Forró

Aki történeteket mesél, uralja a világot

Főbb pontok

Ahogy a régi mondás tartja: „Aki történeteket mesél, uralja a világot”

A legjobb módja, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését, ha használjuk a történetmesélés eszközeit (angolul storytelling). Olyan történetbe ágyazva adjuk át az információt, ami közel áll az emberekhez, megszólítja és meghatja őket, így szinte az agyukba ég a mondanivalónk. Az embereknek úgy kellenek a mesék és történetek, mint a levegő. Gondoljunk csak a gyermekekre, akik elbűvölve, pislogás nélkül hallgatják a mesemondót, vagy a felnőttekre, akik képtelenek letenni egy könyvet, hiszen azt olvasva szinte megszűnik számukra a külvilág.

Nincs ez másképp a marketing területén sem. Az emberek szomjazzák az új, kreatív tartalmakat, történeteket. A nagy vállalatok elárasztják a világot reklámokkal, azonban a mennyiség nem feltétlen gerjeszt jobb statisztikát, sokszor mindez csak zaj marad az emberek számára a szürke hétköznapok hátterében. Gondoljunk csak bele, mennyivel többet ér egy ötletes reklám, mint a minden elárasztó reklámra költött pénzösszeg. Vajon mire emlékszik jobban az ember, egy egyszerű kisfiúra, aki beleharap a csokiba és dicséri, vagy egy raszta hajú férfire, aki csokiba harapva, attól eszméletlen energiát nyer, és ügyetlenkedve próbál mindenki segítségére sietni, azonban igyekezetéből mindig humoros katasztrófa alakul ki? (Ugye mindenki tudja, melyik reklámról beszélünk?)

Ha márkát szeretnénk építeni, mindenképp alkalmaznunk kell egy megkapó történetet, amihez az emberek kötni tudják a terméket.

Sok híres író megfogalmazta már, mi a véleménye a történetmesélésről.

Most összegyűjtöttünk nektek párat, hogy inspiráljon titeket a történetalkotásban.

„Egy történet sem él addig, míg valaki el nem olvassa. A kedvenc történeteink bennünk élnek örökké. Így nem fontos, hogy könyvet olvasol vagy filmet nézel, a Roxford mindig visszavár.” – J.K. Rowling

„Nincs hűségesebb barát a könyveknél” – Ernest Hamingway

„A történetmesélés sosem fog kihalni, hiszen az emberekbe van táplálva” – Margaret Atwood a Szolgálólány meséje írója

„Azért írom a történeteimet, hogy az emberek észrevegyék saját hibáikat” – Lena Waithe a Dr Csont írója

„Elárulok egy titkot. A régi történetmesélők sosem halnak meg. Ott vannak saját történeteikben” – Vera Nazarian

„Az emberiség a történetek függője. Még álmunkban is, mikor a testünk alszik, az elménk egész éjszaka fenn marad, hogy történeteket meséljen” – Jonathan Gottschall

„A jó történetek meglepnek minket. Elgondolkodtatnak. Benn ragadnak a fejünkben, és segítenek abban, hogy úgy lássunk át ötleteket és koncepciókat, ahogy egy Power Point prezentáció sosem képes láttatni” – Joe Lazauskas és Shane Snow

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025