Merre halad az újságírás?

Főbb pontok

Nagyon érdekes kérdéseket vet fel napjainkban az újságírás helyzete, hála az internetnek. Az internet ugyanis lehetővé tette, hogy ne csak hozzáférhessünk bármilyen információhoz, hanem szolgáltathassunk is információkat. Bárki, bármikor. A közösségi média pedig még egy lapáttal rátett erre, így bármilyen hír, cikk, tartalom azonnal el tud jutni az emberekhez.

Világos, hogy mindez hatással van az újságírásra. De milyen irányba tereli? Mostantól bármi megjelenhet, mert úgyis bárki gyárthat tartalmat? Vannak még minőségi követelmények? Egyáltalán szükség van még újságírókra, vagy beérik az emberek a bloggerekkel is? Mi köztük a különbség?

Jogos kérdések, és nem könnyű választ adni rájuk. Az biztos, hogy az utóbbi években elmosódott a határvonal az újságírók által gyártott tartalmak, és az egyéb tartalmak közt. A minőség is érdekes kérdés akkor, amikor bárki közzétehet bármit.

Komolyan kirajzolódnak a minőségbeli különbségek

Azt gondolom, hogy éppen a minőség, a belefektetett munka lesz az, ami ebben a helyzetben el fogja választani a valódi újságírást a közösségi tartalmaktól. Egy Facebook-ra írt bejegyzés eljuthat tízezrekhez, akkor sem lesz újságírói tartalom. Ahogy egy átlagos blogcikk sem.

Egy blogger ugyanakkor írhat nagyon jó és érdekes cikket egy témáról, megjelentethet egy nagyon szépen felépített véleményt. Időt és energiát nem sajnálva az alapos utánajárásra, az összefüggések keresésére, a megfelelő emberek megszólaltatására, összerakhat olyan cikket, amit újságírói munkának nevezhetünk.

Csak 5775 Ft
kozepen

És ezen a ponton le is dől egy határ: nem feltétlen az lesz az újságíró, akinek ez a munkája. Hanem gyakorlatilag bárki, aki képes újságírói munkát végezni, és akinek az írásait olvassák is.

A minőséget kezdik keresni

Az igények terén is számíthatunk változásra. A potenciális olvasók egyre nagyobb arányát teszik ki azok, akik már magától értetődőnek tartják, hogy válogathatnak a tartalomban. Nincs már „ezt adja a tévé, ezt kell nézni”, „ezt írja az újság, akkor biztos így van”. Nem vagyunk kénytelenek elfogadni, amit kapunk.

Ez várhatóan azt fogja eredményezni a jövőben, hogy nagyobb igény lesz a színvonalasabb tartalmakra, legyen szó akár aktuális hírek boncolgatásáról, akár szakmai írásokról. Mivel gyakorlatilag végtelen lehetőség van válogatni, az emberek meg is fogják tenni. Félreértés ne essék: ezután is ki fog kerülni a netre bármi, csak nem biztos, hogy közönsége is lesz.

Az mindenesetre biztos, hogy érdekes lesz követni ezeket a változásokat a következő években.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025