Marketing: elölről vagy hátulról?

Főbb pontok

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma arról szeretnék beszélni, hogy a Google Ads és a Facebook hirdetések között hogyan lehet jól választani. Sokan kérdezik tőlem: „Gábor, honnan kezdjem? Google Ads vagy Facebook?” És bár erre a kérdésre nincs egyszerű válasz, mégis érdemes megvizsgálni a két csatornát, hogy mikor, melyik lehet a legjobb választás.

Mi a különbség a két csatorna között?

Google Ads – vagyis keresési hirdetések – során a vásárló aktívan keres egy problémára megoldást. Ha valaki beírja a keresőbe, hogy “esküvői fotós 12. kerület”, akkor valószínűleg tényleg szüksége van esküvői fotósra. Itt a hirdetések azonnali szükségleteket céloznak meg, a vásárló konkrétan problémát próbál megoldani. Azért egyszerűbb, mert ha jól beállított hirdetéseink vannak, akkor a potenciális ügyfél kattint, és vásárol.

Ezzel szemben a Facebook hirdetések esetében, miközben a felhasználó cicás videókat vagy baráti esküvői fotókat nézeget, egyszer csak ott leszünk a hírfolyamában. Itt “pofátlankodunk” be a vásárló elé. Viszont egy jó tartalommal elérhetjük, hogy a figyelmét megragadjuk, és felkeltsük az érdeklődését. Persze a Facebook-felhasználó lehet, hogy már a rajongónk is, és alig várja, hogy tartalmat osszunk meg vele.

Mikor melyik csatorna a jobb?

Ha az a kérdés, hogy Google Ads vagy Facebook, akkor meg kell nézni, hogy a vásárló milyen fázisban van. Ha azonnali megoldást keres, például elromlott a fűtés vagy elvesztette a kulcsát, akkor nagyobb valószínűséggel fog a Google-on keresni szakembert. De ha valaki egy nyelviskolát keres, akkor valószínűleg előbb a Google-ben néz utána, majd áttér a Facebookra, hogy megnézze a véleményeket, végezzen egy kis háttérkutatást.

A legjobb stratégia: kombinált kampány

A legtöbb vállalkozásnál az a leghatékonyabb, ha mindkét csatornát egyszerre használják. Például, ha egy új terméket vagy szolgáltatást vezetünk be, akkor a Facebook lehet jó választás, hiszen ott figyelemfelkeltő hirdetésekkel tudjuk megszólítani az érdeklődőket. Azok a vásárlók, akik már egyszer kattintottak, a Google Ads hálózatán keresztül ismétlő hirdetéseket kaphatnak, hogy ne felejtsenek el minket. A két csatorna együtt sokszor a legerősebb stratégia, de más csatornákat is érdemes bevonni, mint például a hírlevél vagy blog tartalmak.

Orrnehéz vagy farnehéz kampány?

Az, hogy egy kampányt hogyan indítunk, nagyon meghatározó lehet. Az orrnehéz kampány az, amikor nagy költségvetéssel indítunk, és azonnal berobbanunk a piacra, majd fokozatosan visszaveszünk. Ezzel szemben a farnehéz kampány lassú indulással és növekvő költségvetéssel éri el a csúcspontját. A kezdő vállalkozók gyakran farnehéz kampányokban gondolkoznak, ami hosszú távú építkezésre jó lehet, de azonnali sikert ritkán hoz.

Sok kezdő vállalkozó szlogenje az, hogy „majd ha beindul a vállalkozásom, akkor többet költök marketingre.” Azonban, ha nem kezd el időben befektetni a megfelelő marketingbe, előfordulhat, hogy a vállalkozása soha nem fog igazán beindulni.

Ismétlő kampányok – a legjobb taktika?

Az ismétlő kampányok, ahol több csatornát is bevonunk, rendkívül hatékonyak lehetnek. Például először Facebook hirdetésekkel terelünk forgalmat a weboldalra, majd a Google Display hálózatán emlékeztetjük őket a korábbi ajánlatainkra. Az ilyen komplex kampányok sok változót tartalmaznak, és részletes elemzést igényelnek, de hosszú távon garantáltan megtérülnek.

Összefoglalás

Az, hogy elölről vagy hátulról, azaz orrnehéz vagy farnehéz kampány a jobb választás, a céloktól és az adott helyzettől függ. Egy biztos: az eredményes kampányokhoz gyakran több csatorna együttműködésére van szükség, legyen az Facebook, Google Ads, vagy akár hírlevél.

A marketing összetett, és folyamatos tanulást igényel. Az igazán sikeres kampányok a jól megtervezett stratégia, a tudatos költés és a folyamatos optimalizálás eredményeként születnek.

Köszönöm a figyelmet, és ha bármilyen kérdésed van, várom a visszajelzéseidet!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Blockchain technology concept

Blockchain a marketingben

A blockchain technológia néhány éven belül óriási áttörést hozott a pénzügyi világban és a digitális ökoszisztéma számos területén. Egyre többet hallani arról, hogyan alakítja át az ellátási lánc menedzsmentjét, az elektronikus kereskedelmet és akár a klasszikus marketingtevékenységeket is. Ha eddig úgy gondoltad, hogy ez a technológia csak a kriptovalutákra jó, akkor érdemes újragondolni a kérdést....
Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...

Itt érsz el

© Copyright 2025