Miért érdemes elkerülni a Black Friday kampányokat?

Főbb pontok

A Black Friday sok vállalkozás számára vonzó lehetőségnek tűnik a forgalom növelésére és az év végi bevételek maximalizálására. Azonban mielőtt belevágnánk egy ilyen kampányba, érdemes alaposan mérlegelni annak előnyeit és hátrányait.

Megnövekedett hirdetési költségek

A Black Friday a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelenti, ami azt eredményezi, hogy a hirdetők száma jelentősen megnő. Ennek következtében a kattintási költségek (CPC) drasztikusan emelkednek. Tavaly például a CPC-k átlagosan 20-30%-kal növekedtek. A magasabb hirdetési költségek csökkentik a kampányok megtérülését és a profitot.

Csökkenő árrések a nagy kedvezmények miatt

A Black Friday akciók lényege a jelentős árengedmény. Azonban a nagy kedvezmények csökkentik az árrést, ami szintén negatívan hat a profitabilitásra. Ha a megnövekedett hirdetési költségeket is figyelembe vesszük, a kampány könnyen veszteségessé válhat.

Bent ragadt készletek értékesítésének kihívásai

Sokan gondolják, hogy a Black Friday jó alkalom a bent ragadt készletek kiszórására. Azonban ezek a termékek gyakran azért maradtak raktáron, mert nincs rájuk nagy kereslet. Még jelentős árengedmények mellett sem biztos, hogy sikerül értékesíteni őket. Például egy cipő webáruházban az extrém méretű cipők ilyenkor sem lesznek népszerűek, ami csalódást okozhat a vásárlóknak és a vállalkozásnak egyaránt.

Csak 5775 Ft
kozepen

Árérzékeny vásárlók és a márkahűség hiánya

A nagy kedvezmények főként az árérzékeny vásárlókat vonzzák, akik nem feltétlenül válnak hűséges ügyfelekké. Ők mindig ott vásárolnak, ahol a legolcsóbb az ajánlat, és kevésbé törődnek a kiszolgálás minőségével vagy a márkával. Ez azt jelenti, hogy a Black Friday alatt szerzett új vásárlók nem feltétlenül járulnak hozzá a hosszú távú növekedéshez.

A meglévő ügyfélbázis ereje

Ahelyett, hogy a Black Friday kampányra fókuszálnánk, érdemes lehet a meglévő ügyfélbázisunkra koncentrálni. A hírlevél-feliratkozók, a Facebook vagy Instagram követők olyan közönséget jelentenek, akiket költséghatékonyan tudunk elérni. Ők már ismerik a márkánkat, és nagyobb valószínűséggel reagálnak pozitívan egy személyre szabott ajánlatra, akár Black Friday alkalmával, akár az év más időszakaiban.

Mikor érdemes mégis Black Friday kampányt indítani?

  • Készletcsökkentés céljából: Ha olyan termékeink vannak, amelyekre van kereslet, és a kedvezményekkel vonzóvá tehetők a vásárlók számára.
  • Hosszú távú ügyfélszerzés: Ha a nagy kedvezmények segítségével sikerül olyan új vásárlókat bevonzani, akik később is visszatérnek.
  • Aktív közösségi jelenlét esetén: Ha erős követőbázissal rendelkezünk a közösségi médiában vagy hírlevél-feliratkozóink száma jelentős, akiket költséghatékonyan tudunk elérni és aktivizálni.

Összefoglalás

A Black Friday kampányok nem minden vállalkozás számára jelentenek előnyt. A megnövekedett hirdetési költségek és a csökkentett árrések gyakran több kárt okoznak, mint hasznot. Érdemes alaposan átgondolni, hogy valóban megéri-e részt venni ebben az akciódömpingben, vagy inkább más stratégiákat alkalmazzunk a profit növelése érdekében.

Gondold át, hogy valóban szükséges-e a Black Friday kampány számodra. Ha kérdésed van vagy tanácsra van szükséged a marketingstratégiáddal kapcsolatban, fordulj szakértőhöz!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Blockchain technology concept

Blockchain a marketingben

A blockchain technológia néhány éven belül óriási áttörést hozott a pénzügyi világban és a digitális ökoszisztéma számos területén. Egyre többet hallani arról, hogyan alakítja át az ellátási lánc menedzsmentjét, az elektronikus kereskedelmet és akár a klasszikus marketingtevékenységeket is. Ha eddig úgy gondoltad, hogy ez a technológia csak a kriptovalutákra jó, akkor érdemes újragondolni a kérdést....
Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...

Itt érsz el

© Copyright 2025