Forró

Jön a Black Friday, közeleg a karácsony

Főbb pontok

A novemberi és decemberi időszak hagyományosan a legjelentősebb, ami a vásárlásokat, a családi kiadásokat illeti. Ilyenkor van a Black Friday, amitől olykor teljesen megőrülnek az emberek, de már javában zajlanak a karácsonyi előkészületek is. A 2020-as év különleges, hiszen a járványhelyzet miatt korlátozások léptek életbe, a legtöbben otthon ülnek. Mikor aktuális az online áruház nyitása, ha nem most?

1200 milliárd forint. Ennyire becsülte a tavalyi évben az Országos Kereskedelmi Szövetség a magyarok költekezését, kizárólag december hónapra vetítve. Ebből a webáruházakban 80 milliárd forint feletti rekordforgalom realizálódott. Mindez 2019-ben történt.

Milliárdokért megy a harc az online térben

Egy évvel később sajnos dübörög a koronavírus-járvány, a kormány szigorú szabályozásokkal igyekszik megvédeni a magyarok életét, mindenhol kijárási tilalomról és bezárásokról olvasni. Borítékolható, hogy ebben a helyzetben szinte a teljes karácsonyi bevásárlási láz az online térbe tolódik majd át, azaz simán megdőlhet a tavalyi 80 milliárdos csúcsérték. Mi ebből a tanulság? Az, hogy ha a cégednek nincs megfelelően felépített webáruháza, precízen optimalizált tartalma, ebből a rengeteg pénzből egyetlen fillér sem vándorol hozzád.

Nem kérdés, hogy gy webshop működése soha nem volt még ilyen aktuális. Egyrészt a túléléshez szükséges akkor, amikor az emberek csak korlátozott idősávban mehetnek ki az utcára, másrészt hatalmas lehetőségek kínálkoznak ebben az új helyzetben.

Közeleg a Black Friday, amikor mindenki a neten költ

De ne rohanjunk előre decemberre, hiszen előbb még itt a Black Friday, amely november 27-én aktuális. Várhatóan ez a nap ezúttal tényleg más lesz, mint a többi: a boltokban megszokott tumultusok, a tömegnyomor biztosan elmarad a járványügyi előírások szerint, ezek az emberek így az online térben élik majd ki a vásárlási kedvüket, olykor függőségüket. Az akciók továbbra is aktuálisak, de egyszerűbb lesz azokat levezényelni, persze csak akkor, ha egy professzionális módon felépített webáruház biztosítja a vásárlók kényelmét.

SOS-jelleggel kell belevágni a webshop felépítésébe

Nem kérdés, hogy ezt a munkát minél hamarabb el kell kezdeni. Ahhoz, hogy karácsonyra eredményt lehessen elérni, precíz, minőségi munkára, magas színvonalú webáruházra, okosan elköltött hirdetési pénzekre van szükség. Ehhez szakember, tapasztalt marketinges kell. A munka SOS-jellegű, ám kivitelezhető, hogy egy cég, amely jelenleg még csak ismerkedik az online világgal, már a 2020-as karácsonyt nyereségesen zárja. Ehhez viszont bele kell kezdeni a tervezési és kivitelezési folyamatokba.

Hamar bele lehet tanulni az online világba

Nem kell félni az újdonságtól, egy webáruházat ugyanis könnyű kezelni. Persze csak azt, ami felhasználóbarát kialakítású, valamint a céges adatfeltöltésnél is a legpraktikusabb megoldásra törekszik. Az elkészítés kemény dió, nehéz munka, utána azonban a működtetéshez nem kell részletes informatikai tudás. Elegendő elsajátítani az alapokat, majd kidolgozni egy jól működő logisztikai rendszert. Ez ráadásul megkönnyíti az eladást, hiszen sok folyamat automatikusan működik majd, a szoftverek intézik a munka nehezét.

Hogy mi kell egy webshophoz? A cég részéről a szándék, hogy létrehozza, valamint hogy találjon egy erre alkalmas, rutinos szakembert. Soha nem volt még ez annyira aktuális, mint a 2020-as, a kereskedelmi dogmákat feje tetejére állító év hajrájában.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025