Marketinges anyagok

Főbb pontok

Sokszor látom, hogy a vállalkozók elolvasnak egy könyvet, meghallgatnak egy hanganyagot, esetleg beülnek egy drága előadásra, és azt hiszik, ezzel már meg is van a tudás. A valóság viszont az, hogy az információ feldolgozása és alkalmazása nélkül nem történik változás. Az olvasás önmagában nem elég, a tanultakat gyakorlatba is kell ültetni.

Gyakori probléma, amikor valaki fel is dolgozza az anyagot, de gyakorlat hiányában rosszul alkalmazza azt. A sablonok, amelyeket használ, sokszor nem illenek az adott vállalkozásra, vagy csak részleges információkat tartalmaznak, ami kifejezetten ártalmas lehet. A marketing sablonok gyakran leegyszerűsítik a valóságot, és ha nem megfelelően adaptáljuk őket, az sokszor többet árt, mint használ.

A könnyű marketinges könyvek közös jellemzője, hogy nagyobb betűkkel és sok képpel próbálnak vonzóbbá válni. Ugyanez a helyzet a rendezvényekkel is, ahol az előadók szórakoztató, látványos elemekkel dobják fel a tartalmat, hogy mindenki számára könnyen befogadható legyen. Az igazi marketinges tudás viszont nem ennyire egyszerűen megemészthető: koncentrációt és mélyebb megértést igényel. Sokszor egy-egy mondat megértése mögött is komoly kutatómunka áll, mert a marketing mélyen a pszichológiára épül. A valódi marketing nem kasszarobbantó csekklistákból és hangzatos szlogenekből áll, hanem összetett rendszerekből, amelyeket időbe telik megérteni.

Egyik legemlékezetesebb történetem, amikor egy sofőr lemásolta az áraimat, és az én mintámra létrehozta a saját marketingtanácsadó vállalkozását. Kitalált egy domain nevet, és kiírta, hogy napi 200.000 Ft-ért ad marketing tanácsot. Majd megpróbált megkérdőjelezni engem a saját csoportomban, mondván, hogy elolvasott egy magyar marketing “szakértő” könyvét, és így ő is ugyanolyan hozzáértő, mint bárki más. Az a könyv valójában tele volt üres oldalakkal és nagy betűmérettel, hogy vastagabbnak tűnjön, de valós tudás alig volt benne. Én legalább száz marketinges és üzleti könyvet elolvastam, és tudom, hogy egy szakma valódi elsajátításához nem elég egy rövid, egyszerű olvasmány. Sokan azt hiszik, hogy egy 60 perces tanulás után már szakértőként léphetnek fel, és elkérhetik a magas árakat. Ez a Dunning-Kruger-hatás tipikus példája: a hozzáértés hiánya miatt túlértékelik a saját tudásukat. Nap mint nap találkozunk ilyen “önjelölt szakértőkkel” a közösségi médiában. Ilyenkor fontos megvizsgálni, hogy az illető tényleg rendelkezik-e valós tudással és tapasztalattal.

Csak 5775 Ft
kozepen

Egy másik történetem egy ügyféljelölthöz kötődik, aki az első találkozónk során teljesen megértette és elfogadta, hogy hogyan fogunk elindulni és mikorra várhatóak az eredmények. Később viszont részt vett egy marketinges rendezvényen, ahol három percet beszélt egy híres szakértővel. Ez elég volt ahhoz, hogy elkezdje átvenni az irányítást, és megpróbálja meghatározni, hogyan dolgozzunk. Bár amit az adott szakértő mondott, nagyrészt megegyezett azzal, amit én is elmondtam neki, a különbség a sorrendben és a részletekben rejlett. Egy háromperces beszélgetésből nem lehet megérteni egy vállalkozás teljes problémakörét. A rendezvényen azonban feltüzelték az ügyfelet, hogy higgyen magában, és úgy gondolta, hogy ő is meg tudja csinálni, hiszen másoknak is sikerült. Ez a hozzáállás gyakran vezet ahhoz, hogy a vállalkozók rossz sablonokat kezdenek használni, ami káoszt eredményez.

Az ügyfél végül elhívott sörözni néhány másik marketingest, majd felhívott azzal, hogy ő inkább szétosztja a feladatokat köztük, mert mindenki mást mondott. Ez a torzított információkeresés tipikus esete: az ember csak azt hallja meg, amit szeretne, és azokat az információkat értékeli fel, amelyek az ő narratíváját támogatják. Ennek eredményeként rossz döntéseket hozott, és ha jól tudom, ma is ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint akkor.

Az elméleti tudás mit sem ér gyakorlati tapasztalat nélkül.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025