Forró

A reklámok nem bírósági tárgyalások

Főbb pontok

Nézzük meg azt, hogy a marketingszélhámosok hogyan dolgoznak.

Először is, kitalálja valaki az új csodát. Volt már annyi, mint pl.: QR-kód, chatbot, popup ablak, értékesítési tölcsér, valamelyik alkalmazás új funkciója, TikTok stb. Én már nem is számolom. A csodának az a lényege, hogy alapjaiban véve változtatja meg a marketinges szakmát, a fogyasztói szokásokat. És hirtelen lépnek be az életünkbe. Nagyon fontos, hogy a csodák mindig egyszerűek és azonnal használhatóak, különösebb tervezést nem igényelnek – legalább is, ezt ígérik. Tehát mindenkinek mindenre jó. Talán most a podcast lesz az új csoda. Millió felületen hallgatható, csak egy mikrofon kell hozzá és egy kis beállítás után már lehet is készíteni az adásokat.

Nézzük meg a csodák életútját:

– Megjön a csoda és a marketingesek cikkeket írnak róla.

– A csoda használata valakinek sikert hoz, mondjuk megtriplázza a bevételt napokon belül. Erről pedig mindenki elkezd beszélni. Mivel mindenkit érdekel a téma, így ezt a sajtó is lehozza.

– A csodára gyorsan ráállnak a sarlatánok és kinevezik magukat a csoda szakértőjévé. A legrátermettebb kókler azonnal kiad egy infóterméket a csodáról, ami 120.000 Ft helyett 9.990 Ft-ba kerül.

– Majd a vállalkozók a markeitngügynökségüktől kérik a csodát. Erre pedig ilyen hype mellett nem lehet nemet mondani, még akkor sem, ha tisztán látja a szakember azt, hogy mi is zajlik valójában.

– Telnek múlnak a napok, hetek, de a forgalomban nem állt be változás, vagy ha igen, akkor elhanyagolható. A vállalkozók mérgesek lesznek, hiszen feleslegesen elköltöttek egy csomó pénzt. Ennek hangot is adnak.

– A csodát ígérő emberek felszívódnak a csoportokból, majd kiadnak egy közleményt, miszerint: ők nem ígértek semmit. És amúgy is, az innováció mindig kockázatos dolog, és ezt tudnia kellett volna mindenkinek.

Te milyen ilyen csodákra emlékszel az elmúlt évekből?

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025