Miért írjunk 100 cikket a webshopra?

Főbb pontok

Ha webshopot üzemeltetsz, valószínűleg folyamatosan keresed azokat a módszereket, amelyekkel növelheted a látogatóid és a vásárlóid számát. A „klasszikus” online marketingeszközök – mint a fizetett hirdetések vagy a közösségi média – mellett létezik egy gyakran alábecsült, ám rendkívül hatékony megoldás: a tartalomkészítés, pontosabban a cikkírás. Talán már találkoztál olyan tanácsokkal, hogy „érdemes minél több, minőségi blogbejegyzést közzétenni”. De miért pont 100 cikk? Miért nem 10, vagy éppen 200?

Ebben a terjedelmes írásban – amely az üzleti pszichológia és a marketing metszéspontjában foglal helyet – megmutatom, miért érdemes célul kitűznöd ezt a (elsőre talán magasnak tűnő) számot. Téged, mint webshop-tulajdonost vagy -üzemeltetőt, lépésről lépésre végigvezetlek azon az érvelésen, mely szerint egy jól átgondolt, száz cikkből álló tartalomstratégia komoly versenyelőnyhöz juttathat téged. Ráadásul nemcsak a Google rangsorában érhetsz el jobb helyezést, hanem a vásárlóid fejében is kiépíthetsz egy olyan képet, amely bizalmat és hitelességet sugároz.

Lássuk részletesen, hogy miért fontos ez a stratégia, és milyen hozzáadott értéke lehet a vállalkozásod számára.

 

1. A SEO és a Google rangsorolás javítása

A keresőoptimalizálás (SEO) ma már megkerülhetetlen része az online jelenlétnek. Egy felmérés szerint a Google-keresések több mint 90%-a organikus kattintásokkal zárul (BrightEdge, 2022, „Organic Search Industry Report”). Ez azt jelenti, hogy a fizetett hirdetésekkel szemben óriási előnyre tehetsz szert, ha sikerül minél előkelőbb helyre kerülnöd a találati listán. Mi segíthet ebben? Természetesen a releváns és minőségi tartalom.

A Google és más keresőmotorok úgynevezett algoritmusokat alkalmaznak, amelyek folyamatosan értékelik a weboldalakat. Több száz tényezőt vesznek figyelembe, de a releváns, friss és értékes szöveges tartalom kulcsszerepet játszik. Minél több cikk található a webshopodon, annál nagyobb eséllyel indexeli a keresőmotor a kulcsszavakat és kifejezéseket. Ezzel arányosan nő az organikus forgalmad is. Egy HubSpot-kutatás (HubSpot, 2020, „The Ultimate List of Marketing Statistics”) kimutatta, hogy a havi 16-nál több blogbejegyzést közzétevő vállalatoknál akár háromszor több forgalom is generálódhat, mint azoknál, amelyek csak havi 0-4 bejegyzést írnak.

Ha rendszeresen publikálsz, a Google azt is érzékeli, hogy a honlapod „élő” és naprakész. Ez a frissességi faktor hozzájárul ahhoz, hogy magasabb helyezést érhess el a találati listákon. A 100 cikkes célkitűzés azért ideális, mert egyrészt elég nagy mennyiség ahhoz, hogy lefedj sok, a termékeidhez és a szakterületedhez kapcsolódó kulcsszót. Másrészt az algoritmusok szemében egy ekkora mennyiségű, folyamatosan frissülő tartalom megbízhatóságot és szakmai elkötelezettséget jelez.

 

2. Szélesebb elérés és több célcsoport megszólítása

Sokan azt gondolják, elég egy blog és néhány cikk, de a felhasználói igények ennél sokrétűbbek. Mindannyian más-más kifejezésekkel keresünk, különböző témák iránt érdeklődünk, és más kérdésekkel érkezünk a webre. Ha csak öt-tíz poszt található a webshop blogszekciójában, nehezebb lefedni velük az eltérő érdeklődési köröket. A 100 cikk éppen abban segít, hogy többféle látogató igényére adhass választ.

