Forró

Hogyan harcolsz a média erős ingerei ellen?

Főbb pontok

Én először talán a Való Világ első része után hallottam azt a környezetemben és olvastam internetes fórumokon, hogy: ennél nincs lejjebb – és itt leginkább az erős tartalomra gondoltak.

S utána kb. 12 éven keresztül, mindig volt egy olyan műsor, ami a VV 1-re rá tudott licitálni.

Talán olyan 4-5 évvel ezelőtt a közösségi oldalakon a vicces kiscicákkal, motiváló vagy éppen demotiváló idézetekkel, tanító jellegű tartalmakkal kellett versengeni nekünk, vállalkozóknak a figyelemért. Már akkor azt éreztük, hogy a helyzet nem könnyű annak ellenére, hogy pl. legfeljebb 3 hónapba tellett felépíteni a Facebookon egy 100.000-res rajongói tábort, és kudarcként éltük meg azt, ha organikusan csak 70.000 embert ért el egy posztunk. Ma pedig ha van egy 10.000-res oldalunk és egy 10%-os elérésünk, akkor elmondhatjuk azt, hogy keményen és jól dolgoztunk. 

Az elmúlt 3 évben az egymás tartalmára való licitálás nem csillapodott, csak javarészt az internetre tolódott át, ahol mindenféle korlát nélkül bárki csinálhat bármit. Ez most odáig fajult, hogy marketingosztályokat ver le egy 17 éves kamasz, az általa kreált médiával. Figyelem nélkül nincs siker. Persze egy vállalkozás számtalan dolog miatt lehet sikertelen, azonban sokszor a vállalkozó a bizonytalanságával, megfelelési kényszerével, rugalmatlanságával pecsételi meg a sikerének a kulcsát, szemben egy fiatal felnőttel, aki azért lép ki az internetre, mert jó poén. 

Az emberek figyelmét pedig mióta létrejött a TikTok, a legnehezebb megszerezni. A TikTok annyira gyors és intenzív ingereket ad át, hogy azzal szinte lehetetlen versenyre kelni. De van egy újabb kihívó is, mégpedig az OnlyFans, amitől elkezdtek mostanában a hazai tartalomgyártók is félni, hiszen a YouTube, TikTok és Pornhub felületeket klónozza.

A jövő sikeres online vállalkozója az lesz, aki fel tud építeni egy mikroközösséget, és pár órán belül tud reagálni az igényeikre, legyen az alacsonyabb vagy magasabb rendű szükséglet. Hosszú távon pedig az lesz sikeres, aki a közönségéhez humorral és kreativitással tud kapcsolódni, aki megbecsüli őket, valamint magát és a közönség tagjait el tudja fogadni. Aki nem érdekközösséget épít, hanem életközösséget. Aki akár a trendekkel is szembe mer menni a csapatával. És nem utolsó sorban, aki tudja integrálni a patologikus egyéneket is.

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025