Milyen marketinges kell egy vállalkozásnak?

Főbb pontok

A vállalkozóknak olyan marketingesekre van szükségük, akik lázadnak, akik vitatkoznak, akik szembe mennek a megszokottal. Fura, különc arcokra, akik álmodoznak. Olyanokra, akiknek az ötleteik elsőre őrültségnek hangzanak.

Ezzel szemben idehaza az öltönyös marketinges kockák a külföldi trendeket oktatják karót nyelve, miközben attól rettegnek, hogy a főnöküket vagy az affiliate partnereiket meg ne bántsák.

Valójában ez egyrészt azért van, mert a legtöbben a semmiből lesznek marketingesek. Előző nap még targoncát vezettek vagy sültkrumplit ajánlottak a hamburger mellé. Másrészt azért, mert a hazai szakma pár kézben koncentrálódik és mennek a visszaosztások.

Beszéljünk komolyan. Ebben a vállalkozóknak is van felelősségük! A nagyobb ügynökségek rendszeresen posztolják azt, hogy ők egy összetartó csapat és erről fényképeket is közzétesznek. Tényleg nem tűnik fel a megrendelőknek az, hogy a csapatfotókon 18-24 éves lánykák és fiúkák vannak? Persze nekik is meg kell tanulni a szakmát valahol, de akkor erről tájékoztatni kéne a megrendelőket, hogy pl. a 22 éves Pistikének te leszel a harmadik ügyfele, és még nincs üzleti tapasztalata, nem ismeri a piacodat, nem rendelkezik önismerettel, így a befizetett összeged Pistike tanítására megy el, nem pedig a vállalkozásod fejlődésére.

A legtöbb vállalkozó azt várja el, hogy a marketinges azt csinálja, amit ő szeretne. De ezek a megrendelők nem tudják, hogy több ezer munkaórába kerül megszerezni ennek a szakmának az alapjait, ami többek között szociológia, pszichológia, informatika, fogyasztáslélektanból és persze személyiség-lélektant is tartalmaz. Persze nem baj az, ha egy vállalkozónak vannak elképzelései, de a marketing nem ösztönös.

A vásár kettőn áll.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025