Forró

Ismered ezt a kísérletet?

Főbb pontok

Fogj 10 embert, 5 embernek a kezébe adj (örökbe) 10 db ezrest és kérd meg őket arra, hogy osztozkodjanak. 

Nagyon más arányban fogják a pénzt elosztani. Lesznek olyanok, akik 50-50%-ban fognak megállapodni. Míg olyan csapat is lesz, akik 30-70%-ban, vagy éppen 20-80%-ban. Szóval a szórás magas lesz.

Ha pedig a legvégén megkérdeznéd tőlük azt, hogy miért pont úgy döntöttek, azt felelnék, hogy: így volt a logikus.

De a logikát azonnal ki tudjuk zárni, hiszen ha logikusan döntöttek volna a felek, akkor a szórás kicsi lenne.

Akkor mégis mi történt?

A csoport tagjai érzelmi alapon döntöttek és magukból indultnak ki. Az ajánlattevő kivetítette a másikra a gondolkodását.

Gondojunk csak bele. A logikus lépés az lett volna, ha az ajánlattevő 1.000 Ft-ot ajánl fel a másiknak és köti az ebet a karóhoz. 

Az 1.000 Ft-os ajánlatot kapó meg lecsap az ajánlatra, hiszen 1.000 Ft pont 1.000 Ft-tal több, mint a semmi. 

A marketing erősen az érzelmeinkre épül. Egy jó marketinges pedig tisztában van az érzésekkel, sőt az arra adott válaszokat hatékonyan tudja menedzselni. 

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025