Forró

Google Ads változás: általános egyezés alapértelmezetten

Főbb pontok

A Google Ads nemrégiben bejelentette, hogy az általános egyezés lesz az alapértelmezett beállítás az új keresési kampányok létrehozásakor. Ez jelentős változás a korábbi alapértelmezett beállításhoz képest, amely az általános egyezés kikapcsolása volt. A módosítás jelentősen befolyásolhatja a kampányok teljesítményét, és a hirdetőknek ébernek kell lenniük, hogy elkerüljék a nem kívánt következményeket.

Miért fontos ez a változás?
Az általános egyezés használata kiszélesíti a hirdetések megjelenítésének lehetőségeit, mivel a Google a kulcsszavakhoz kapcsolódó változatokra és szinonimákra is megjeleníti a hirdetéseket. Bár ez a beállítás növelheti a hirdetések elérését és a potenciális ügyfelek számát, egyúttal megnövekedett költségekhez is vezethet, ha nincsenek megfelelően beállítva a kizáró kulcsszavak.

Még a tapasztalt hirdetőknek is óvatosabbnak kell lenniük az új kampányok létrehozásakor, hogy elkerüljék a nem szándékos széles körű célzást. A változás különösen nagy hatással lehet azokra a hirdetőkre, akik az általános egyezés helyett inkább a pontos vagy kifejezés egyezést részesítik előnyben.

Mikor lép életbe az új beállítás?
Fontos megjegyezni, hogy az általános egyezés alapértelmezett beállításként való használata csak akkor lép életbe, ha intelligens ajánlattételi stratégiát (maximális konverziók vagy maximális konverziós érték) választunk a kampány létrehozásakor. A hagyományos ajánlattételi stratégiák esetében továbbra is a hirdetőnek kell manuálisan beállítania a kívánt egyezési típust.

Mit tehetnek a hirdetők?
Annak érdekében, hogy a kampányok az elvárásoknak megfelelően működjenek, és elkerüljük a nemkívánatos költségeket, a hirdetőknek új keresési kampányok létrehozásakor még egyszer ellenőrizniük kell a kulcsszó egyezési típusok beállítását. Győződjünk meg róla, hogy a beállítások összhangban vannak a tervezett stratégiánkkal, és szükség esetén módosítsuk az általános egyezést a kívánt egyezési típusra.

Emellett érdemes átgondolni a kizáró kulcsszavak listájának bővítését, hogy kiszűrjük az irreleváns vagy nem kívánt keresési kifejezéseket. A negatív kulcsszavak használata segíthet a költségek kézben tartásában és a hirdetések pontosabb célzásában.

Következtetés
A Google Ads alapértelmezett beállításának megváltozása az általános egyezés használatára új kihívások elé állítja a hirdetőket. A szélesebb célzás lehetősége miatt fokozott figyelmet kell fordítani a kampányok beállításaira és folyamatos optimalizálására. Azok a hirdetők, akik proaktívan reagálnak a változásra, és szükség esetén módosítják a beállításaikat, továbbra is hatékonyan használhatják a Google Ads platformot céljaik elérésére. Ne felejtsük el rendszeresen ellenőrizni és finomhangolni kampányainkat, hogy maximalizáljuk a megtérülést és elkerüljük a felesleges kiadásokat.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025