2025-ös Magyarországi Marketing Naptár

Főbb pontok

Az alábbi marketing naptár hónapról hónapra bemutatja a 2025-ös év legfontosabb marketing szempontból releváns eseményeit Magyarországon. Tartalmazza az összes hivatalos ünnepnapot (és az ezekhez kapcsolódó hosszú hétvégéket), a jelentősebb világnapokat kreatív kampányötletekhez, a szezonális marketing lehetőségeket, valamint minden hónapra hírlevél- és közösségi média (Facebook, Instagram, TikTok) kampányötleteket. A javasolt témák különböző szektoroknak – kiskereskedelem, szolgáltatások és B2B – egyaránt relevánsak. Minden hónapnál rövid magyarázat segíti a tervezést.

Január

Főbb dátumok és események:

  • Január 1. – Újév, munkaszüneti nap az év első napján. Az évindító nap, amikor minden hivatal zárva tart, sokan otthon pihennek.

  • Január 6. – Vízkereszt, a karácsonyi ünnepkör zárónapja (hagyományosan ilyenkor szokás leszedni a karácsonyfát).

  • Január közepén: “Blue Monday” (állítólag az év legdepressziósabb napja, január harmadik hétfője) – bár tudománytalan, a médiában gyakran emlegetik, és kreatív kampányötletekre adhat alkalmat (pl. vidámságot hozó tartalmak).

  • Nincs hivatalos hosszú hétvége januárban (2025-ben január 1. szerdára esik, így csak egy középső hétköznapi szabadnapot jelent).

Szezonális jellemzők: Január az új év kezdete, az újévi fogadalmak időszaka. Ilyenkor a fogyasztók nyitottak az életmódváltásra – legyen szó egészség, fitnesz vagy pénzügyi tervezés témáról. Ugyanakkor január a téli leárazások hónapja is: az ünnepek után sok kiskereskedő kiárusítja az előző évből megmaradt készletet, nagy akciókkal csábítva a vásárlókat. A hideg időjárás és az ünnepek utáni visszarázódás miatt a szolgáltató szektorban előtérbe kerülhetnek a wellness és utazási ajánlatok (pl. síszezon indulása, meleg égövi utak ajánlatai). B2B területen az év eleje a tervezésről és új célok kitűzéséről szól – sok cég ilyenkor szervez kickoff meetingeket vagy stratégiatervező workshopokat.

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Újévi üdvözlet és fogadalmak: Küldj hírlevelet az új év alkalmából, melyben megköszönöd az előző év támogatását, és megosztasz 5 hasznos tippet vagy inspiráló gondolatot az újévi fogadalmak betartásához. (Szektor: bárki – pl. egy fitness stúdió életmód tanácsokat ad, egy pénzügyi szolgáltató spórolási tippeket). A közösségi médiában indíthatsz #NewYearNewMe kihívást, bátorítva a követőket, hogy osszák meg céljaikat.

  • Téli leárazás promóció: Jelents be Facebookon és Instagramon egy „Téli Kiárusítás” kampányt. Használj figyelemfelkeltő kreatívot (pl. hópelyhes dizájn) és emeld ki a legnagyobb kedvezményeket. Hírlevélben küldj exkluzív kuponkódot a feliratkozóknak a januári akciókra. (Szektor: kiskereskedelem).

  • Hangulatjavító tartalom Blue Monday környékén: Készíts egy vidám, motiváló posztot azon a bizonyos januári hétfőn, amikor mindenkinek rossz kedve van. Lehet ez egy rövid humoros TikTok videó a csapatoddal, vagy egy inspiráló idézetekből álló Instagram story sorozat. Cél, hogy a márkád pozitív fényt vigyen a követők napjába. (Szektor: szolgáltatás, B2B – pl. egy cég karrieroldala bemutathatja, hogyan motiválják hétfőn a kollégákat).