Nézzük egy konkrét példát: ha sportfelszereléseket árusítasz, mindenki alatt más motiváció mozog. Valaki a futás iránt érdeklődik, más a kerékpározás, a jógázás vagy épp a túrázás szerelmese. Mindegyik témából tudsz készíteni 10-20 cikket, amelyek (1) bemutatják a legújabb trendeket, (2) edzésterveket javasolnak, (3) összehasonlítják a különböző termékeket, vagy épp (4) szakértői tippekkel látják el az olvasót.

Így minden olvasó megtalálhatja a számára releváns tartalmat, legyen akár kezdő, akár haladó a sportban. Emellett a különböző kulcsszavak – „futócipő választás”, „jógaeszközök kezdőknek”, „mountain bike ápolási tippek” stb. – segítségével jóval több keresési lekérdezésben jelenhetsz meg. Ez a tartalommarketing alapelve: a minőség és a mennyiség együtt dolgozik. A Nielsen Norman Group egyik tanulmánya (Nielsen Norman Group, 2019, „User Engagement Research”) kimutatta, hogy minél relevánsabb tartalmakat helyezel el az adott témákban, annál hosszabb időt töltenek az oldalon a látogatók, és nagyobb eséllyel válnak vásárlókká.

 

3. Szakértői státusz kialakítása

A vásárlók nagy része nemcsak egy adott terméket keres, hanem szakértelmet, megbízható forrást is. Az interneten hemzsegnek a webáruházak, de kevesebb azok száma, amelyek valóban mély szakmai ismereteket kínálnak a termékek hátteréről. Ha 100 cikked van, amelyek mind egy-egy releváns témát járnak körül, azzal hosszú távon tekintélyes mennyiségű tudásbázist hozol létre.

Egyre több kutatás mutat rá, hogy a fogyasztók tudat alatt jobban bíznak azokban a márkákban, amelyek minőségi tartalmakkal bizonyítják hozzáértésüket (DemandGen Report, 2021, „Content Preferences Survey Report”). A jó cikkek nemcsak leíró jellegűek, hanem bevonnak, magyaráznak, sőt időnként szórakoztatnak is. Ha ezt a fajta „extrát” nyújtod, a márkád automatikusan a „többet ad, mint egy átlagos webshop” szerepbe kerül. Kialakíthatod azt az érzetet az olvasókban, hogy te magad vagy az a „mentortípus”, aki megkönnyíti a döntésüket, és valóban fontos neki, hogy jól válasszanak a fogyasztók.

A pszichológiai bizalomépítés egyik fő eleme, hogy a felhasználók felismerjék: értesz a dolgokhoz, és valóban segíteni akarsz. Ha egymás után találnak informatív cikkeket nálad, amiket esetleg más szakmai oldalak is hivatkoznak (vendégposztokkal, megosztásokkal), szép lassan kialakul az az imázs, miszerint a webshopod valódi szakértői bástya az adott területen.

 

4. Vásárlói kérdések megválaszolása és az értékesítés ösztönzése

Gondolj a cikkeidre úgy, mint egy kiterjesztett „ügyfélszolgálatra”. Számos érdeklődőnek lehetnek bizonyos fenntartásai, kérdései a termékeddel kapcsolatban. Gyakran kapod meg e-mailben vagy chaten az olyan kérdéseket, mint „Hogyan használjam ezt az eszközt?”, „Melyik méret lesz a jó?”, „Mennyire strapabíró egy adott anyag?” Ha megelőzöd ezeket a kétségeket, és már a cikkekben megválaszolod, komoly lépéselőnybe kerülsz.

Egy Baymard Institute-tanulmány (Baymard Institute, 2020, „Checkout Usability Guidelines”) kimutatta, hogy a kosárelhagyások egyik fő oka a bizonytalanság, amikor a felhasználó nem kap elég információt a termékről. Ha azonban a webshop-ban részletes cikkek segítik a döntést, akkor nagyobb arányban jutnak el a konverzióig. Ráadásul ez az ügyfélszolgálati terhelésedet is csökkentheti. Hiszen ha minden lényeges információ felkerül a blogra, akkor a látogatók gyakran automatikusan megtalálják a válaszokat, és nem kell külön e-mailt vagy telefonhívást indítaniuk. Neked pedig több időd marad a stratégiai feladatokra.

