Magas szaktudású marketinges, még sincs tele a naptár?

Főbb pontok

Bár számos oka lehet, hogy miért nincs meg a megfelelő ügyfélszámod, én olyan szempontokat gyűjtöttem ki, melyekkel a leggyakrabban találkozom.

Alacsony EQ
Szerintem az üzleti életben, legyen szó marketingesről, ügyfélről, a legfontosabb az EQ fejlesztése. Bár EQ nélkül is el lehet érni sikereket akkor, ha az IQ magasabb, ám a sikerhez vezető út keserves lesz. Egy empirikus kutatás szerint, a magasabb érzelmi intelligenciával rendelkezők magasabb pozíciót tudtak betölteni a munkahelyükön annak ellenére is, hogy az adott posztra náluk sokkal alkalmasabb személyek is voltak. Szóval hiába van több tucat vizsgád, az ügyfelek sok esetben inkább veszik figyelembe az érzelmi intelligenciát, tudtukon kívül is. Magas érzelmi intelligenciára vallhat az, ha segítőkész és kedves vagy, mert empatizálsz a másik vállalkozóval pl. egy-egy Facebook csoportban.

Értékadás
Adj értéket. Ez a közösségi média marketing alapja. Vagyis, igazából az emberi kapcsolatok alapja lenne ez, amit a netre adaptálunk, pl. Facebook csoportokba. Ha mennek az emberi kapcsolatok, akkor a közösségi médiát is jól fogod tudni használni. Ha nem megy, akkor olvasgass szociálpszichológiáról szóló könyveket, járj el önismereti csoportokba. Ha nem szeretnél változtatni a személyiségeden, keress magad mellé olyan embereket, akik jók az emberi kapcsolatokban pl. sok barátjuk van, így a közös tudásotok fog értéket adni. 

Ne csak egy csatornában gondolkozz
Gyakran látom azt, hogy a marketingesek egy csatornában gondolkodnak, pl. Facebook csoportokban, ahol magukat ajánlják. Sokszor tisztán látom azt, hogy támaszkodásról van szó. Ha a támaszkodó csak egy csatornára támaszkodik és az eltörik, akkor elesik. Az interneten megannyi lehetőség van marketingre. Blogolj, videózz, írj cikket egy ismerősöd oldalára, adj fel fizetett hirdetéseket Facebookon, Google Ads-ben, olvass fel cikkeket és töltsd fel SoudCloudra, szervezz rendezvényeket, írj e-bookot, csinálj valami érdekeset amire felhívod a sajtó figyelmét stb.

Szakbarbárkodás
Sok vállalkozótól hallom vissza azt, hogy egyszerűen nem érti amit a marketinges mond. Sokszor a marketinges nem képes több nyelven megszólalni, mert csak a szakmai nyelvet beszéli. Az ügyfél nem minden esetben kíváncsi az angollal kevert marketinges nyelvre, rövidítésekre. Regények, szépirodalmak olvasásával tudod magadat e téren fejleszteni.

Kicsontozás
Hagyd, hogy az ügyfelek téged találjanak meg, ne pedig fordítva. Gyakran látom azt, hogy a marketinges ráugrik a vállalkozóra és leszedi a csontjáról a húst. Azaz, ő jobban akarja a megbízást, mint az ügyfél a marketinget. Ebből nem lesz hosszú távon fenntartható szövetség, mert itt kimondatlanul is, alá és fölérendelt viszony jön létre.

Van egy olyan mondás, amit én is évekig hangoztattam; szakmát lehet tanulni, az IQ-t és EQ-t nem. Ezzel ma már nem értek egyet. Igenis, hogy mindenki tud mindenben fejlődni! 

Mit gondolsz, neked van fejleszteni valód? Ha igen, akkor mi? Ha pedig tele van a naptárad, akkor jó minőségű ügyfelekkel van tele?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Hands of two interracial FBI agents pointing at profile killer or bandit

MI6 kihallgatási módszerei

Korai gyakorlat és a II. világháború: Az MI6 (Secret Intelligence Service) kihallgatási módszerei a 20. század során jelentős fejlődésen mentek keresztül. Már a második világháború idején is megfogalmazódott a brit hírszerzésben, hogy az erőszak alkalmazása kontraproduktív. A háborús kémeket kihallgató 020-as tábor parancsnoka, Robin “Tin Eye” Stephens alezredes híres utasítása szerint „az erőszak tabu, mert...
Business People Handshake Greeting Deal. acquisition, successful negotiation concept.

Tárgyalási módszerek: Mit tanulhat egy vállalkozó az FBI és CIA kihallgatási technikáiból?

A vállalkozói és üzleti élet egyik legkritikusabb eleme a hatékony tárgyalás. Bár elsőre furcsának tűnhet, mégis számos olyan pszichológiai és kommunikációs fogás létezik, amelyet évtizedek óta finomítanak a nemzetbiztonsági és hírszerző szervek, például az FBI vagy a CIA. Ezek nem a manipuláció vagy az erőszakos kényszerítés mintáit jelentik: sokkal inkább a pontos emberismereten, a tudatos...
Contemporary agent of FBI in formalwear sitting in armchair by desk

Az FBI kihallgatási módszerei

Az FBI nyomozásainak kritikus eleme a gyanúsítottak és tanúk kihallgatása, amelynek módszerei az idők során jelentősen fejlődtek. Jelen cikk átfogó elemzést nyújt az FBI által alkalmazott kihallgatási technikákról: áttekintjük a történelmi fejlődést, bemutatjuk a jelenleg használatos taktikákat azok pszichológiai alapjaival és etikai kereteivel együtt. Kitekintést adunk arra is, miként különböznek az FBI módszerei más amerikai...
Tortured Soul

CIA kihallgatási módszerek

A Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) kihallgatási gyakorlata évtizedeken át komoly viták és titkosítás övezte terület volt. A hidegháború idején a CIA a pszichológiai befolyásolás és kényszerítéses kihallgatási technikák kidolgozására fókuszált, míg a 2001 utáni „terrorizmus elleni háború” során ennél jóval intenzívebb, egyesek szerint kínzásnak minősülő módszereket alkalmaztak. E módszerek kapcsán különbség figyelhető meg a hivatalosan...

Itt érsz el

© Copyright 2025