Forró

Magas szaktudású marketinges, még sincs tele a naptár?

Főbb pontok

Bár számos oka lehet, hogy miért nincs meg a megfelelő ügyfélszámod, én olyan szempontokat gyűjtöttem ki, melyekkel a leggyakrabban találkozom.

Alacsony EQ
Szerintem az üzleti életben, legyen szó marketingesről, ügyfélről, a legfontosabb az EQ fejlesztése. Bár EQ nélkül is el lehet érni sikereket akkor, ha az IQ magasabb, ám a sikerhez vezető út keserves lesz. Egy empirikus kutatás szerint, a magasabb érzelmi intelligenciával rendelkezők magasabb pozíciót tudtak betölteni a munkahelyükön annak ellenére is, hogy az adott posztra náluk sokkal alkalmasabb személyek is voltak. Szóval hiába van több tucat vizsgád, az ügyfelek sok esetben inkább veszik figyelembe az érzelmi intelligenciát, tudtukon kívül is. Magas érzelmi intelligenciára vallhat az, ha segítőkész és kedves vagy, mert empatizálsz a másik vállalkozóval pl. egy-egy Facebook csoportban.

Értékadás
Adj értéket. Ez a közösségi média marketing alapja. Vagyis, igazából az emberi kapcsolatok alapja lenne ez, amit a netre adaptálunk, pl. Facebook csoportokba. Ha mennek az emberi kapcsolatok, akkor a közösségi médiát is jól fogod tudni használni. Ha nem megy, akkor olvasgass szociálpszichológiáról szóló könyveket, járj el önismereti csoportokba. Ha nem szeretnél változtatni a személyiségeden, keress magad mellé olyan embereket, akik jók az emberi kapcsolatokban pl. sok barátjuk van, így a közös tudásotok fog értéket adni. 

Ne csak egy csatornában gondolkozz
Gyakran látom azt, hogy a marketingesek egy csatornában gondolkodnak, pl. Facebook csoportokban, ahol magukat ajánlják. Sokszor tisztán látom azt, hogy támaszkodásról van szó. Ha a támaszkodó csak egy csatornára támaszkodik és az eltörik, akkor elesik. Az interneten megannyi lehetőség van marketingre. Blogolj, videózz, írj cikket egy ismerősöd oldalára, adj fel fizetett hirdetéseket Facebookon, Google Ads-ben, olvass fel cikkeket és töltsd fel SoudCloudra, szervezz rendezvényeket, írj e-bookot, csinálj valami érdekeset amire felhívod a sajtó figyelmét stb.

Szakbarbárkodás
Sok vállalkozótól hallom vissza azt, hogy egyszerűen nem érti amit a marketinges mond. Sokszor a marketinges nem képes több nyelven megszólalni, mert csak a szakmai nyelvet beszéli. Az ügyfél nem minden esetben kíváncsi az angollal kevert marketinges nyelvre, rövidítésekre. Regények, szépirodalmak olvasásával tudod magadat e téren fejleszteni.

Kicsontozás
Hagyd, hogy az ügyfelek téged találjanak meg, ne pedig fordítva. Gyakran látom azt, hogy a marketinges ráugrik a vállalkozóra és leszedi a csontjáról a húst. Azaz, ő jobban akarja a megbízást, mint az ügyfél a marketinget. Ebből nem lesz hosszú távon fenntartható szövetség, mert itt kimondatlanul is, alá és fölérendelt viszony jön létre.

Van egy olyan mondás, amit én is évekig hangoztattam; szakmát lehet tanulni, az IQ-t és EQ-t nem. Ezzel ma már nem értek egyet. Igenis, hogy mindenki tud mindenben fejlődni! 

Mit gondolsz, neked van fejleszteni valód? Ha igen, akkor mi? Ha pedig tele van a naptárad, akkor jó minőségű ügyfelekkel van tele?

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025