Forró

Miért nehéz jó marketingest találni?

Főbb pontok

Mert a jól menő vállalkozások a jó marketingeseket, komplett marketingügynökségeket már régen felszippantották. Igen, tudom, hogy naponta 2 új marketinges vállalkozás jön létre a semmiből, és külső szemmel úgy tűnhet, hogy a vállalkozók kedvükre válogathatnak a jobbnál-jobb, pofi és tapasztalt szakemberek között, de ez nincs így. Valójában ez egy nagyon szűk piac. Sokszor csak kihalás útján lehet 1-1 ügynökséghez vagy egyszemélyes marketingeshez bekerülni.

Képzeld, van olyan vállalkozás, aki már 3 hónapja szeretne hozzánk bekerülni, de nem tudjuk vállalni, mert nincs rá kapacitásunk. Ő A-Z-ig mindent velünk szeretne csináltattni, amire már nincs erőforrásunk. Részfeladatokra van, de napi 2-3 órát már nem tudok neki eladni.

Hogy mennyire könnyű marketing tanulót találni?

Nagyon. A belépési küszöb alacsony. Ha valaki reggel 8 órakor úgy ébred fel, hogy ő marketinges akar lenni, akkor délben már meg is lesz az első ügyfele. A vállalkozások jelentős része nincs tisztában azzal, hogy ki a szakember és ki nem. Nekik nagyon könnyű eladni. Én pl. egy-egy munkát azért nem kapok meg sokszor, mert elmondom azt, hogy szürreális elképzelései vannak a vállalkozónak. És elmondom azt, hogy mennyi idő és munka elérni azt, amit szeretne.

Legtöbb esetben ha Pistike mindenben egyetért a vállalkozóval, akkor Pistike fogja kapni a megbízást. Persze az már más kérdés, hogy utána az elképzelésből mi is fog valójában megvalósulni. Általában semmi.

Egyre többször látom azt is, hogy a vállalkozó tisztában van azzal, hogy a jelöltje nem ért a marketinghez, de abban bízik, hogy közösen rájönnek majd a dolgokra és ha valamit csinálnak, akkor abból előbb utóbb csak lesz valami.

Ha nincsen a vállalkozónak kapcsolati tőkéje akkor a legjobb megoldás valamire specializálódott ügynökségeket keresni. Ilyen lehet a Google Ads ügynökség, SEO ügynökség, Instagram ügynökség. Ha így dönt a vállalkozó, akkor ehhez mindenképpen egy marketing szakember segítségét kell kérnie, aki meghallgatja az elképzeléseit és azok alapján felállít egy marketing stratégiát, amit a vállalkozónak és a részfeladatot ellátó ügynökségek is követniük kell. Máskülönben nagyon nagy valószínűséggel az egyes ügynökségek munkadíja és a reklámokra elköltött összegek csak kidobott pénzek lesznek. Sokszor tapasztalom azt, hogy 1-1 vállalkozó már a 3., 4. AdWords ügynökséget tapossa, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez az esetek 90%-ában azért van, mert nincs a vállalkozás mögött semmilyen stratégia.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025