Forró

Soha ne add fel!

Főbb pontok

Még nincs kitöltve

A legtöbb ember azért bukik el, mert nem elég kitartó. És azért nem kitartóak, mert nincs önfegyelmük. De nem csak az emberek, hanem az állatok is beletörődnek a reménytelenségbe. Ezt dr. Seligman és kollégái állatkísérleteikkel bizonyították a 60-as, 70-es években. A depresszió, valamint a tanult tehetetlenség tünetei számos hasonlóságot mutatnak. Ha az emberek megtanulják a tehetetlenséget, akkor azt hiszik, hogy csapdában vannak, és nem fognak tanulni, fejlődni.

A kutyákkal folytatott állatkísérletek lényege az volt, hogy bezárták egy szobába, amelyben a padló egyik fele fehér színűre volt festve, a másik fele pedig vörös-fehér csíkosra. A kutyát kezdetben fájdalmas áramütés érte, akárhányszor a szoba csíkosra festett részére lépett. Az állat gyorsan megtanulta azt, hogy a szoba azon részére nem szerencsés menni, még akkor sem, ha éhes.

Majd a kísérlet második fázisában a kellemetlen zóna a fehér színű padló volt. A kutya tudott alkalmazkodni az új helyzethez. Tanult, felülírta a korábbi tapasztalásait.

A kísérlet harmadik szakaszában nem volt biztonsági zóna. A kutya kaphatott áramütést akkor is, ha a szoba fehér részében tartózkodott, és akkor is, ha a csíkosban. Az állat egy ideig dühödt kísérletet tett arra, hogy megtalálja a megoldást, de hamarosan – helyesen – úgy érzékelte, semmi esélye, hogy elmeneküljön a büntetés elől. Végül feladta, hanyatt vetette magát, és tűrte az áramütéseket.

Csak 5775 Ft
Ad 1

A negyedik fázisban újra a szoba fehér része volt biztonságos, és a csíkos jelentette a veszélyt. Az állat elkerülhette volna a fájdalmat, ha nem zárta volna be a kapuit. Nem volt hajlandó az új információkat feldolgozni. Feladta. Egyébként ezt a kísérletet már több pszichológus is elvégezte több állaton, több féle módszerrel is. 

Egy vérbeli vállalkozó soha nem adja fel, sőt élvezi azt, ha elbukhat, mert akkor kap egy újabb lehetőséget a megmérettetésre. Nyugodtan kísérletezz, de tudd, hogy hol a határ. Addig kísérletezgess, míg nem sodrod magad vagy mások megélhetését veszélybe. Én legutóbb a két könyvemmel szálltam be a ringbe. Még soha nem csináltam ilyesmit, de tudtam azt, hogy ha nem adok el belőle egyet sem, akkor leginkább az egóm sérül, persze a pénzem is, de ez annyira nem izgatott.

Attól hogy nem jön be a, b, c, verzió ne vedd fel a tanult tehetetlenséget. Lehet, hogy a d verzió fog bejönni, mint ahogyan dr. Seligman kutyáinak jött volna be.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
Ad 1

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Luxury watch isolated on white background

Mit tanulhatunk a Rolex marketingeseitől?

Amikor Rolexre gondolsz, valószínűleg azonnal megjelenik egy kép a fejedben: elegancia, időtálló értékek, exkluzivitás, magas minőség és presztízs. Bár a márka már több mint egy évszázados múltra tekint vissza, ma is képes az újdonság varázsával hatni, és a luxusórák világában megőrizni vezető szerepét. Ha a marketing oldala érdekel, könnyen felfedezheted, hogy a Rolex nem egyszerűen...

A reklám céljai, pszichológiai hatásai és aktuális trendjei

A reklám fő marketingcéljai A reklám a marketingkommunikáció egyik kulcseleme, amely számos üzleti célt szolgálhat. A legfontosabb célok közé tartoznak: Pszichológiai tényezők a reklám hatékonyságában A reklámok akkor a leghatékonyabbak, ha figyelembe veszik az emberi gondolkodás és érzelmek működését. Számos pszichológiai tényező befolyásolja, hogy egy hirdetés mennyire ragadja meg a közönségét és ösztönöz cselekvésre: Stratégiák...

Microsoft Majorana 1: Új korszak a kvantumszámítógépekben és azok marketingalkalmazásaiban

A kvantumszámítógépek terén a közelmúltban jelentős áttörés történt a Microsoft Majorana 1 chip bemutatásával. Ez az új kvantumprocesszor a topológiai kvantumszámítás úttörője, és várhatóan alapvetően változtatja meg, miként gondolkodunk a nagy számításigényű feladatok megoldásáról. A Majorana 1 egyedi technológiája révén nemcsak tudományos és ipari problémák megoldására nyithat új fejezetet, hanem a marketing világára is messzemenő hatással lehet...

A reklámpszichológia átfogó áttekintése

A reklámpszichológia azt vizsgálja, miként hatnak a hirdetések az emberek gondolkodására, érzelmeire és viselkedésére. A modern fogyasztó naponta több száz reklámüzenettel találkozik, tudatosan vagy tudat alatt. Nem véletlen, hogy a vállalatok hatalmas erőforrásokat fordítanak reklámokra: megfelelő pszichológiai eszközökkel jelentősen befolyásolható, mit vásárolunk, mely márkát részesítjük előnyben, vagy milyen érzéseket társítunk egy termékhez. Ez a cikk...

Itt érsz el

© Copyright 2025