Cikk a magyar cégek szlogenjeiről

Főbb pontok

A Szlogen Ereje: Magyar Cégek Emlékezetes Mottói

A jó szlogen több, mint egy egyszerű mondat – egy márka esszenciája, ami megragad az emberek emlékezetében. A magyar cégek az elmúlt évtizedekben számos emlékezetes szlogent alkottak, amelyek nem csak a termékeiket, de sokszor a korszakot is jellemzik, amelyben születtek. Tekintsünk át néhányat a legemlékezetesebb szlogenek közül, és vizsgáljuk meg, mi teszi őket olyan hatásossá.

Cég/Márkanév Szlogen Iparág Időszak Megjegyzés
Adidas Impossible is Nothing Sportfelszerelés 2000-es évek (2004 után)  
Apple Think Different Technológia (számítástechnika) 1997–2002  
Arany Ászok Jobban csúszik Ital (sör) 2000-es évek eleje  
Audi Vorsprung durch Technik (A technika előnye) Autóipar 1970-es évektől napjainkig  
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Önnek jár Közösségi közlekedés 2009  
BMW A vezetés élménye Autóipar 2000-es évektől  
Borsodi „Élvezd a pillanatot.” Söripar   A mának élés, a kikapcsolódás és a jókedv hangsúlyozása.
Borsodi „Minőség. Sör.” Söripar (sörmárka)    
Budapest Bank „A legjobb döntései.” Bank, pénzügyi szolgáltatások   A döntéshozatal fontosságát állítja a középpontba, megerősítve, hogy az ügyfelek okos választást hoznak, ha őket választják.
Burger King Have It Your Way Gyorsétteremlánc 1990-es évek – 2010-es évek eleje  
CBA „A magyar üzletlánc.” Kiskereskedelem (élelmiszer)   Egyértelmű nemzeti kötődés, magyar termékekre és üzletekre fókuszáló kommunikáció.
Chokito Ronda és finom. Élelmiszer (csokoládé) 1990-es évek második fele  
CIB Bank A jó bank Pénzügy (bank) 2010-es évek eleje  
Cillit Bang Bang, és a kosz eltűnik! Háztartás (tisztítószer) 2005 körül  
Coca-Cola Open happiness Üdítőital (cola) 2009–2015  
Coca-Cola „Ez az igazi.” Üdítőital-gyártás 1960-as évek vége–1970-es évek  
Coop Coop, a jó szomszéd Kiskereskedelem (élelmiszer) 1995-től napjainkig  
Corvin Áruház „Minden szinten, szinte minden.” Kereskedelem (áruház)
1970-es, 1980-as évek (már nem használt)
 
Danone (Danone Rudi) Danone, a rudi, nálam ez a tuti… Élelmiszer (tejdesszert) 1997  
Decathlon Magyarország „Sportolni bárhol, bármikor!” Kiskereskedelem (sport)   Noha a Decathlon francia cég, Magyarországon is használja a mozgás szabadságát hirdető üzenetet.
Dreher „Arany a minőségben.” Söripar   A kiváló minőség és a tradíció üzenetét hordozza.
Egis Egészség. Élet. Minőség. Gyógyszeripar 2000-es évektől napjainkig  
Egis „Egészség és megbízhatóság.” Gyógyszeripar   A betegközpontú és minőségi gyógyszergyártást hirdeti.
Fornetti „Fornetti – frissen, finoman.” Pékség, gyorséttermi (pékipari)   Az instant, meleg péksütemények és a folyamatos frissesség hangsúlyozása.
Fundamenta Alap, amelyre építhet Pénzügy (lakás-takarékpénztár) 1997-től napjainkig  
Gillette Férfiasan tökéletes Személyes higiénia 1990-es évek (kb. 1989)  
Head & Shoulders Nincs többé korpa, csak gyönyörű haj, minden nap. Szépségápolás (sampon) 2000-es évek  
Hell Energy „Power of HELL.” Italipar (energiaital)   Erőteljes, energikus üzenet, egyszerre provokatív és lendületes.
Herz „Egy szó, mint száz: Herz.” Élelmiszeripar (húsipar)   Rövid, tömör szlogen, amely a márkanévre rímel és a termékek jellegzetes minőségét emeli ki.
Intel Intel Inside Technológia (számítástechnika) 1991–2000-es évek  
K&H Bank „Ügyfelet nyerünk, nem csatát.” Bank, pénzügyi szolgáltatások   A szolgáltatások emberközpontúságát és együttműködését hangsúlyozza.
Kőbányai Sör Csak lazán! Ital (sör) 2009 körül  
L’Oréal Mert megérdemlem Szépségápolás (kozmetikum) 1970-es évektől napjainkig  
L’Oréal Paris „Mert megérdemlem!” Szépségipar (kozmetikumok) 1971-től napjainkig  
Lidl „Többet adunk”
Kiskereskedelem (élelmiszer diszkont)
   
