Vannak rossz szakemberek?

Főbb pontok

Nincsenek rossz szakemberek, csak te nem találtad meg még a számodra megfelelőt. És nincsenek rossz döntések, csak döntések amellyel vagy nyersz vagy vesztesz. Rossz döntések sorozata pedig tanuláshoz vezet. Ezeket a sorokat a Tinédzser guruk című videóm inspirálta.

Belátom, hogy egy kissé erős lett az a videóm. De ez nem azt jelenti, hogy ne lenne minden szava igaz, de elfogadom azt, hogy ezzel sok-sok embert megbántottam és máshogy kellett volna elkészítenem a videót. De az is igaz, hogy vannak olyan kezdő vállalkozók, akik azt a stílust tudják befogadni. 

Sok huszonéves írt nekem, hogy nincs igazam a Tinédzser guruk című videómban. Volt olyan kommentelőm, akinek 22 éves korában volt egy olyan hónapja, ahol 1.000.000 Ft-os forgalma volt. Illetve egy másik kimaxolta a Katát. Aztán egy másik srác a programozói cégéről és a 3 alkalmazottjáról áradozott, de most pénztáros. Ezek nagyszerű eredmények, főleg ilyen fiatalon. De ezek legtöbbször csak egyszeri sikerek voltak. Volt olyan hónapom a húszas éveim közepe fele, hogy a híroldalamon lévő Google Ads reklámokkal 700.000 Ft-ot kerestem, a programozói munkámmal 200.000 Ft-ot, plusz eladtam ezt-azt amiből bejött 100.000 Ft jutalék. Eme sikeren felbuzdulva nem tanítottam sem a hírírást, sem a programozást, és nem neveztem magamat a magyar Jordan Belfortnak. Sőt a Katát én is kimaxoltam párszor, ezért van Kft-m is. Mégsem tanítottam azt, hogy hogyan kell kimaxolni a Katát. Egyszeri eredmény nem tekinthető olyan sikernek, amit érdemes lenne tanítani. Illetve kinek mi a siker. 

Sokan büszkék arra, hogy érettségi vagy fősuli után belevágtak 3-4 vállalkozásba, majd csődbe vitték és így lettek marketingesek. Illetve arra is, hogy középsuli után egy percet sem dolgoztak sem kis sem nagyvállalkozásban mert azonnal megcsinálták a Katát. Ezzel pedig az a baj, hogy nem ismerik azt, hogy hogyan épül fel egy vállalkozás, nem ismerik a munkavállalók problémáit, stb. És ilyen hiányosságokkal adnak tanácsot. A szamárlétra elkerülhetettlen. Ha 20 évesen nem is, de 30 fölött meg fogja bosszulni magát. Az alázatot meg kell tanulni. 

Csak 5775 Ft
kozepen

Pintér 2001-ben a fontosabb karrierperiódusokat hat csoportba sorolta:


  1. 16-18 év között dönti el a fiatal, hogy mi szeretne lenni.

  2. 18-24 év itt sokan váltanak szakmát.

  3. 24-30 év, első komolyabb munkahely megszerzése, megtanul beilleszkedni, megváltozik az életformája, családot alapít. Most fog igazán sokat tanulni.
  4.  
    30-38 év, karrier építése – kibontakozás: Az elsı, igazán komoly önálló feladatok idıszaka, ekkor kerül elıször vezetı beosztásba a késıbbi vezetık jelentıs része.

  5. 38-50 év, a csúcs: Szakmai területen általában ekkor válik sikeressé, elismertté.

  6. 50-60 év, a jelenlegi helyzete stabilizálása. 

Szerintem ez a kutatás mára elavult, mert a világunk sokkal gyorsabb lett. A fenti számokat sok helyen 3-4-évvel eltolnám negatív irányba.

Szóval 20 évesen sokan azt hiszik az összeollózott tudásról, hogy a 38-50 éves ember szintjén vannak. De vajon kinek kell többet tanulnia? A megbízónak vagy a szolgáltatónak? 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025