  • Új év, új termék vagy szolgáltatás: Ha tervezel év eleji újdonságot, januárban érdemes bejelenteni. Küldj hírlevelet „Újdonság 2025-ben” tárggyal, és posztolj egy teaser videót TikTokon. Hangsúlyozd, hogyan segít az új termék/szolgáltatás az év eleji célok elérésében. (Szektor: bármely, pl. szoftvercég új funkciója a hatékonyság növelésére).

  • Tippek a fogadalmak betartásához: Készíts blogcikket vagy hírlevél-szekciót arról, miként használhatják a termékedet/szolgáltatásodat az emberek az újévi terveik megvalósítására. Ezt oszd meg LinkedIn-en és Facebookon is. (Szektor: B2B is – pl. projektmenedzsment szoftver cikk a hatékony évindításról).

Február

Főbb dátumok és események:

  • Február 14. – Valentin-nap (Bálint-nap): Nem hivatalos ünnep, de a szerelmesek napja világszerte. Magyarországon is egyre inkább a párok megajándékozásának időpontja, a virágboltok, ajándékboltok forgalma megugrik. Kreatív kampányok alapja lehet a szerelem és szeretet témája.

  • Február 19. – Hamvazószerda, ezzel kezdődik a böjti időszak. Az előtte lévő farsangi időszak január 6-tól február 18-ig tart; sok helyen rendeznek farsangi bálokat, jelmezes eseményeket. Marketing szempontból a farsang kiváló alkalom játékos, beöltözős tartalmakra.

  • Február 11. – Betegek Világnapja, illetve Február 4. – Rákellenes Világnap: egészségügyi szektor számára releváns nemzetközi napok, amelyekhez érzékenyítő kampányok kapcsolhatók.

  • Hosszú hétvége: nincs februárban, és hivatalos ünnepnap sincs ebben a hónapban (dolgos téli hétköznapok).

Szezonális jellemzők: Február a tél utolsó hónapja, sokak számára “uborkaszezon” kisebb aktivitással. Ugyanakkor a Valentin-nap erősen befolyásolja a februári marketinget a B2C szektorban: ilyenkor a romantikus témák, pároknak szóló ajánlatok dominálnak. A hónap végén indul a farsangi időszak csúcsa, amely vidám, színes eseményeket hoz – ez alkalmat ad humoros, kreatív tartalmakra. Szezonális lehetőség továbbá a síturizmus és tél végi utazások népszerűsítése, illetve a tél végi leárazások folytatása. B2B és szolgáltató szektorban februárban érdemes fókuszálni a kapcsolatépítésre és ügyfél-elégedettségre – pl. “Ügyfél Appreciation” jellegű akciók (hiszen nincs zsúfolva a hónap saját nagy eseményekkel, így kitűnhet egy ilyen kezdeményezés).

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Valentin-napi kampány: Kínálj különleges páros akciót vagy termékcsomagot február 14-ére. Például egy étterem hírlevélben hirdetheti meg a Valentin-napi menüjét, egy webshop pedig páros kedvezményt (ha kettőt vesznek, olcsóbb). Készíts romantikus hangulatú Instagram posztokat (piros/rózsaszín színvilág, szívecskés emoji), és ösztönözd a követőket, hogy kommentben tageljék be szeretteiket. (Szektor: kiskereskedelem, vendéglátás).

  • „Szeretünk titeket” ügyfélakció: Valentin nap apropóján egy nem romantikus területen működő cég is kifejezheti megbecsülését ügyfelei felé. Például egy szolgáltató vállalkozás indíthat „Ügyfélhűség hete” kampányt február közepén: hírlevélben köszöni meg a bizalmat, esetleg extra kedvezményt vagy bónusz szolgáltatást ad a meglévő ügyfeleknek. A közösségi médiában megoszthat egy rövid videót, ahol a cég munkatársai szívecskét formálnak a kezükből, ezzel üzenve, hogy “Szeretjük ügyfeleinket”. (Szektor: B2B, szolgáltatás).