M&M’s Csak a szádban olvad, nem a kezedben Élelmiszer (édesség) 1990-es évektől napjainkig  
Magyar Posta „Többet nyújtunk.” Postai és logisztikai szolgáltatások   A hagyományos postai szolgáltatások mellett a modern logisztika és pénzügyi szolgáltatások felé való nyitásra utal.
Magyar Telekom Jobb velünk a világ Távközlés (telekommunikáció) 2010-es évek közepe  
Magyar Telekom „Együtt. Veled.” Távközlés 2015–2023 (ma már nem aktív)  
MasterCard Van, amit nem vehetsz meg pénzért, minden másra ott a MasterCard. Pénzügy (bankkártya) 1997-től (2000-es évek)  
Maybelline Lehet, hogy vele született. Lehet, hogy Maybelline. Szépségápolás (smink) 1990-es évektől napjainkig  
Mazda Zoom-Zoom Autóipar 2000–2015  
McDonald’s I’m Lovin’ It („Imádom”) Gyorsétteremlánc 2003-tól napjainkig  
Media Markt „Mert hülye azért nem vagyok!” Kiskereskedelem (műszaki cikkek) kb. 1997–2012 (kampányszlogen)  
Media Markt „Nem vagy te RÉ/TEK!”
Kiskereskedelem (elektronikai áruházlánc)
  Kissé provokatív, fiatalos hangvételű kampány, amely a kedvezményes árakat és a vásárlói tudatosságot erősíti.
MKB Bank „Egy bank, ami Önre figyel.” Bank, pénzügyi szolgáltatások   Korábbi kommunikációjukban használt jelmondat, az ügyfélbarát szemléletet emeli ki.
MOL „Mozgásban az élet.”
Energiaipar (olajipar, kiskereskedelem)
  A mindennapi mobilitást és életvitelt kívánja támogatni, saját termékein keresztül.
Nespresso Nespresso. Mi más? Élelmiszer (kávé) 2008-tól napjainkig  
Nike Just Do It Sportfelszerelés 1988–napjainkig  
Nokia Connecting People Távközlés (mobiltelefon) 1992–2010-es évek eleje  
Old Spice Bizonyíték, nem ígéret Személyes higiénia 1990-es évek  
OTP Bank „Megbízunk egymásban.” Banki szolgáltatások 2000-es évek (kampányszlogen)  
Pannon GSM Az élvonal Távközlés (mobil) 1990-es évek  
Pepsi „Szia, Kata vagyok, van még egy Pepsid?” Üdítőital (cola) 1990-es évek vége  
Pick Szeged „Az igazi.” Élelmiszeripar (húsipar)   A hagyományos, minőségi ízeket és a márka eredetiségét jelzi.
Postabank Ismeri, szereti. Pénzügy (bank) 1990-es évek közepe  
Pöttyös Túró Rudi Pöttyös nélkül élni lehet, de nem érdemes Élelmiszer (tejdesszert) 2000-es évek közepe  
Pöttyös Túró Rudi „A Pöttyös az igazi.” Élelmiszeripar (édesség) 1984-től máig (ikonikus szlogen) Magyarország egyik legismertebb édességmárkája, a hazai kötődés és a „pöttyös” jelleg hangsúlyozása.
Praktiker „Mindenre van ötlete.” Barkácsáruházlánc   A ház körüli felújítások, barkácsolás és kreatív megoldások széleskörű kínálatára utal.
Prezi (startup) “Ideas matter.” (Az ötlet számít) Technológia (SaaS) 2009-től napjainkig  
Red Bull A Red Bull szárnyakat ad! Üdítőital (energiaital) 1990-es évektől napjainkig  
Richter Gedeon „Hagyomány és innováció 1901 óta.” Gyógyszeripar   A magyarországi gyógyszeripar egyik legrégebbi vállalata, a tradíció és a fejlesztések összekapcsolódására utal.
Saridon Nincs idő a fejfájásra Gyógyszeripar (fájdalomcsillapító) 2000-es évek vége  
Skála Áruház Ez igen, Skála! Kiskereskedelem (áruház) 1980-as évek  
Skála Áruház „Bemegyek. Kijövök. De milyen jól kijövök, ha bemegyek!” Kereskedelem (áruházlánc) 1980-as évek (már nem használt)  
Soproni „Összeköt minket.” Söripar   A közös élményekre, nemzeti összetartozásra és baráti kapcsolatokra épít.
Soproni „A söröd” Söripar (sörmárka)    
Soproni Ászok Egy jópofa sör Ital (sör) 2000-es évek  
SPAR „Élmény a bevásárlás.” Kiskereskedelem (élelmiszer)   A vásárlói élmény, a friss termékek és kényelmes üzletkép kialakítása kerül előtérbe.
Suzuki A mi autónk Autógyártás 1992–2010-es évek  
Szerencsejáték Zrt. „Játssz, hogy nyerj!” Szerencsejáték   Az esélyteremtést, a szerencsét és a nyerési vágyat közvetíti, célja a fogyasztók aktivizálása.
Sziget Fesztivál Kell egy hét együttlét Szórakoztatóipar (fesztivál) 1993 (1990-es évek)  
Telekom „Kapcsolat. Életre.” Telekommunikáció   A kapcsolatteremtés és az életminőség javításának szimbolikáját hangsúlyozza.
Telenor A felfedezés szabadsága Távközlés (mobil) 2010–2022  
Telenor „Most a cselekvés ideje!” Telekommunikáció   Dinamikus, cselekvésre ösztönző szlogen, korábbi kampányokban szerepelt.
Tibi csoki „A csoki, ami mosolyra fakaszt.” Élelmiszeripar (édességipar)   A játékos, vidám hangulatot és a fogyasztói élményt helyezi előtérbe.
Tisza Cipő Minden időben. Tisza cipőben Divat (cipő) 1970–80-as évek  
Tokaji Aszú (bor) „A borok királya, a királyok bora.” Borászat 18. századtól (történelmi jelmondat)  
Topjoy Mondd ki apró betűkkel Üdítőital (gyümölcslé) 2010-es évek  
Univer „Kenyérre kenhető.” Élelmiszeripar (mártások, krémek)   A magyar konyha ikonikus gyártója, a szlogen kifejezi a termékek használhatóságát és a házias ízeket.
Váncza sütőpor „Haladjon Ön is a korral, süssön Váncza sütőporral!” Élelmiszeripar (sütőadalék)
1920-as évek vége (már nem használt)
 
