Forró

Az árakciók veszélyei

Főbb pontok

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma arról szeretnék beszélni, hogy miért lehet az árakció veszélyes fegyver a vállalkozások kezében. Az árakció alapvetően egy hatékony marketing eszköz lehet, de ha nem megfelelően használják, akkor komoly károkat is okozhat. Ahogy mondani szoktam: „Ha rosszul használod, az árakció öl, butít és nyomorba dönt.”

Miért öl az árakció?

Az árakciók rövid távon forgalomnövekedést hozhatnak, de hosszú távon az indokolatlan akciózás egy vállalkozás halálához vezethet. Sok vállalkozó azért nyúl ehhez az eszközhöz, mert nincs más ötlete, hogyan növelje a forgalmat. Az akciók sorozata viszont a profitot jelentősen csökkenti, és idővel a vállalkozás már csak árengedményekkel tudja megtartani az ügyfeleit. Így a profit helyett csak a veszteségek halmozódnak, és a vállalkozás egyre közelebb kerül a csődhöz.

Hogyan butít az árakció?

Az akciózás könnyű kiút lehet a vállalkozók számára, hiszen egyszerűen kiírni, hogy „20% kedvezmény”, és várni a vásárlókat. Ez azonban nem kényszeríti gondolkodásra a vállalkozót, aki ehelyett többlépcsős kampányokat, hosszú távú stratégiákat és piackutatást kellene végezzen. Az árakciós megoldás lustává teszi a vállalkozót, mert nem szükséges komplex megoldásokat keresni, ami a kreativitás és az innováció teljes hiányát eredményezheti. Végül a cég nem fejlődik, és a piac szép lassan maga alá temeti.

Miért dönt nyomorba az árakció?

Az indokolatlanul gyakori akciózás alacsony nyereséghez vezet, ami a vállalkozó és a munkatársak számára is negatív hatásokkal jár. Az alkalmazottak kevesebbet keresnek, az üzlet pedig nem tud beruházni, fejleszteni vagy bővülni. Mindez egy lefelé tartó spirált eredményez, ami a cég nyomorba dőléséhez vezet.

A gyakori akciók buktatói

Gyakran hallom azt, hogy egy vállalkozó egy akció után nagyobb forgalmat ért el, és úgy érzi, hogy ez az egyetlen megoldás a forgalom növelésére. Az első akció valóban hozhat eredményeket, de amikor ez rendszeressé válik, a hatás már nem lesz ugyanaz. Az ügyfelek megszokják az akciókat, és várják, hogy mindig legyen kedvezmény. Ennek eredményeképpen a vállalkozás nem tud stabil vevőbázist kiépíteni, csak az akcióvadászokat vonzza.

Az akciózás egyik legnagyobb hibája, hogy a cégek azt gondolják, hogy az emberek csak az ár alapján döntenek. Ez igaz lehet egy ideig, de egy tartósan áron alapuló stratégia hosszú távon nem fenntartható. Végül a vállalkozás kénytelen lesz újabb és újabb árengedményeket adni, ami teljesen aláássa a nyereséget, és az üzlet jövedelmezősége drámaian csökken.

A marketinges szerepe az árakciók elkerülésében

Az árakciók helytelen használata nem csak a vállalkozót érinti, hanem a marketingeseket is. Ha egy vállalkozás már „elrontotta” magát az állandó kedvezményekkel, egy marketingesnek sok energiát kell fordítania arra, hogy újraépítse a cég imázsát. Az elmúlt hónapok vagy évek rossz kommunikációját helyre kell hozni, ami hosszabb távú kampányokat igényel, és bizony ez nem lesz olcsó.

Az árakció helyes használata

Természetesen az árakció nem ördögtől való, ha megfelelően használjuk. Van, amikor a kedvezmény elkerülhetetlen része a marketingstratégiának, és megfelelő eszközökkel jó eredményeket hozhat. A lényeg, hogy ez ne legyen folyamatos és kiszámítható. Az árakciót akkor érdemes alkalmazni, amikor valódi piaci igény van rá, például szezonális kampányok vagy kifutó termékek esetén.

Összefoglalva

Az árakció erős marketing eszköz lehet, ha okosan használjuk, de ha helytelenül alkalmazzuk, akkor romboló hatású lehet a vállalkozásra. Az, hogy rövid távon hozhat eredményeket, még nem jelenti azt, hogy hosszú távon is fenntartható megoldás. A tartós sikerhez gondosan felépített marketingstratégia és folyamatos innováció szükséges, nem pedig állandó árengedmények.

Ha szeretnéd megtudni, hogyan használhatod helyesen az árakciót, vagy más hatékony marketingeszközökre van szükséged, keress meg egy marketing szakértőt, aki segít abban, hogy hosszú távon sikeres legyen a vállalkozásod.

Köszönöm, hogy velem tartottál!

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025