Forró

A „kirakat és háttér” jelenség

Főbb pontok

Ha valaha dolgoztál már nagyobb marketingügynökséggel, biztosan találkoztál azzal a jelenséggel, amit én „kirakat és háttér” problémának hívok. Ez az a helyzet, amikor a szerződéskötés során senior szakértőkkel beszélsz, de a kampányod kezelését valójában junior marketingesek vagy gyakornokok végzik. Az eredmény? Gyakran elmarad a várttól, mert a stratégiai gondolkodás és a tapasztalat, amit egy senior szakember nyújtana, egyszerűen hiányzik.

A probléma nem a junior szakemberekben rejlik. Ők lelkesek, tanulnak, és szükséges szereplői a szakmának. A gond azzal van, hogy az ügyfélnek mást ígérnek, mint amit végül biztosítanak, és ez elkerülhetetlenül csalódást szül.

Hogyan előzd meg a csalódást?

A megoldás egyszerű, mégis ritkán alkalmazzák: köss biztosítékot a szerződésben!

Rögzítsd a kezelő nevét: Kérd, hogy a kampányod kezeléséért felelős személy nevét szerepeltessék a szerződésben. Ha senior szakértőt ígérnek, ezt ne csak szóban tegyék, hanem írásban is vállalják. Így biztos lehetsz abban, hogy nem kerül a projekted tapasztalatlan kezekbe.

Adatvédelem: Gondoskodj arról, hogy üzleti fiókjaid és adataid ne váljanak az ügynökségen belül „gyakorló tereppé”. Kérj garanciát az adatbiztonságra is.

Miért nem szokták ezt vállalni az ügynökségek?

Tapasztalataim szerint a nagyobb ügynökségek nem mindig szívesen dolgoznak olyan vállalkozókkal, akik ilyen jellegű garanciákat kérnek. Ennek oka, hogy az ügynökségek működési modellje gyakran arra épül, hogy a nagyobb nyomást igénylő feladatokat juniorokra delegálják, miközben a senior szakértők inkább az ügyféltárgyalásokon vesznek részt.

Miért fontos mindez?

A marketing sikerének kulcsa nemcsak a technológiai eszközökben vagy platformokban rejlik, hanem abban, hogy kik dolgoznak a kampányon. Az a stratégiai gondolkodás és tapasztalat, amit egy senior szakember hozzá tud tenni, megkerülhetetlen az igazán hatékony kampányok létrehozásában.

Mit tehetsz, ha ügynökséget választasz?

• Légy körültekintő, és kérdezz rá, ki fogja kezelni a kampányod.

• Válassz olyan partnert, aki átlátható és hajlandó a személyes garanciákra.

• Ne elégedj meg kevesebbel, mint amit a „kirakatban” látsz!

Egy jó ügynökség az ügyfelek elégedettségére építi az üzleti modelljét, és a hitelességre helyezi a hangsúlyt. Te pedig, mint ügyfél, megérdemled, hogy azt kapd, amit ígértek neked – se többet, se kevesebbet.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025