Négy élethelyzet, amikor kell a marketing-tanácsadás

Főbb pontok

Ha épp formálódik egy vállalkozás, kellenek a jó alapok. Ha már beindult, de nem elég gyors a növekedés, muszáj tenni valamit. Ha már megy a szekér, érdemes megnézni, nem mehetne-e még jobban. Ha pedig süllyed a hajó, meg kell próbálni kilapátolni a vizet belőle. Élethelyzetek, amikor a marketing-tanácsadás aranyat ér egy cég számára.

1. Ha még minden csak formálódik

A kezeteknél a legkönnyebb a marketinges szakember feladata: nem kell a hibákat kijavítani, hiszen azok még nem léteznek. Ehelyett le tudja fektetni azokat a stabil alapokat, amelyek mentén működik majd a cég kommunikációja, marketingje. Persze tudjuk, hogy egy kezdő vállalkozás a legtöbb esetben alacsony költségvetéssel működik, természetes, hogy ilyenkor a marketingre, a hirdetésekre is kevesebb jut. Nulla forintból nem lehet eredményt elérni, a marketing-tanácsadás viszont segít abban, hogy a kis büdzsét is maximálisan kihasználja egy cég. Nem mindegy ugyanis, mennyiért és hol hirdet a brand: egy jól körülhatárolt célcsoport elindíthatja a vállalkozást a megfelelő úton, a rossz targetálás viszont azonnal lenullázhatja a teljes költségvetést. Előbbi elérésében, utóbbi elkerülésében segíthet a marketing-tanácsadás.

2. Ha már jönnek az eredmények, de lassan

Előfordul, hogy az első sikerek hamar megérkeznek, ám a növekedés nem elég dinamikus. Egy startup esetében az első hónapok, első évek mindent eldöntenek – ha ennyi idő alatt nem harap rá a piac a szolgáltatásra vagy a termékre, utána hatalmasat csökken ennek az esélye. Azaz ha látszik, hogy a termék jó, minden visszajelzés pozitív, mégsem tudod azt eljuttatni az emberekhez, a vásárlókhoz, a marketing-tanácsadás segíthet, hogy kiderüljön ennek az oka. Lehet, hogy rossz felületen próbálkozik a cég, rossz közönségre céloz, elrontotta az árképzést, vagy nem foglalkozott eleget a brand felépítésére. Ezek sűrűn előforduló hibák, amelyeket a kkv-szektorban rendszeresen elkövetnek. A kudarc oka ilyenkor a tájékozatlanság, nem pedig az ötlet vagy a szolgáltatás hiányossága. Ha tehát nem elég gyors a fejlődés, érdemes átnézni a cég marketingjét, kikérni egy szakértő tanácsát.

3. Ha szalad a szekér

Szerencsés állapot, ha előfordul egy cég életében, hogy minden klappol. Szalad a szekér, jönnek az eredmények, a befektetett munka megtérül. Ilyenkor sok vezető hátradől, nézi az bevételeket, elemzi a táblázatokat, nem ritkán dicsekszik a sikereivel. Megfeledkezik viszont a marketingről. Pedig amikor jól megy egy cégnek, akkor is szükség van a marketing-tanácsadásra, hisz ilyenkor adódik lehetőség felkészülni a későbbiekre. A koronavírus-járvány megmutatta, a semmiből is érkezhet olyan váratlan esemény, amely a feje tetejére állítja a piacot, ehhez alkalmazkodni kell. Ezt úgy a legkönnyebb, ha egy jól menő vállalkozás preventív jelleggel előre felkészül az esetleges nehézségekre. Például tovább növeli a márka értékét, amikor megteheti. Többet költ reklámra, marketingre, egész egyszerűen azért, mert több a bevétele. A haszon egy részét megéri, illetve „illik” is visszaforgatni. A jó stratégia békeidőben legalább annyira fontos, mint máskor.

4. Ha süllyed a hajó

Egy megszűnés által fenyegetett céget is meg tud menteni egy megfelelő marketingterv. Láttuk a járvány során, hány cég állt át online értékesítésre, hány szolgáltatást alakítottak át teljesen, hogy az alkalmas legyen az új élethelyzetben is a felhasználók kiszolgálására. Jobb előre menekülni, azaz időben elkezdeni egy átgondolt marketingstratégia kialakítását, de még akkor sincs minden veszve, amikor süllyed a hajó. Ilyenkor egy marketing-tanácsadás során megnézzük, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre, mekkora büdzsé maradt a menekülésre, majd kitaláljuk, hol és hogyan lehet azt a leghatékonyabban elkölteni. A tűzoltás lehet sikeres, amennyiben a megmaradt erőforrásokat jól irányítjuk. Egy tanácsadás során ezeket a lehetőségeket vesszük át a cégvezetőkkel együttműködve.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025