Kinek a felelőssége a forgalomnövelés?

Főbb pontok

Hazai szakmai csoportokban gyakran felmerül a marketinges és a vállalkozó felelőssége. Többnyire nincs egyetértés, a két fél egymásra hárítja a felelősséget. De vajon kinek van igaza?

Leszögezem, hogy mind a két felet meg lehet érteni, mindkettőjük érvelésében lehet találni igazságot. A vállalkozó hátradől és azt mondja, hogy; megvan a szakember, nekem már csak az új nyaralómat kell terveznem. Az egy hirdetési csatorna kezelésével megbízott marketinges pedig azt, hogy; beállítottam mindent, ha lesz adat, majd optimalizálok.

Gondolom, hogy a kedves olvasó érzi azt, hogy itt valami nem kerek. 

Sok esetben a marketinges nem tud optimalizálni, mert nem jönnek az adatok. A vállalkozó pedig összetörik, mert nincs forgalma, holott kifizetett mindenkit, a grafikust, könyvelőt, jogászt, marketingest, a reklámcsatornát, és a programozót is.

Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a megoldáshoz, járjuk körbe egy sikeres vállalkozás titkát, de mielőtt ebbe belemennénk tudni kell azt, hogy több pszichológus kutató megpróbálta felállítani a vállalkozói profilt, ám végtelen számú vállalkozó-személyiségtípust fedeztek fel, amivel nem tudtak mit kezdeni. Csak pár közös jellemzőt találtak, pl.: bizonytalanság tűrésének a képessége, kockázatvállalási hajlandóság, önbizalom.

Ahhoz, hogy egy vállalkozás hosszú távon fennmaradjon, nem csak a vállalkozó személyiségén múlik, hanem pl. azon, hogy van-e küldetéstudata a csapatnak. Hogy milyen a belső és külső kommunikációjuk. Milyen rendszerben dolgoznak. Mennyire ismerik a jogot. És persze a termék/szolgáltatás sem elhanyagolható, sőt talán ezzel kellett volna kezdenem a felsorolást. A cash flow pedig mindennek az alapja. 

Az előbb említett felsorolásban a marketinges csak kis, ámbár fontos szerepét képezi a vállalkozásunknak. Szerintem a felelősséget az egész csapat közösen vállalja (a saját szintjén), nem csak egy ember. Persze ez sem fekete vagy fehér, hiszen azért mégiscsak a vállalkozó, azaz a főnök hozza meg a végső döntést, így a legfőbb felelősség az övé. Aki pedig nem vállalja a felelősséget, az még nem nőtt fel, egy fejben gyerekre pedig nem tud senki sem felnézni, így soha nem fog tudni elindulni a siker útján, nem lesz forgalma, a marketingestől függetlenül. 

Megfigyeléseim alapján pedig annak lesz igazán sikeres vállalkozása, aki maga is ért valamennyit a marketinghez, így tud kérni és számon kérni és ismeri a piaci körülményeket. Az üzleti tapasztalat sem elhanyagolható.

Szerinted mi a sikeres vállalkozás titka? Egy vállalkozáson belül hogyan oszlik meg a felelősség? 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025