Forró

Kinek a felelőssége a forgalomnövelés?

Főbb pontok

Hazai szakmai csoportokban gyakran felmerül a marketinges és a vállalkozó felelőssége. Többnyire nincs egyetértés, a két fél egymásra hárítja a felelősséget. De vajon kinek van igaza?

Leszögezem, hogy mind a két felet meg lehet érteni, mindkettőjük érvelésében lehet találni igazságot. A vállalkozó hátradől és azt mondja, hogy; megvan a szakember, nekem már csak az új nyaralómat kell terveznem. Az egy hirdetési csatorna kezelésével megbízott marketinges pedig azt, hogy; beállítottam mindent, ha lesz adat, majd optimalizálok.

Gondolom, hogy a kedves olvasó érzi azt, hogy itt valami nem kerek. 

Sok esetben a marketinges nem tud optimalizálni, mert nem jönnek az adatok. A vállalkozó pedig összetörik, mert nincs forgalma, holott kifizetett mindenkit, a grafikust, könyvelőt, jogászt, marketingest, a reklámcsatornát, és a programozót is.

Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a megoldáshoz, járjuk körbe egy sikeres vállalkozás titkát, de mielőtt ebbe belemennénk tudni kell azt, hogy több pszichológus kutató megpróbálta felállítani a vállalkozói profilt, ám végtelen számú vállalkozó-személyiségtípust fedeztek fel, amivel nem tudtak mit kezdeni. Csak pár közös jellemzőt találtak, pl.: bizonytalanság tűrésének a képessége, kockázatvállalási hajlandóság, önbizalom.

Ahhoz, hogy egy vállalkozás hosszú távon fennmaradjon, nem csak a vállalkozó személyiségén múlik, hanem pl. azon, hogy van-e küldetéstudata a csapatnak. Hogy milyen a belső és külső kommunikációjuk. Milyen rendszerben dolgoznak. Mennyire ismerik a jogot. És persze a termék/szolgáltatás sem elhanyagolható, sőt talán ezzel kellett volna kezdenem a felsorolást. A cash flow pedig mindennek az alapja. 

Az előbb említett felsorolásban a marketinges csak kis, ámbár fontos szerepét képezi a vállalkozásunknak. Szerintem a felelősséget az egész csapat közösen vállalja (a saját szintjén), nem csak egy ember. Persze ez sem fekete vagy fehér, hiszen azért mégiscsak a vállalkozó, azaz a főnök hozza meg a végső döntést, így a legfőbb felelősség az övé. Aki pedig nem vállalja a felelősséget, az még nem nőtt fel, egy fejben gyerekre pedig nem tud senki sem felnézni, így soha nem fog tudni elindulni a siker útján, nem lesz forgalma, a marketingestől függetlenül. 

Megfigyeléseim alapján pedig annak lesz igazán sikeres vállalkozása, aki maga is ért valamennyit a marketinghez, így tud kérni és számon kérni és ismeri a piaci körülményeket. Az üzleti tapasztalat sem elhanyagolható.

Szerinted mi a sikeres vállalkozás titka? Egy vállalkozáson belül hogyan oszlik meg a felelősség? 

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025