Az értékesítést azért is segíti ez a stratégia, mert a cikkekben közvetlenül is hivatkozhatsz egy-egy termékre. Bemutathatod, hogyan oldja meg a felhasználó problémáját, milyen előnyökkel jár. A marketing-pszichológiai kutatások (Cialdini, 2009, „Influence: Science and Practice”) szerint ha az emberek úgy érzik, hogy hasznos, megbízható információt kapnak, akkor hajlamosabbak viszonzásképpen vásárolni, mert tudat alatt is „kötődni” kezdenek a márkához.

 

5. Tartalommarketing és közösségi média összehangolása

Biztosan hallottál már a tartalommarketing erejéről. A cikkek nagyszerű alapot biztosítanak ahhoz, hogy legyen mit megosztanod a közösségi média platformjaidon. Gondolj bele: ha van 100 cikked, gyakorlatilag több hónapnyi vagy akár egy évre elegendő posztötletet rakhatsz össze belőlük. Mind a Facebookon, mind a LinkedInen, sőt, az Instagramon is adaptálhatod a tartalmakat, rövidebb összefoglalókat, teasereket írhatsz, majd a cikk teljes verziójára irányíthatod a követőidet.

Csak 5775 Ft
kozepen

A közösségi médiában való sikeres jelenlét kulcsa a rendszeres aktivitás és a változatos tartalom. A 100 cikk számos témakört ölel fel, így mindig lesz új, releváns anyagod, amit közzétehetsz. Ezzel állandó élményt adhatsz a követőknek, és nem fullad ki a kommunikációd. A Social Media Examiner egyik jelentése (Social Media Examiner, 2021, „Social Media Marketing Industry Report”) rámutat, hogy a rendszeres, de minőségi tartalommegosztás akár 50%-kal is megnövelheti a közönség elköteleződését középtávon.

Az értékesebb megosztások természetesen visszavezetik a felhasználókat a webshopodba, ahol aztán további cikkeket is elolvashatnak. Ezzel olyan „funnel”-t hozhatsz létre, amely a felhasználót a közösségi média felől finoman tereli a vásárlás irányába. Tulajdonképpen minden cikked egy-egy belépőpont lehet a termékkínálatodhoz.

 

6. Hosszú távú érték és fenntartható növekedés

Ellentétben bizonyos hirdetési formákkal, ahol a kampányidőszak lejártával megszűnik a forgalomnövekedés, a jó minőségű cikkek hosszú távon is dolgoznak neked. Egy 2019-es SEMrush-felmérés (SEMrush, 2019, „The State of Content Marketing”) arra jutott, hogy a „evergreen” vagyis hosszú távon releváns tartalmak akár két-három éven keresztül is stabil forgalmat képesek biztosítani egy weboldal számára. Ha elkezded most a 100 cikked megírását, és folyamatosan publikálsz, akkor néhány hónap múlva már érezhetően javulhat a helyezésed, és ez a hatás akár évekig is kitarthat.

Az idő előrehaladtával a cikkek egy részét persze érdemes aktualizálni, ha változnak a piaci trendek, a termékkínálatod vagy esetleg a szabályozási környezet. Ugyanakkor maga a cikk fő struktúrája, kulcsszavai és a ráépülő linkhálózat stabil alapot adnak a webshopodnak. Mindez nem egyszeri befektetés, hanem egy rendszeresen profitot termelő, organikus folyamat, amelyet te irányítasz a tartalom minőségével és aktualitásával.

A pszichológia nézőpontjából ez azért is fontos, mert a visszatérő látogatók hosszú távon erősen kötődni kezdenek egy oldalhoz, amely mindig friss tartalommal várja őket. Szokásukká válik, hogy az újdonságokat nálad keresik, így kialakul egy „törzsközönség”, amely folyamatos forgalmat és értékesítést biztosíthat számodra.

 

Hogyan kezdj neki a 100 cikk megírásának?

