Klapka reklámja: Vámház körút 9.

Főbb pontok

Nincs olyan hónap, amikor valamelyik marketinges csoportban meg ne említenék a marketingben laikus vállalkozók és a marketingben laikus marketingesek a Vámház körút 9-et, mint jó példát. Az érvelésük a megjegyezhetőségen nyugszik, ami mögé mást és mást látnak. Valaki szerint rossz a reklám, és azért jó, mert már nem a minőség kell az embereknek. Valakik szerint Klapka melegszívű karaktere miatt működött. Más emberek szerint pedig az egyszerű a nagyszerű. Számtalan elméletet olvastam már, ám inkább nézzük meg egy marketinges szemével ezt a reklámot.

Mindig muszáj azzal indítanom, hogy: minden ember más és más. Ezért különbözőek vagyunk abban is, hogy hol húzódik meg az ismétlést tűrő határunk. Ha ez a tulajdonságunk alacsonyan van, akkor gyorsan unszimpatikussá válik egy reklám, és ilyenkor hagyja el a szánk azt a mondatot, hogy: csak azért sem veszek innen semmit!

De hiába magas az ismétlést tűrő küszöbünk, előbb-utóbb a telítődési pontunk nekünk is megtelik. Bár az ismétlések számával nő a reklám ismertsége, és mi magunk erőteljesebben tudunk visszaemlékezni a reklámra, ezzel arányosan csökken a szimpátiánk.

A Klapka féle reklám pedig anno orrvérzésig ment.

De akkor miért működött ez a reklám?

Mert eltérült. A sok ismétlés hatására a hallgatóság kínjában átkölti a reklámokat. Új értelmezést ad nekik, új kontextusba teszi őket, vagy ha úgy tetszik: tehetetlenségükben viccelnek vele. A fogyasztók viselkedéséből pedig az fog következni, hogy a szimpátia, ismertség és a reklám emléke ugrásszerűen megnő.

Még mielőtt bárki ezt a taktikát választaná, tudnia kell, hogy rengeteg pénzébe fog kerülni és nem fogja tudni kontrollálni a felhasználók produktumát, tehát az elérni kívánt célunkkal (mint pl. bizalom) szembemehetnek, de az is elképzelhető, hogy pár hónap után nem az eredeti reklám marad meg az emberek fejében, hanem az átköltött verziója, ami nem ösztönzi a vásárlást.

Viszont az is igaz, hogy a remarketinglistánkat kevés pénzből is túl tudjuk kommunikálni, de ehhez a módszerhez kell a kritikus tömeg is, ami eltéríti a hirdetésünket.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025