  • Farsangi jelmezverseny: A farsangi szezon utolsó heteiben hirdess jelmezversenyt a közösségi oldalakon. Kérd meg a követőidet, hogy osszanak meg fotót a legjobb jelmezükről a hashtag #FarsangKihívás kíséretében. A legötletesebb bejegyzéseket díjazhatod (pl. nyereménykupon a termékeidre). Hírlevélben is beharangozhatod a játékot. Ez játékos, interaktív kampány, ami növeli az elköteleződést. (Szektor: bárki, de különösen olyan márkák, amelyek fiatalosak vagy családokat céloznak).

  • Télbúcsúztató akció: Február végén, a meteorológiai tavasz közeledtével indíts „Télbúcsúztató” akciót. Kommunikálhatod úgy, hogy “Utolsó esély a téli árakon!” – pl. egy ruházati üzlet kiárusítja a télikabátokat, vagy egy utazási iroda last minute síszállásokat hirdet. Tegyél közzé visszaszámlálós sztorikat Instagramon az akció végéig. (Szektor: kiskereskedelem).

  • Egészség-tudatosság posztok: Kapcsolódva a februári világnapokhoz (pl. Rákellenes világnap febr. 4.), ossz meg hasznos információkat vagy tényeket. Egy gyógyszercég vagy egészségügyi szolgáltató készíthet edukatív hírlevelet a szűrővizsgálatok fontosságáról, Facebookon pedig megoszthat infografikát a megelőzésről. (Szektor: egészségügy, de akár bármely cég CSR jelleggel).

Március

Főbb dátumok és események:

  • Március 8. – Nemzetközi Nőnap: Világszerte ekkor ünnepeljük a nőket – a női egyenjogúság és a nők jogainak napja. Magyarországon ilyenkor a hölgyeket virággal, ajándékkal köszöntik (munkahelyeken, családokban egyaránt). Marketing szempontból remek alkalom a nőknek szóló kampányokra, kedvezményekre.

  • Március 15. – Nemzeti Ünnep: Az 1848–49-es forradalom emléknapja, munkaszüneti nap. 2025-ben március 15-e szombatra esik, így nem eredményez hosszú hétvégét. Ettől még a nemzeti identitás fontos napja – a brandek részéről inkább visszafogott, megemlékező kommunikáció javasolt (pl. kokárdás poszt, irodalmi idézet).

  • Március 17. – Szent Patrik nap: elsősorban ír eredetű ünnep, de világszerte sokan tartanak bulikat zöldbe öltözve. Magyarországon inkább a pub-kultúra vette át (különleges sörakciók). Ha fiatalos márkád van, egy kis Szent Patrik-napi mókát vihetsz a kommunikációdba.

  • Március 22. – Víz Világnapja: a vízkészletek védelmére figyelmeztető világnap. Környezetvédelmi tematikájú kampányokhoz kapcsolható (pl. #WorldWaterDay hashtaggel).

  • Tavaszi napéjegyenlőség (március 20.) – csillagászatilag a tavasz kezdete. Ezt megragadhatod “itt a tavasz” üzenetek kommunikálására.

  • Hosszú hétvégék: Márciusban sincs idén hosszú hétvége (március 15. miatt sem, lásd fent). Viszont a húsvét április elejére esik 2025-ben, így március végén sok kampány előkészül a húsvéti időszakra.

