Volt olyan hónapom a húszas éveim közepe fele, hogy a híroldalamon lévő Google Ads reklámokkal 700.000 Ft-ot kerestem, a programozói munkámmal 200.000 Ft-ot, plusz eladtam ezt-azt amiből bejött 100.000 Ft jutalék. Eme sikeren felbuzdulva nem tanítottam sem a hírírást, sem a programozást, és nem neveztem magamat a magyar Jordan Belfortnak. Sőt a Katát én is kimaxoltam párszor, ezért van Kft-m is. Mégsem tanítottam azt, hogy hogyan kell kimaxolni a Katát. Egyszeri eredmény nem tekinthető olyan sikernek, amit érdemes lenne tanítani. Illetve kinek mi a siker. 

Sokan büszkék arra, hogy érettségi vagy fősuli után belevágtak 3-4 vállalkozásba, majd csődbe vitték és így lettek marketingesek. Illetve arra is, hogy középsuli után egy percet sem dolgoztak sem kis sem nagyvállalkozásban mert azonnal megcsinálták a Katát. Ezzel pedig az a baj, hogy nem ismerik azt, hogy hogyan épül fel egy vállalkozás, nem ismerik a munkavállalók problémáit, stb. És ilyen hiányosságokkal adnak tanácsot. A szamárlétra elkerülhetettlen. Ha 20 évesen nem is, de 30 fölött meg fogja bosszulni magát. Az alázatot meg kell tanulni. 

Pintér 2001-ben a fontosabb karrierperiódusokat hat csoportba sorolta:


  1. 16-18 év között dönti el a fiatal, hogy mi szeretne lenni.

  2. 18-24 év itt sokan váltanak szakmát.

  3. 24-30 év, első komolyabb munkahely megszerzése, megtanul beilleszkedni, megváltozik az életformája, családot alapít. Most fog igazán sokat tanulni.
  4.  
    30-38 év, karrier építése – kibontakozás: Az elsı, igazán komoly önálló feladatok idıszaka, ekkor kerül elıször vezetı beosztásba a késıbbi vezetık jelentıs része.

  5. 38-50 év, a csúcs: Szakmai területen általában ekkor válik sikeressé, elismertté.

  6. 50-60 év, a jelenlegi helyzete stabilizálása. 

Szerintem ez a kutatás mára elavult, mert a világunk sokkal gyorsabb lett. A fenti számokat sok helyen 3-4-évvel eltolnám negatív irányba.

Szóval 20 évesen sokan azt hiszik az összeollózott tudásról, hogy a 38-50 éves ember szintjén vannak. De vajon kinek kell többet tanulnia? A megbízónak vagy a szolgáltatónak? 

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025