12 év webáruház-tulajdonosi változása

Főbb pontok

Én 2009-ben kezdtem el komolyabban marketinggel foglalkozni. Akkoriban a vállalkozók hozzáállása az online üzlethez és a szakemberekhez nagyon más volt, mint manapság. Anno ha valaki webáruházat szeretett volna indítani, akkor az 1-3 millió forintjába került és alkalmaznia kellett egy programozót is, aki heti szinten optimalizálta a rendszert és követte a robbanásszerű újdonságokat. Régebben csak szaktudással, piaci ismeretekkel, raktárkészlettel rendelkező üzletemberek vágtak bele az online kereskedelembe a magas költségek miatt. A korábbi tapasztalataikból fakadóan pedig többéves megtérülési időben gondolkodtak. 

2009-óta eltelt 12 év és már bárki, mindenféle üzleti tapasztalat nélkül lehet webáruház-tulajdonos. A feltétel mindössze annyi, hogy legyen havi 6-7.000 Ft-ja egy bérelhető webáruházrendszerre, plusz legyen legalább egy Katás adórendben működő egyéni vállalkozása.

Nézzük meg azt, hogy amióta szinte bárki beléphet az online kereskedői piacra, mi változott egy marketingszakértő szemén keresztül nézve, amit egy táblázatban foglaltam össze.

Múlt (a hagyományos viszonyulás szerint)Jelen (a mostani viszonyulás szerint)
vállalkozómarketingesvállalkozómarketinges
felelősséget vállalrészese akar lenni a felelősségbena felelősséget elhárítjanem akar részt vállalni a felelősségben
aktív résztvevőkonzultáns-szakértőkonzultáns-szakértőaktív résztvevő
döntéseket hozalternatívákat kínál alternatívákat kínál döntéseket hoz
kontrollt gyakorolhata kontrollt elfogadhatjaa kontrollt elfogadhatjakontrollt gyakorolhat
„erős” „gyenge” „gyenge”„erős” 
sok hiteles információval rendelkezik képzettkevés hiteles információval rendelkezikcsak egy-egy részterületre lát rá, kalapács törvénye
aktívaktívpasszívaktív
határozottbevállalósbizonytalanhatározott
2-5 év megtérülési időben gondolkodikkiszámítható jövedelme van3-4 hónapon belül nyereséget akarteljesítési kényszerhelyzetben van

Hogy miért is alakult át ennyire a vállalkozói és marketinges szemlélet, annak több oka is van. Elsősorban a technika fejlődése változtatott meg szinte mindent. Fillérekért hozzá lehet férni a legújabb technológiához, és míg korábban 2-3 hónapig is eltartott egy webáruház beüzemelése, ma ez már 2-3 napos kihívás. Illetve túlkínálat van a vállalkozóknak és marketingesnek szánt anyagokból, melyek hihetetlenül gyorsan ígérik a nagy sikereket, így mindenki tesz egy próbát. Továbbá az utóbbi másfél évben mindenki menekül előre ebben a kiszámíthatatlan gazdasági helyzetben.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Blockchain technology concept

Blockchain a marketingben

A blockchain technológia néhány éven belül óriási áttörést hozott a pénzügyi világban és a digitális ökoszisztéma számos területén. Egyre többet hallani arról, hogyan alakítja át az ellátási lánc menedzsmentjét, az elektronikus kereskedelmet és akár a klasszikus marketingtevékenységeket is. Ha eddig úgy gondoltad, hogy ez a technológia csak a kriptovalutákra jó, akkor érdemes újragondolni a kérdést....
Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...

Itt érsz el

© Copyright 2025