Szezonális jellemzők: Márciusban beköszönt a tavasz – a fogyasztók hangulata derűsebb, nyitottak az újdonságokra és megújulásra. A kiskereskedelemben indul a tavaszi kollekciók és termékek bevezetése (pl. divat, kertészeti termékek, sporteszközök a szabadtéri szezonra). Szezonális lehetőség a tavaszi nagytakarítás témája is: ilyenkor népszerűek a takarítóeszközök, szervezésről szóló appok, otthonszépítő tippek – mind jó tartalom-alap. A szolgáltatásoknál és B2B-nél március a Q2 elejének számít; gyakoriak a tavaszi szakmai rendezvények, konferenciák, illetve a cégek elkezdik tervezni a nyári időszakot. Nőnap környékén a B2C szektorban a női célcsoport áll fókuszban (beauty, divat, wellness ajánlatok), B2B-ben pedig HR vagy PR szempontból lehet megemlékezni (pl. női alkalmazottak, nők a vezetésben kiemelése). Fontos trend még, hogy március végén sokan már a húsvétra készülnek (ami 2025-ben április 20-án lesz), így a hónap második felében érdemes előre jelezni húsvéti akciókat.

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Nőnapi köszöntés és akció: Március 8-án lepd meg női közönségedet valamilyen kedves gesztussal. Például küldj egy Nőnapi hírlevélkupont (mondjuk 8% kedvezmény minden női vásárlónak aznap). A közösségi médiában posztolj köszöntőt inspiráló üzenettel arról, milyen fontosak a nők (pl. infografika a női ügyfeleid arányáról, vagy bemutatásra kerülhet egy női kolléga sikertörténete a cégnél). „Minden évben március 8-án világszerte megünneplik a nemzetközi nőnapot” – ezt érdemes a márkádnak is kommunikálnia. (Szektor: bárki – kisker: női termékek promója, B2B: női partnerek köszöntése).

  • Tavaszi kollekció/újdonság bevezetés: Ha van új tavaszi terméked, időzítsd márciusra a bejelentést. Készíts „Friss tavaszi újdonságok” témájú hírlevelet sok vizuális elemmel, vibrant színekkel. Instagramon mutass be “sneak peek” képeket a raktárból vagy műhelyből, ahogy készülnek az új termékek. TikTokon egy gyors, trendi zenés videóval is hype-olhatod a launch-ot. (Szektor: divat, szépség, tech újdonságok).

  • Tavaszi nagytakarítás kihívás: Indíts egy közösségi médiás kihívást a „Tavaszi megújulás” jegyében. Például: egy lakberendezési áruház kérheti a követőit, hogy osszák meg egy előtte-utána fotón, hogyan újították meg otthonuk egy sarkát tavasszal. Használd a #TavasziNagytakarítás hashtaget. A legjobbakat jutalmazd ajándékkártyával. Hírlevélben adhatsz takarítási tippeket és ajánlhatsz hozzá termékeket. (Szektor: lakberendezés, háztartási cikkek, DIY).

  • Konferencia- vagy webinar-meghívó: B2B cégeknek március kiváló időpont ügyféledukációs eseményekre. Szervezz egy tavaszi webinárt vagy mini-konferenciát. Március elején küldj meghívó hírlevelet a programmal (pl. “Tavaszi Trendek 2025” témában). LinkedIn-en hozz létre eseményt. A rendezvény napján posztolj élőben Twitterre/LinkedInre fontos gondolatokat, utána pedig ossz meg egy összefoglaló videót. (Szektor: B2B, szakmai szolgáltatások).

  • Húsvéti előkampány teaser: Március végén már érdemes elkezdeni a húsvéti kampány felvezetését. Tegyél közzé Facebookon egy visszaszámlálást húsvétig, vagy mutass egy kis kedvcsinálót (például videó a kulisszák mögül: készülnek a húsvéti csomagok a raktárban). Hírlevélben beharangozhatod előre, hogy “Áprilisban nagy meglepetéssel készülünk, figyeld a postaládád!”. Ez fenntartja az érdeklődést.

Április

Főbb dátumok és események:

  • Április 1. – Bolondok napja: Nem hivatalos “ünnep”, de a tréfák és álhírek napja. Sok márka világszerte megjelentet ilyenkor humoros, kitalált hírt vagy reklámot. Kreatív ötlet lehet egy vicces, “majdnem hihető” poszt készítése – de ügyeljünk, hogy senkit ne bántson.

