A reklámok nem bírósági tárgyalások

Főbb pontok

Nézzük meg azt, hogy a marketingszélhámosok hogyan dolgoznak.

Először is, kitalálja valaki az új csodát. Volt már annyi, mint pl.: QR-kód, chatbot, popup ablak, értékesítési tölcsér, valamelyik alkalmazás új funkciója, TikTok stb. Én már nem is számolom. A csodának az a lényege, hogy alapjaiban véve változtatja meg a marketinges szakmát, a fogyasztói szokásokat. És hirtelen lépnek be az életünkbe. Nagyon fontos, hogy a csodák mindig egyszerűek és azonnal használhatóak, különösebb tervezést nem igényelnek – legalább is, ezt ígérik. Tehát mindenkinek mindenre jó. Talán most a podcast lesz az új csoda. Millió felületen hallgatható, csak egy mikrofon kell hozzá és egy kis beállítás után már lehet is készíteni az adásokat.

Nézzük meg a csodák életútját:

– Megjön a csoda és a marketingesek cikkeket írnak róla.

– A csoda használata valakinek sikert hoz, mondjuk megtriplázza a bevételt napokon belül. Erről pedig mindenki elkezd beszélni. Mivel mindenkit érdekel a téma, így ezt a sajtó is lehozza.

– A csodára gyorsan ráállnak a sarlatánok és kinevezik magukat a csoda szakértőjévé. A legrátermettebb kókler azonnal kiad egy infóterméket a csodáról, ami 120.000 Ft helyett 9.990 Ft-ba kerül.

– Majd a vállalkozók a markeitngügynökségüktől kérik a csodát. Erre pedig ilyen hype mellett nem lehet nemet mondani, még akkor sem, ha tisztán látja a szakember azt, hogy mi is zajlik valójában.

– Telnek múlnak a napok, hetek, de a forgalomban nem állt be változás, vagy ha igen, akkor elhanyagolható. A vállalkozók mérgesek lesznek, hiszen feleslegesen elköltöttek egy csomó pénzt. Ennek hangot is adnak.

– A csodát ígérő emberek felszívódnak a csoportokból, majd kiadnak egy közleményt, miszerint: ők nem ígértek semmit. És amúgy is, az innováció mindig kockázatos dolog, és ezt tudnia kellett volna mindenkinek.

Te milyen ilyen csodákra emlékszel az elmúlt évekből?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025