Forró

Ne pánikból építs webáruházat

Főbb pontok

Számtalan kérdést kaptam az elmúlt napokban tőletek arról, hogy most van-e itt az ideje a webáruházépítésnek.

Ha azért akarsz gyorsan belevágni az online kereskedelembe, mert beütött a krízis és gyorsan kéne a pénz, akkor nem jó megoldás számodra a webes kereskedelem. Főleg akkor nem, ha semmilyen tapasztalatod nincs benne.

Egy jól működő webáruháznak megvan a recepjte, és mint minden kellemes jó ízű készítmény, több összetevős és gyakorlott szakács tudja csak jól elkészíteni.

Jelen esetben marketing és kommunikációs stratégia kialakítása szükséges. Ennek az elkészítése SOS üzemmódban is egy hét. 

Ennek az ára az üzleti világban eltörpül, mégis ha úgy nézzük, a garantált bruttó bérminimum ára.

És még kell egy grafikus, programozó és egy jogász is, aki rendbe teszi az online boltodat, függetlenül attól, hogy bérelhető rendszert vagy egyedit választasz.

Ennek a három szakembernek a költsége összesen félmillió forint körül lesz.

És persze a könyvelésről se feledkezzünk meg. KFT esetén az induló ár 15.000 Ft körül lesz havonta. És egyébként a cég alapítása sem 5 perc. Ezen kívül még felmerülhet jó pár egyéb költség is, mint pl. a raktározás, illetve a raktárkészlet felhalmozás.

A fenti lépések után pedig a marketingszakember elkezdheti a már kidolgozott marketing-stratégiát megvalósítani. Ám a vállalkozó nem dőlhet hátra, a java még csak most jön a számára. A vállalkozónak is tisztában kell lennie a marketing alapjaival, tudnia kell érvelni és a célcsoportot folyamatosan kell kutatnia. A technikai dolgokat is kell sajátítania, jó ha alapfokon ért pl. a HTML nyelvhez.

És pont a fentiek hiánya miatt van az a rengeteg becsődölt webáruház, vagy az egyik napról a másikra élők. Illetve ők az árösszehasonlító oldalak királyai ideig, óráig. Ők azok, akinek a vállalkozásukat megakasztja egy-két pár tízezer forintos át nem vett csomag. Zárt Facebook csoportok tele vannak ezekkel az emberekkel és anyagi problémáikkal, ami az át nem vett csomagból fakad.

Gyakran elő szokott fordulni az is, hogy miután ezeket elmondom az érdeklődőnek, azt mondja, hogy ő nem akar ilyen nagyban gondolkozni, ő csak 200.000 Ft-os pluszt akar most. Sajnos a fenti lépések akkor is elengedhetetlenek. A könyvelő, a jogász, a grafikus, a programozó, én, de még a Facebook sem tudja figyelembe venni azt, hogy csak 200.000 Ft-ot szeretne a vállalkozó keresni havonta. A mi munkánk nagyjából ugyanannyi. A havi marketing költségkeretből lehet jócskán lefaragni.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025