Forró

Merre halad az újságírás?

Főbb pontok

Nagyon érdekes kérdéseket vet fel napjainkban az újságírás helyzete, hála az internetnek. Az internet ugyanis lehetővé tette, hogy ne csak hozzáférhessünk bármilyen információhoz, hanem szolgáltathassunk is információkat. Bárki, bármikor. A közösségi média pedig még egy lapáttal rátett erre, így bármilyen hír, cikk, tartalom azonnal el tud jutni az emberekhez.

Világos, hogy mindez hatással van az újságírásra. De milyen irányba tereli? Mostantól bármi megjelenhet, mert úgyis bárki gyárthat tartalmat? Vannak még minőségi követelmények? Egyáltalán szükség van még újságírókra, vagy beérik az emberek a bloggerekkel is? Mi köztük a különbség?

Jogos kérdések, és nem könnyű választ adni rájuk. Az biztos, hogy az utóbbi években elmosódott a határvonal az újságírók által gyártott tartalmak, és az egyéb tartalmak közt. A minőség is érdekes kérdés akkor, amikor bárki közzétehet bármit.

Komolyan kirajzolódnak a minőségbeli különbségek

Azt gondolom, hogy éppen a minőség, a belefektetett munka lesz az, ami ebben a helyzetben el fogja választani a valódi újságírást a közösségi tartalmaktól. Egy Facebook-ra írt bejegyzés eljuthat tízezrekhez, akkor sem lesz újságírói tartalom. Ahogy egy átlagos blogcikk sem.

Egy blogger ugyanakkor írhat nagyon jó és érdekes cikket egy témáról, megjelentethet egy nagyon szépen felépített véleményt. Időt és energiát nem sajnálva az alapos utánajárásra, az összefüggések keresésére, a megfelelő emberek megszólaltatására, összerakhat olyan cikket, amit újságírói munkának nevezhetünk.

És ezen a ponton le is dől egy határ: nem feltétlen az lesz az újságíró, akinek ez a munkája. Hanem gyakorlatilag bárki, aki képes újságírói munkát végezni, és akinek az írásait olvassák is.

A minőséget kezdik keresni

Az igények terén is számíthatunk változásra. A potenciális olvasók egyre nagyobb arányát teszik ki azok, akik már magától értetődőnek tartják, hogy válogathatnak a tartalomban. Nincs már „ezt adja a tévé, ezt kell nézni”, „ezt írja az újság, akkor biztos így van”. Nem vagyunk kénytelenek elfogadni, amit kapunk.

Ez várhatóan azt fogja eredményezni a jövőben, hogy nagyobb igény lesz a színvonalasabb tartalmakra, legyen szó akár aktuális hírek boncolgatásáról, akár szakmai írásokról. Mivel gyakorlatilag végtelen lehetőség van válogatni, az emberek meg is fogják tenni. Félreértés ne essék: ezután is ki fog kerülni a netre bármi, csak nem biztos, hogy közönsége is lesz.

Az mindenesetre biztos, hogy érdekes lesz követni ezeket a változásokat a következő években.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025