Talán már érted, miért van értelme ennek a „bűvös” számnak, de felmerülhet a kérdés: „Mégis hogyan kezdjek neki?” Ha nincs saját tartalomgyártó csapatod, akkor is több lehetőséged van:

  • Tarts brainstormingot: Gyűjtsd össze azokat a témákat, kérdéseket, termékjellemzőket, amelyek a vásárlóidat érdekelhetik. Egyszerre 20-30 ötletet is kitalálhatsz, majd aszerint csoportosíthatod, hogy melyik mennyire sürgős vagy fontos.
  • Állíts fel ütemtervet: Ne akard egy hónap alatt letudni az egészet, mert könnyen kiégés lehet a vége. Lehet, hogy heti 2-3 cikk reális cél, így fél év alatt összejön a 100-as „kollekció”.
  • Kérj segítséget szakértőktől vagy szövegíróktól: Ha időt akarsz nyerni, megbízhatsz professzionális szövegírókat. Arra figyelj, hogy ők is tisztában legyenek a SEO irányelvekkel, és valóban szakértői minőséget tudjanak produkálni.
  • Vendégblogolás és interjúk: Ne félj vendégszerzőket meghívni, akik az adott terület szakértői. Így olyan témák is bekerülhetnek a tartalomkínálatodba, amelyekhez te magad nem értesz annyira, vagy nincs időd foglalkozni velük.
  • Használd a közösségek visszajelzéseit: Kérdezd meg a vásárlóidat vagy a követőidet, hogy miről olvasnának szívesen. Akár közösségi médiás szavazásokkal, akár hírlevélben kiküldött rövid kérdőívekkel is tájékozódhatsz.

Az alkotás folyamán is igyekezz figyelni a minőségre. A mennyiség mellett fontos, hogy minden cikk valóban értéket adjon. Jobb, ha lassabban, de alaposabban építed fel a tartalomstratégiádat, mintha összezsúfolnád a cikkeket mindenféle SEO-trükkre támaszkodva, de valódi érték nélkül.

 

Mire figyelj a cikkek tartalmának kialakításakor?

Fontos, hogy ne csak „teleszórd” kulcsszavakkal a szövegeket, hanem legyenek valóban hasznosak és a pszichológiai meggyőzést is segítsék. Néhány kritérium, amire érdemes ügyelned:

  • Cím és lead: Az első benyomás rendkívül lényeges. Az olvasóid 80%-a a címből és a leadből dönti el, hogy tovább olvasson-e (Copyblogger, 2021, „Headline & Content Research”). Legyen figyelemfelkeltő és informatív.
  • Kulcsszókutatás és témaválasztás: Alapozd meg a cikk témáját piackutatással, keresési trendekkel. Használj releváns szavakat, de ne vidd túlzásba. Az algoritmusok már okosak: a minőséget is figyelik, nemcsak a kulcsszó-sűrűséget.
  • Struktúra és olvashatóság: Tagold a szöveget alcímekkel, rövid bekezdésekkel, listákkal. A könnyen áttekinthető tartalmak tovább tartják a felhasználót az oldalon. Ez SEO-szempontból is előnyös.
  • Hitelesség és forrásmegjelölés: Ha adatokat, statisztikákat említesz, mindig tüntesd fel a forrást. Ez nemcsak tisztességes, hanem erősíti is a szavaid súlyát.
  • Képek, videók, infografikák használata: Az emberek nagy része vizuális tartalmakra jobban reagál. Ha van lehetőséged, színesítsd a cikkeidet néhány ábrával, saját fotóval vagy akár beágyazott videóval.
  • CTA (Call to Action) beszúrása: A cikk végén vagy közben ne félj cselekvésre ösztönözni az olvasót. Például felhívhatod a figyelmét egy kapcsolódó termékre, hírlevél-feliratkozásra vagy épp egy letölthető anyagra.

 

Kutatási eredmények: a hosszabb tartalmak előnyei

A hosszabb, részletesebb cikkeket sokan kedvelik, különösen akkor, ha valóban informatívak. A keresőmotorok pedig hajlamosak előrébb sorolni az úgynevezett „long-form” (átlagosan 1200-2000 szavas) tartalmakat, mert feltételezik, hogy ezek alaposabb, szakmailag mélyebb anyagok (Backlinko, 2021, „Search Engine Ranking Factors Study”).