  • Április 18-21. – Húsvéti hosszú hétvége: Nagypéntek (ápr. 18.) és Húsvéthétfő (ápr. 21.) munkaszüneti napok, így négynapos hosszú hétvége lesz. A húsvét a keresztény kultúrkörben kiemelt ünnep, de marketing szempontból is fontos időszak: a családok nagybevásárlást tartanak, ajándékokat (csokinyúl, locsolóajándék) vesznek.

  • Április 22. – A Föld Napja: A környezettudatosság világnapja, 1970 óta minden évben ezen a napon ünnepeljük. Ilyenkor világszerte programok hívják fel a figyelmet bolygónk védelmére. Remek alkalom zöld kampányokra, CSR aktivitásokra és fenntarthatósági üzenetekre a márka kommunikációjában.

  • Április 23. – Könyv Világnapja: az UNESCO által kijelölt nap az olvasás és a könyvkultúra ünneplésére. Kiadók, könyvesboltok számára különösen releváns, de bármilyen brand készíthet ajánlót a kedvenc szakmai könyveiből például.

  • Április 30. – A magyar költészet napja: (József Attila születésnapja ápr.11-én van, de ünnepi események sokszor egész hónapban). Kulturális ihletésű tartalmakat lehet ilyenkor posztolni, pl. egy irodalmi idézet a cég értékeiről.

  • Hosszú hétvégék: Április 18–21. Húsvét – négynapos hosszú hétvége (péntektől hétfőig). Sokan már előző nap (ápr.17. csütörtök) is szabadságra mennek, hogy utazhassanak. A hónap vége (május 1-je előtt) nem hoz extra hosszú hétvégét áprilisban, de május 1. csütörtökre esik, így a május eleji hosszú hétvégére áprilisban előre lehet készülni.

Szezonális jellemzők: Április a tavasz kiteljesedése, valamint a húsvéti időszak hónapja. A kiskereskedelemben a húsvét előtti hetek kiemelkedő forgalmat hoznak: élelmiszer üzletekben a sonka, tojás, csoki fogy, a játékboltokban ajándékötleteket keresnek a nyuszihoz. A húsvéti dekoráció és lakberendezési cikkek is népszerűek. Szezonális marketing lehetőség a kertészkedés és szabadtéri programok előtérbe kerülése – áprilistól indul a kerti szezon, a barkácsáruházak, kertcentrumok fő időszaka. Emellett a Föld Napja miatt a hónap végén a zöld üzenetek hangsúlyosak; sok cég faültetést szervez vagy környezetvédelmi akciókat hirdet. A szolgáltatások közül az utazási irodák a húsvéti hosszú hétvégére és a majálisra kínálnak utakat, wellness hotelek húsvéti csomagokat adnak el. B2B fronton áprilisban érdemes megmutatni a cég fenntarthatósági törekvéseit (pl. éves CSR jelentés publikálása időzítve a Föld napjára). A húsvét utáni időszak pedig már felvezet a tavaszi–nyári szezonra, így a divat, sport, turizmus témák felpörögnek.

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Húsvéti nyereményjáték: Szervezz egy „Húsvéti tojásvadászat” játékot online. Például elrejthetsz egy kis nyuszi-emojit a weboldalad különböző aloldalain; aki megtalálja és elsőnek jelzi neked, jutalmat kap. Ezt hírlevélben hirdesd meg (“Online tojáskereső játék – nyerj húsvéti csomagot!”), a közösségi médiában pedig adj napi tippeket a kereséshez. Ez bevonja a közönséget és növeli a weboldalad látogatottságát. (Szektor: e-kereskedelem, szolgáltatás).

