Forró

Klapka reklámja: Vámház körút 9.

Főbb pontok

Nincs olyan hónap, amikor valamelyik marketinges csoportban meg ne említenék a marketingben laikus vállalkozók és a marketingben laikus marketingesek a Vámház körút 9-et, mint jó példát. Az érvelésük a megjegyezhetőségen nyugszik, ami mögé mást és mást látnak. Valaki szerint rossz a reklám, és azért jó, mert már nem a minőség kell az embereknek. Valakik szerint Klapka melegszívű karaktere miatt működött. Más emberek szerint pedig az egyszerű a nagyszerű. Számtalan elméletet olvastam már, ám inkább nézzük meg egy marketinges szemével ezt a reklámot.

Mindig muszáj azzal indítanom, hogy: minden ember más és más. Ezért különbözőek vagyunk abban is, hogy hol húzódik meg az ismétlést tűrő határunk. Ha ez a tulajdonságunk alacsonyan van, akkor gyorsan unszimpatikussá válik egy reklám, és ilyenkor hagyja el a szánk azt a mondatot, hogy: csak azért sem veszek innen semmit!

De hiába magas az ismétlést tűrő küszöbünk, előbb-utóbb a telítődési pontunk nekünk is megtelik. Bár az ismétlések számával nő a reklám ismertsége, és mi magunk erőteljesebben tudunk visszaemlékezni a reklámra, ezzel arányosan csökken a szimpátiánk.

A Klapka féle reklám pedig anno orrvérzésig ment.

De akkor miért működött ez a reklám?

Mert eltérült. A sok ismétlés hatására a hallgatóság kínjában átkölti a reklámokat. Új értelmezést ad nekik, új kontextusba teszi őket, vagy ha úgy tetszik: tehetetlenségükben viccelnek vele. A fogyasztók viselkedéséből pedig az fog következni, hogy a szimpátia, ismertség és a reklám emléke ugrásszerűen megnő.

Még mielőtt bárki ezt a taktikát választaná, tudnia kell, hogy rengeteg pénzébe fog kerülni és nem fogja tudni kontrollálni a felhasználók produktumát, tehát az elérni kívánt célunkkal (mint pl. bizalom) szembemehetnek, de az is elképzelhető, hogy pár hónap után nem az eredeti reklám marad meg az emberek fejében, hanem az átköltött verziója, ami nem ösztönzi a vásárlást.

Viszont az is igaz, hogy a remarketinglistánkat kevés pénzből is túl tudjuk kommunikálni, de ehhez a módszerhez kell a kritikus tömeg is, ami eltéríti a hirdetésünket.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025