Az ügyfelek is előszeretettel maradnak tovább az oldalon, ha valóban bő információt kapnak. Ez csökkenti a visszafordulási arányt és növeli a weboldalon töltött átlagos időtartamot, ami további SEO-előnyt jelent.

A pszichológiában a tájékozató meggyőzés (informational influence) jelensége is idevág: ha valaki részletes, lényegi érveket talál egy kérdésről, és azok konzisztensen megerősítik a döntését, nagyobb valószínűséggel lesz elkötelezett a vásárlás mellett (Petty és Cacioppo, 1986, „Communication and Persuasion”). Magyarul, ha szépen kifejted egy termék előnyeit, alátámasztod kutatásokkal, és még használati példákkal is illusztrálod, akkor erősebben hat a meggyőzés. Emiatt is érdemes hosszabb, alaposabb cikkeket írni, nem csupán 2-300 szavas rövid bejegyzéseket.

 

Gyakori kifogások és megoldások

Bizonyára eszedbe jut, hogy:

  • „Nincs időm ennyi cikket írni.” – Oszd be a feladatot. Akár heti 1-2 cikkel is haladhatsz, vagy vegyél fel egy szakértő szövegírót. Később a tartalom hosszú távon megtérül.
  • „Nem vagyok jó író.” – Senki sem születik profinak. Kezdd el kicsiben, javíts folyamatosan, és merj vendégszerzőket hívni a blogodra.
  • „Nem tudom, miről írjak 100 cikket.” – Kutass! Kérdezd meg a vásárlóidat, nézz konkurens oldalakat, használd a Google Trends-et és a kulcsszótervezőket inspirációként.
  • „Mi lesz, ha senki nem olvassa el?” – Idő kell, míg a Google értékeli a tartalmaidat. Ha releváns és minőségi, akkor lesznek olvasók. Emellett hirdethetsz is rájuk a közösségi médiában.

 

Összegzés

Valószínűleg már látod: a 100 cikk megírása többről szól, mint pusztán a mennyiségről. Ez egy olyan tartalomstratégia, amely hosszú távon számos előnyt nyújt a webshopod számára:

  • Erősíti a SEO-t és a Google rangsorolást, ami növeli az organikus forgalmat.
  • Szélesebb célcsoportot ér el, mert sokféle témát és kulcsszót fed le.
  • Hozzájárul a márka szakértői státuszához, bizalmat épít a vásárlókban.
  • Válaszolja a vásárlói kérdéseket, csökkenti a bizonytalanságot, és közvetlenül ösztönzi az értékesítést.
  • Alapot ad a közösségi médiás tartalmaidnak, így folyamatosan fenntarthatod a követőid érdeklődését.
  • Hosszú távú értéket teremt: a cikkek akár évekig is forgalmat hozhatnak.

Egy átlagos tartalommarketing-csapat vagy akár egy elkötelezett egyéni vállalkozó is meg tudja valósítani ezt a célkitűzést, feltéve, hogy rendszeresen, tervszerűen dolgozik rajta. Bár rövid távon idő- és erőforrás-befektetést igényel, a hosszú távú megtérülés meggyőző lehet. A webáruházadat nem csupán egy „online polcként” láthatják majd az emberek, hanem szakmai forrásként, megbízható iránytűként a témában. Ez pedig éppen az a fajta plusz, amely megkülönböztet a piacon, és stabil alapot nyújt a növekedéshez.

Tehát, ha komolyan gondolod a webshopod fejlesztését, érdemes rögtön hozzálátni a tartalomstratégia kidolgozásához. Tervezd meg a cikkek témáit, ütemezd be az írást vagy a megíratást, és folyamatosan kövesd az eredményeket a Google Analytics-ben. Ha kitartóan építed ezt a bázist, a befektetett munkád idővel új olvasókban, vásárlókban és stabilabb, erősebb márkaimázsban térül majd meg.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025