Forró

„Online Marketing és Pszichológia” – nem csak webshop-tulajoknak

Főbb pontok

Dajka Gábor „Online Marketing és Pszichológia” című könyve első ránézésre a webáruházak tulajdonosainak szól. Azonban ha mélyebben beleásunk a tartalomba, rájövünk, hogy valójában sokkal szélesebb az a kör, akik profitálhatnak a benne foglalt tudásból. A marketing pszichológiai megközelítése, a stratégiai gondolkodás fontossága szinte minden vállalkozó és marketingszakember számára kulcsfontosságú lehet.

A könyv egyik nagy erőssége, hogy a hazai viszonyokra szabott, gyakorlatias tanácsokat kínál. Dajka Gábor tisztában van vele, hogy a magyar vállalkozások lehetőségei, kihívásai sok szempontból egyediek, így az általános marketingkönyvek stratégiái nem mindig ültethetők át egy az egyben. Az „Online Marketing és Pszichológia” viszont a mi sajátos környezetünkre, a magyar vásárlók gondolkodásmódjára szabott tippeket, ötleteket tartalmaz. Ez nem csak a webáruházaknak, de bármilyen hazai vállalkozásnak hasznos lehet, legyen szó online szolgáltatásról, hagyományos kiskereskedelemről vagy B2B cégről.

A kötet központi témája a marketingpszichológia. Dajka Gábor meggyőződése, hogy igazán hatékonyan csak az tud „reklámozni”, aki érti a célközönsége gondolatait, motivációit, személyiségét. A szerző közérthető módon, a hétköznapi olvasó számára is befogadhatóan mutatja be a pszichológia, szociológia szerepét a marketingben. Megismerhetjük a fogyasztói típusokat, a vásárlói döntések mögött meghúzódó érzelmeket, tulajdonságokat. Ezek az ismeretek nem csak a marketingeseknek, de az értékesítőknek, ügyfélszolgálati munkatársaknak, sőt, a vállalati döntéshozóknak is rendkívül hasznosak lehetnek.

A könyv azonban nem csak a vásárlók, hanem az eladó, vagyis a vállalkozó megismerésére is hangsúlyt fektet. Dajka Gábor szerint a sikeres marketing az önismerettel kezdődik. Csak akkor érthetjük meg igazán a vevőinket, ha először magunkat ismerjük – erősségeinket, értékeinket. Ez a fajta önreflexió minden üzleti szereplő számára hasznos lehet, az egyszemélyes vállalkozótól a nagyvállalati vezetőig.

Az „Online Marketing és Pszichológia” bővelkedik a gyakorlati tippekben is. Számos szövegírási sablont, ötletet tartalmaz, amelyek nagy segítséget jelenthetnek nem csak a webshopok, de bármilyen vállalkozás marketinganyagainak, reklámszövegeinek megalkotásában. A vásárlói perszónák meghatározásának folyamata, a kész minták bármilyen cég marketingtervezéséhez jó kiindulópontot jelenthetnek. A „Webáruház Csekklista” pedig általános tanulságokkal szolgál a kezdő vállalkozók számára.

A marketing szakos hallgatók, pályakezdők is sokat meríthetnek a könyvből. A marketingpszichológia alapjainak ismertetése, a stratégiai gondolkodás hangsúlyozása jó kiegészítője lehet az egyetemi tananyagoknak, segíthet a gyakorlatorientált szemlélet kialakításában. De még a tapasztalt marketingszakemberek is találhatnak új ötleteket, friss rálátást Dajka Gábor munkájában.

Összességében elmondhatjuk, hogy az „Online Marketing és Pszichológia” hasznos olvasmány lehet mindenkinek, aki mélyebben meg szeretné érteni a marketing (és tágabban az üzlet) pszichológiai mozgatórugóit, és ezt a tudást a gyakorlatban, a hazai piacon kívánja alkalmazni. A stratégiai, fogyasztóorientált szemlélet, amit a könyv közvetít, szinte minden iparágban kamatoztatható. Legyen szó webáruház-tulajdonosról, hagyományos vállalkozóról, marketingesről, értékesítőről vagy vezetőről, a könyvben mindenki találhat olyan gondolatokat, eszközöket, amelyek segíthetik a munkáját. Egy kiadvány, ami messze túlmutat eredeti célközönségén, és megkerülhetetlen olvasmánnyá válhat a magyar üzleti életben.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025