Vodafone „Together We Can.” (Nemzetközi kampány) Telekommunikáció   Bár globális vállalat, Magyarországon is ezzel kommunikál; a közösség erejét és összetartozást jelképezi.
Westel 900 A kapcsolat Távközlés (mobil) 1990-es évek  
Whiskas A macskák Whiskast vennének Állateledel 1990-es évektől napjainkig  
Wick (Atemfrei) A Wick Atemfrei segít, ha fáj a torkod, és az orrodat is tisztíccsa! Gyógyászat (torokcukorka) 1994  
Wizz Air A repülés mindenkié Légi közlekedés (fapados) 2004-től napjainkig  
Wizz Air „Szárnyalj velünk!”
Légiközlekedés (fapados légitársaság)
  Bár nem minden esetben hivatalos, a magyarországi marketingkommunikációban gyakran megjelenő jelmondat.
Zwack Unicum „Cseppben a lélek.” Italipar (likőr)   A magyar gyógynövénylikőr egyedi ízvilágát és különlegességét tükrözi, tradíció és lélek összefonódása.

 

Mi teszi ezeket a szlogeneket sikeressé?

  1. Egyszerűség: A legtöbb sikeres szlogen rövid és könnyen megjegyezhető.
  2. Relevancia: Kapcsolódnak a cég fő tevékenységéhez vagy értékeihez.
  3. Érzelmekre hatás: Sok szlogen érzelmi reakciót vált ki, erősítve a márka és a fogyasztó közötti kapcsolatot.
  4. Egyediség: A jó szlogen megkülönbözteti a márkát versenytársaitól.
  5. Időtállóság: A legjobb szlogenek évekig, akár évtizedekig is használhatók.

A magyar cégek szlogenjei jól tükrözik az ország kultúráját és a fogyasztók igényeit. Sok közülük játékos szójátékot vagy kulturális utalást tartalmaz, ami különösen vonzóvá teszi őket a hazai közönség számára.

Összegzés

A jó szlogen megalkotása művészet és tudomány egyben. A fenti példák jól mutatják, hogy a magyar cégek sikeresen alkalmazzák ezt a marketingeszközt, hogy emlékezetessé tegyék márkájukat és kapcsolatot teremtsenek fogyasztóikkal. Ahogy a piac és a fogyasztói igények változnak, úgy alakulnak a szlogenek is, de a legjobban sikerültek évtizedeken át megmaradnak az emberek emlékezetében, ezzel is erősítve a márka értékét.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Blockchain technology concept

Blockchain a marketingben

A blockchain technológia néhány éven belül óriási áttörést hozott a pénzügyi világban és a digitális ökoszisztéma számos területén. Egyre többet hallani arról, hogyan alakítja át az ellátási lánc menedzsmentjét, az elektronikus kereskedelmet és akár a klasszikus marketingtevékenységeket is. Ha eddig úgy gondoltad, hogy ez a technológia csak a kriptovalutákra jó, akkor érdemes újragondolni a kérdést....
Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...

Itt érsz el

© Copyright 2025