Forró

Milyen marketinges kell egy vállalkozásnak?

Főbb pontok

A vállalkozóknak olyan marketingesekre van szükségük, akik lázadnak, akik vitatkoznak, akik szembe mennek a megszokottal. Fura, különc arcokra, akik álmodoznak. Olyanokra, akiknek az ötleteik elsőre őrültségnek hangzanak.

Ezzel szemben idehaza az öltönyös marketinges kockák a külföldi trendeket oktatják karót nyelve, miközben attól rettegnek, hogy a főnöküket vagy az affiliate partnereiket meg ne bántsák.

Valójában ez egyrészt azért van, mert a legtöbben a semmiből lesznek marketingesek. Előző nap még targoncát vezettek vagy sültkrumplit ajánlottak a hamburger mellé. Másrészt azért, mert a hazai szakma pár kézben koncentrálódik és mennek a visszaosztások.

Beszéljünk komolyan. Ebben a vállalkozóknak is van felelősségük! A nagyobb ügynökségek rendszeresen posztolják azt, hogy ők egy összetartó csapat és erről fényképeket is közzétesznek. Tényleg nem tűnik fel a megrendelőknek az, hogy a csapatfotókon 18-24 éves lánykák és fiúkák vannak? Persze nekik is meg kell tanulni a szakmát valahol, de akkor erről tájékoztatni kéne a megrendelőket, hogy pl. a 22 éves Pistikének te leszel a harmadik ügyfele, és még nincs üzleti tapasztalata, nem ismeri a piacodat, nem rendelkezik önismerettel, így a befizetett összeged Pistike tanítására megy el, nem pedig a vállalkozásod fejlődésére.

A legtöbb vállalkozó azt várja el, hogy a marketinges azt csinálja, amit ő szeretne. De ezek a megrendelők nem tudják, hogy több ezer munkaórába kerül megszerezni ennek a szakmának az alapjait, ami többek között szociológia, pszichológia, informatika, fogyasztáslélektanból és persze személyiség-lélektant is tartalmaz. Persze nem baj az, ha egy vállalkozónak vannak elképzelései, de a marketing nem ösztönös.

A vásár kettőn áll.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025