Forró

A legnagyobb baj a hazai marketingszakértőkkel

Főbb pontok

A legnagyobb baj a hazai marketingszakértőkkel, hogy 90%-ban racionális szempontból cselekednek, míg csak a maradék 10%-ában dolgoznak érzelmi szempontból is. Ezzel az a gond, hogy csak a mások által kitalált sablonokból tudnak dolgozni, ezért egyformák idehaza a mikro- és kisvállalkozások reklámjai. Ők gyakran használják az adatvezérelt, mérhető és statisztika szavakat. Képesek eszközökről és technológiákról hosszasan vitatkozni, ezzel elfedve a vállalkozó valódi problémáját, továbbá csak nagyon ritkán fogadják el más álláspontját. A már meglévő adatokat bizonyára hosszasan és alaposan ki tudják elemezni, és hatékonyan optimalizálják, de viszonylag rövid ideig képesek eredményesek lenni, mert nem az erősségük az új és változatos, szívhez szóló kampányok kreálása, ami a marketing alapja.

Ha nagyot szeretnénk szakítani, akkor játszunk az érzelmekkel, mint pl.:

– félelem – ha kihagyod ezt az ajánlatot, akkor valami rossz is történhet

– bűntudat – használj xy mentes terméket, hogy ne károsítsd tovább a környezeted

– nyugalom – kösse meg ma biztosítását, hogy biztonságba tudja szeretteit, amikor ön már nem lesz

– túlterhelt – stresszes? Csak napi egy magnézium tabletta.

– magányos – egyedül érzi magát? Látogasson el kisállat kereskedésünkbe.

A teljesség igénye nélkül összeszedtem pár érzelmet, amire a fentieken kívül még tudunk hatni:

– félelem: aggódó, ijedt, bizalmatlan

– unalom: fásult 

– harag: feszült, ideges, lázadó

– szomorúság: bánatos, boldogtalan, magányos

– zavarodottság: bizonytalan, szétesett, értetlen

– fáradtság: elhavazott, túlterhelt, stresszes

– üresség: reménytelen, szégyenlős

– biztonság: magabiztos

– játék: buja, bolondos, kalandvágyó

– tettrekészség: bátor, nyitott, optimista

– szeretet: empatikus, rajongó, érdeklődő

figyelem: elmélyült, érdeklődő

– nyugalom: kipihent, harmonikus 

– boldogság: eufórikus, inspirált, győzelemittas

Tervezd meg a fentiek alapján a következő kampányodat. Sok sikert!

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025