Hogyan rombolja a piacot a rövid élettartam?

Főbb pontok

Magyarországon a webáruházak és marketinges vállalkozások száma rohamosan nő. Manapság szinte már annyi új webáruház nyílik, mint ahány marketinges cég jelenik meg a piacon. Azonban a valóság az, hogy ezek a vállalkozások döntő többsége nem éri meg az első év végét. Mi ennek az oka, és miért rombolják ezek a cégek a piacot?

A Marketingesek Szerepe a Piac Rombolásában

Az úgynevezett „marketingesek” egy része, akik alig rendelkeznek valódi szakmai tudással, ingyenes konzultációkkal és azonnali rendelkezésre állással próbálják elcsábítani az ügyfeleket. Ezzel nem csak a saját szaktudásuk árát devalválják, hanem a valódi szakemberek munkájának értékét is aláássák. Az ügyfelek sokszor nem veszik észre, hogy az ingyenes konzultációk mögött nincs komoly szakmai háttér, és a gyorsan összecsapott megoldások gyakran több kárt okoznak, mint hasznot.

A piacot tovább rombolja az a mentalitás, hogy mindenki marketingesnek állhat, ha elolvas egy-két könyvet vagy részt vesz egy online kurzuson. Az ilyen „képzett” marketingesek gyorsan megjelennek a piacon, de mivel nem rendelkeznek tapasztalattal, hibás stratégiákkal és félmegoldásokkal próbálnak érvényesülni. Ez nem csak a vállalkozókat vezeti félre, hanem a szakma presztízsét is csökkenti. A bohóckodás és a valódi stratégiai gondolkodás hiánya hosszú távon károsítja a piacot.

A Hobbi Webáruházak Kártékony Hatása

A webáruház tulajdonosok másik csoportja – gyakran hobbi webáruházak vezetői – szintén hozzájárulnak a piac rombolásához. Az „adjuk olcsóbban, mint a konkurens” stratégia a legalapvetőbb és legveszélyesebb hibák közé tartozik. Azok a kezdő vállalkozók, akik a versenytársak alá ígérnek, gyorsan eljutnak oda, hogy veszteségesen működnek, és végül kénytelenek bezárni a boltot.

Az olcsóbb árképzés rövid távon talán vonzó lehet a vásárlók számára, de hosszú távon komoly károkat okoz mind a vállalkozásnak, mind a piacnak. A nehezen összespórolt pénzt sokan két népszerű hirdetési csatornába, például a Google Ads-be és a Facebook-hirdetésekbe öntik, abban a hitben, hogy ez elég lesz a sikerhez. Azonban a megfelelő stratégia nélkül ezek a hirdetések gyakran nem hoznak eredményt, és a vállalkozók csak pénzt égetnek el. Ez pedig nemcsak nekik okoz kárt, hanem megdrágítja a hirdetési költségeket más, tapasztaltabb vállalkozások számára is.

Miért Nem Élik Meg Az Első Évet?

A probléma egyik gyökere az, hogy sok kezdő vállalkozó nincs felkészülve a piaci versenyre, és nem rendelkezik sem megfelelő üzleti tervvel, sem stratégiával. A marketingesek és webáruházak egyaránt hajlamosak arra, hogy rövid távú megoldásokra építsenek, miközben hiányzik a hosszú távú stratégiai gondolkodás.

Csak 5775 Ft
kozepen

A marketingeseknél gyakori, hogy azonnali eredményeket ígérnek, miközben az üzleti sikerhez elengedhetetlen a jól kidolgozott, hosszú távú marketing stratégia. Hasonlóan, a hobbi webáruház tulajdonosok sokszor nincsenek tisztában a piaci trendekkel és a fogyasztói magatartással, így nem tudják, hogyan építsenek fel egy fenntartható üzletet.

Az első év gyakran a tanulásé és a hibáké, de ezek a hibák sokszor annyira súlyosak, hogy a vállalkozások már ekkor elbuknak. Ha nincs megfelelő üzleti terv, ha a hirdetési költségek megnőnek, vagy ha a piaci árverseny túlságosan agresszív, akkor a vállalkozások nem lesznek képesek fennmaradni.

Mit Lehet Tenni?

Az első lépés, hogy felismerjük: a marketing és az e-kereskedelem nem egyenlő az azonnali sikerrel. Mindkét terület komoly szakmai tudást és hosszú távú gondolkodást igényel. Fontos, hogy a vállalkozók szakértőkkel konzultáljanak és alaposan felkészüljenek, mielőtt belevágnának a vállalkozásba.

A marketingeseknek el kell fogadniuk, hogy nem lehet ingyenes tanácsokkal és rögtönzött megoldásokkal valódi értéket teremteni. Ehelyett az ügyfelekkel való partnerségre kell törekedni, ahol a minőség és a stratégia áll a középpontban.

A webáruház tulajdonosoknak pedig meg kell érteniük, hogy az árképzés nem lehet az egyetlen eszköz a versenyben. A minőségi termékek, az ügyfélélmény és a marketingstratégia mind-mind fontos szerepet játszanak abban, hogy egy webáruház hosszú távon is sikeres legyen.

Összegzés

A marketingesek és a webáruház tulajdonosok rövidlátó stratégiái rombolják a piacot Magyarországon. Az ingyenes tanácsok és a hamis ígéretek aláássák a marketing szakma hitelességét, míg a webáruházak olcsósági versenye megemeli a hirdetési költségeket, és rövid távon veszteséges működéshez vezet. A megoldás a hosszú távú stratégiai gondolkodásban és a valódi szakértelemben rejlik. Csak így lehet fenntartható és sikeres vállalkozást építeni az online térben.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025