Marketinges szemmel a Black Friday-ről

Főbb pontok

Minden évben végigolvasom a marketingesek tollából azt, ahogyan magabiztosan állítják: Senki se akciózzon Black Friday-kor. De talán nem érdemes ezt ökölszabályként kezelni, mert a BF kampányok számos vállalkozás számára kínálnak kiváló lehetőséget a forgalom növelésére és az ügyfélkör bővítésére. Nézzük meg, hogy kiknek érdemes belevágni:

Azok a vállalkozások, amelyek sokféle terméket kínálnak, könnyebben tudnak vonzó akciókat összeállítani, amelyek széles vásárlói réteget szólítanak meg. Ez pl. annak köszönhető, hogy egyes termékeken 100%-os árrés van, így könnyebben tudnak jelentős kedvezményeket nyújtani anélkül, hogy veszélyeztetnék a profitot.

Az elektronikai cikkek iránt hagyományosan nagy a kereslet a Black Friday alatt. Televíziók, számítógépek, okostelefonok és más technológiai eszközök jelentős érdeklődést generálhatnak. Bár ezeken az árrés általában 5% körül mozog, így maga a gyártó szokta átvállalni a kedvezmény összegét! Persze ezt a kereskedelmi tapasztalattal nem rendelkező marketingesek nem tudják.

A divatipar szereplői kihasználhatják a szezonalitást és a BF-t arra, hogy a régebbi kollekciókat értékesítsék kedvezményesen. Például a nők nem igazán fogják jövő nyáron megvenni a mostani bikini modelleket, teli áron.

Azok a cégek, amelyek szeretnék növelni ismertségüket, és új ügyfeleket szerezni, a Black Friday alatt széles közönséghez juthatnak el, hiszen a vásárlók ilyenkor keresik az akciókat, így kár lenne kihagyni.

Ha nagyobb mennyiségű készletet szeretnénk értékesíteni, a Black Friday ideális alkalom a raktárkészlet csökkentésére.

A Black Friday jó lehetőség a hűségprogramok népszerűsítésére és az előfizetői bázis bővítésére vonzó ajánlatokkal.

Ha a piacon a versenytársak is aktívan részt vesznek a Fekete Pénteki akciókban, érdemes csatlakozni, hogy ne maradjunk le, és megőrizzük a versenyképességünket.

Azok a cégek, amelyek szeretnék növelni márkájuk ismertségét, és pozitív vásárlói élményt nyújtani, kihasználhatják a Black Friday nyújtotta figyelmet és érdeklődést.

A Black Friday azoknak a vállalkozásoknak való, akik:
– Képesek vonzó és versenyképes ajánlatokat nyújtani.
– Szeretnék növelni értékesítésüket és ügyfélbázisukat.
– Készek befektetni a marketingbe és a logisztikába, a megnövekedett forgalom kezelése érdekében.
– Stratégiailag terveznek a hosszú távú növekedés érdekében.

A Black Friday azoknak a vállalkozásoknak nem való, akik:
– Alacsony árrésű termékeket forgalmaznak.
– Korlátozott erőforrásokkal rendelkező kisvállalkozások.
– Prémium vagy exkluzív termékeket kínáló cégek.
– Szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások fix kapacitással.
– Olyan cégek, amelyek nem tudnak versenyképes ajánlatot nyújtani.
– Stabil és hűséges ügyfélkörrel rendelkező vállalkozások.
– Nagyon szűk vagy speciális célközönséget célzó termékek.
– Olyan vállalkozások, amelyek nem készültek fel időben.
– Magas reklámköltségeket nem vállaló vállalkozások.

Fontold meg alaposan, hogy a Black Friday része legyen-e a marketingstratégiádnak. Ha bizonytalan vagy, vagy további tanácsra van szükséged, fordulj szakértőhöz.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025