Forró

Marketingkutatás: üzleti döntések alapja

Főbb pontok

A marketingkutatás az üzleti döntések meghozatalának nélkülözhetetlen eszköze, amely összeköti a fogyasztókat a gyártókkal és forgalmazókkal. A marketingkutatás célja, hogy a vállalati döntéshozók számára releváns, objektívan gyűjtött és elemzett adatok alapján segítséget nyújtson a piaci kihívásokra adott válaszok megtalálásában.

A marketingkutatás alapvető funkciói

A marketingkutatás alapvető funkciói közé tartozik az információk feltárása, összegyűjtése, elemzése és közlése, melyek a marketingtevékenységek tervezését, kivitelezését és értékelését támogatják. Ezáltal közvetlenül hozzájárul a marketingstratégiák sikeréhez, hiszen lehetővé teszi, hogy a vállalatok megértsék és hatékonyan reagáljanak a fogyasztói igényekre és piaci változásokra.

A kutatási típusok és módszerek

A kutatási típusok:

  • Problémafeltáró kutatások, amelyek a piacpotenciált, piaci részesedést, imázst és piacjellemzőket vizsgálják.
  • Problémamegoldó kutatások, amelyek a szegmentációra, termékfejlesztésre, árképzésre, reklámozásra és értékesítési stratégiákra összpontosítanak.

Ezenkívül a kutatási folyamat hat lépésből áll:

  1. A probléma meghatározása.
  2. A probléma megközelítésének kidolgozása.
  3. A kutatási terv meghatározása.
  4. Terepmunka vagy adatgyűjtés.
  5. Adat-előkészítés és elemzés.
  6. A jelentés elkészítése és a prezentáció.

Adatgyűjtési technikák

A marketingkutatás számos adatgyűjtési technikát alkalmaz, beleértve a kérdőívek, mélyinterjúk, fókuszcsoportok és megfigyelések használatát. Ezen módszerek alkalmazása lehetővé teszi a kutatók számára, hogy részletes és megbízható adatokat gyűjtsenek, amelyek alapján pontosabb következtetéseket vonhatnak le a piaci viselkedésről és a fogyasztói preferenciákról.

A marketingkutatás jövője

Ahogy a digitális eszközök és a big data technológiák egyre inkább elterjednek, a marketingkutatás egyre nagyobb szerepet kap a vállalati döntéshozatali folyamatokban, elősegítve a gyorsabb és hatékonyabb válaszok megtalálását a piaci kihívásokra.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025