A tartalommarketing 2022-ben sem hal ki

Főbb pontok

Egyre rohamosabban a reklámok kiszűrése és az adatvédelem felé megy el az internet. Mindenki ingyen szeretne használni mindent, lehetőleg reklámmentesen és lekövethetetlenül – ezt jó pár tech cég igyekszik kielégíteni. 

Ezzel viszont az a baj, hogy mi marketingesek egyre nehezebben érjük el a célközönségünket, ami a reklámköltségek emelkedésével jár, hiszen sokszor nem a megfelelő emberekhez tudjuk eljuttatni a hirdetéseinket. Tehát a kereskedő többet fizet a Google-nak, Facebooknak és persze a marketingeseknek is, hiszen több lesz a munkánk.

Ezt pedig végül nyilván a fogyasztó fogja megfizetni, hiszen ezeket be kell építenie a vállalkozónak a termékek árába, és ez az egész senkinek sem kedvező állapot.

Szóval szerintem az elkövetkező pár év problémája ez lesz. Az a vállalkozó, aki gyorsan kapcsol, az a tartalomgyártásra egyre nagyobb tőkét fog mozgósítani. Viszont a jó tartalomnak ára van, így úgy gondoltam összeírom erről is a gondolataimat.

Nézzük meg azt, hogy hogyan alakulnak az árak növekvő sorrendben:

1.) Az alaptartalom
2.) A jó tartalom
3.) A jó tartalom + saját képek
4.) Videó
5.) Exclusive tartalom

Az alaptartalmat leginkább a vállalkozó vagy egy SEO-s, esetleg egy virtuális asszisztens írja. Nincs igazán mondanivalója, nem következik belőle semmi, de van benne kulcsszó. Nagyjából 3.000 Ft-tal érdemes számolni. 

Csak 5775 Ft
kozepen

A jó tartalmat már szövegíró vagy marketinges írja. Erre már az a jellemző, hogy átgondolt és értéket ad az olvasónak. Nagyjából 10.000 Ft-tal érdemes számolni.

Ennek az értékét saját képekkel is érdemes növelni. Képekkel együtt kb. 15.000 Ft-ba kerül egy cikk. 

A videós tartalmak készítése egy vállalkozás számára egyre elengedhetetlenebb, ám itt már jelentős költségekkel kell számolni, mind technikai, mind emberi oldalról. Az én első 50 videóm sem lett jó, majd rájöttem arra, hogy nem lehet érzésből videózni, így elvégeztem fotós és videós tanfolyamokat és eljártam pár előadói kurzusra és másfél évig beszédtechnikai tanárhoz. A felszerelésre pedig sohasem lehet eleget költeni. Itt az ár nagyon sok mindentől függ, de 50-250.000 Ft-között érdemes számolni / forgatási nap.

Saját videós felszerelés kb. 500.000 Ft-nál kezdődik. 

Az exclusive tartalom elkészítése a csúcs. Ebbe tartozik bele például a saját rendezvény. A saját rendezvényünkön riportot is készíthetünk, de ehhez újságíró, PR-os vagy marketingszöveg-író kell. Erről 1-2 hétig minden nap publikálhatunk. Egy-egy rendezvény kivitelezése fotóssal, videóssal, helyszínnel, étellel és minden mással együtt, legalább 400.000 Ft-ról indul.

Ne feledd! A tartalommarketing több száz éves múlttal rendelkezik és soha nem fogja érvényét veszíteni. Felületek jönnek, mennek, de a tartalom marad.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025