Aki történeteket mesél, uralja a világot

Főbb pontok

Ahogy a régi mondás tartja: „Aki történeteket mesél, uralja a világot”

A legjobb módja, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését, ha használjuk a történetmesélés eszközeit (angolul storytelling). Olyan történetbe ágyazva adjuk át az információt, ami közel áll az emberekhez, megszólítja és meghatja őket, így szinte az agyukba ég a mondanivalónk. Az embereknek úgy kellenek a mesék és történetek, mint a levegő. Gondoljunk csak a gyermekekre, akik elbűvölve, pislogás nélkül hallgatják a mesemondót, vagy a felnőttekre, akik képtelenek letenni egy könyvet, hiszen azt olvasva szinte megszűnik számukra a külvilág.

Nincs ez másképp a marketing területén sem. Az emberek szomjazzák az új, kreatív tartalmakat, történeteket. A nagy vállalatok elárasztják a világot reklámokkal, azonban a mennyiség nem feltétlen gerjeszt jobb statisztikát, sokszor mindez csak zaj marad az emberek számára a szürke hétköznapok hátterében. Gondoljunk csak bele, mennyivel többet ér egy ötletes reklám, mint a minden elárasztó reklámra költött pénzösszeg. Vajon mire emlékszik jobban az ember, egy egyszerű kisfiúra, aki beleharap a csokiba és dicséri, vagy egy raszta hajú férfire, aki csokiba harapva, attól eszméletlen energiát nyer, és ügyetlenkedve próbál mindenki segítségére sietni, azonban igyekezetéből mindig humoros katasztrófa alakul ki? (Ugye mindenki tudja, melyik reklámról beszélünk?)

Ha márkát szeretnénk építeni, mindenképp alkalmaznunk kell egy megkapó történetet, amihez az emberek kötni tudják a terméket.

Sok híres író megfogalmazta már, mi a véleménye a történetmesélésről.

Most összegyűjtöttünk nektek párat, hogy inspiráljon titeket a történetalkotásban.

“Egy történet sem él addig, míg valaki el nem olvassa. A kedvenc történeteink bennünk élnek örökké. Így nem fontos, hogy könyvet olvasol vagy filmet nézel, a Roxford mindig visszavár.” – J.K. Rowling

“Nincs hűségesebb barát a könyveknél” – Ernest Hamingway

“A történetmesélés sosem fog kihalni, hiszen az emberekbe van táplálva” – Margaret Atwood a Szolgálólány meséje írója

“Azért írom a történeteimet, hogy az emberek észrevegyék saját hibáikat” – Lena Waithe a Dr Csont írója

“Elárulok egy titkot. A régi történetmesélők sosem halnak meg. Ott vannak saját történeteikben” – Vera Nazarian

“Az emberiség a történetek függője. Még álmunkban is, mikor a testünk alszik, az elménk egész éjszaka fenn marad, hogy történeteket meséljen” – Jonathan Gottschall

“A jó történetek meglepnek minket. Elgondolkodtatnak. Benn ragadnak a fejünkben, és segítenek abban, hogy úgy lássunk át ötleteket és koncepciókat, ahogy egy Power Point prezentáció sosem képes láttatni” – Joe Lazauskas és Shane Snow

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025