  • Ünnepi üdvözlet és tartalom: Készíts egy kedves húsvéti üdvözlővideót a csapatoddal – például beöltöztök nyuszinak vagy csak integettek egy közös “Kellemes húsvéti ünnepeket kívánunk!” felirat előtt. Ezt posztold húsvét vasárnapján Facebookra és Instagramra. Hírlevélben is küldhetsz ünnepi képeslapot elektronikus formában ügyfeleidnek. (Szektor: bárki – emberi arcát mutatja a cég).

  • Környezetvédelmi kihívás (Föld napja): Április 22-én hívj életre egy zöld kihívást. Például ösztönözd a követőidet, hogy aznap gyalog vagy biciklivel menjenek munkába, vagy ültessenek el egy virágot. Használd a #FöldNapja hashtagot. A vállalatod nevében posztold, ti mit tettetek (pl. faültetés, irodai szelektív gyűjtés bővítése). “1970 óta minden év április 22-én ünnepli a Föld napját” – említsd meg ezt a posztban a jelentőség kiemelésére. Hírlevélben megoszthatsz 5 tippet a fenntarthatóbb életmódhoz és bemutathatod a céged zöld kezdeményezéseit. (Szektor: bárki, B2B is – CSR kommunikáció).

  • Bolondok napi promóció: Április 1-jén egy merészebb márka bedobhat egy fake termékbejelentést tréfából. Például egy tech cég “bejelenti” a láthatatlan telefont vagy egy kávézó a brokkoli-ízű lattét. Fontos, hogy estére tisztázd, hogy csak vicc volt, de a poszt végére rejts el egy valódi akciót: “Ez csak tréfa volt – de a 20% kedvezmény minden kávéra ma igaz!”. A követők értékelni fogják a humort. (Szektor: fiatalos brandek, vendéglátás).

  • Tavaszi fesztivál ajánló: Április végén készíts tartalmat a közelgő majális és fesztiválszezon kapcsán. Egy divatmárka pl. “Festival lookbook” hírlevelet küldhet (milyen ruhákat vegyél fel szabadtéri koncertekre), míg egy utazási blog összegyűjtheti a tavaszi kirándulóhelyeket. Facebookon kérdezd meg a közönséget: “Ti hova mentek majálisozni?” – ez beszélgetést indít. (Szektor: turizmus, retail).

Május

Főbb dátumok és események:

  • Május 1. – A munka ünnepe: Nemzeti ünnep és munkaszüneti nap csütörtöki napra esik 2025-ben. Május 2. péntek hivatalosan pihenőnap lesz (áthelyezett munkanap), így május 1–4. között négynapos hosszú hétvége adódik. Ez klasszikusan a “majális” ideje: szabadtéri rendezvények, piknikek, vásárok zajlanak országszerte.

  • Május 4. – Anyák napja: Magyarországon minden évben május első vasárnapján ünnepeljük. 2025-ben május 4-re esik. Ilyenkor köszöntjük az édesanyákat, nagy forgalma van a virágboltoknak, ajándékboltoknak. Brandek számára fontos érzelmi töltetű nap – megható kampányok mennek.

  • Május 25. – Gyereknap: Május utolsó vasárnapja a gyermekeké; 2025-ben május 25-én lesz gyereknap (vasárnap). Családi programok, játékos promóciók jellemzik. Sok cég ilyenkor gyereknapi kedvezményt ad, vagy rendezvényt szponzorál.

  • Egyéb világnapok: Május 9. – Európa Nap (EU-integráció ünnepe, B2B-ben/állami szektorban említhető); Május 15. – Család Nemzetközi Napja (családbarát munkahelyek kommunikálhatják); Május 17. – Információs Társadalom Világnapja (IT szektor). Ezek nem annyira széles körben ünnepeltek, de szűk szektorban relevánsak lehetnek.

  • Hosszú hétvégék: Május 1–4. a munka ünnepe miatt 4 napos hosszú hétvége lesz (az ehhez kapcsolódó áthelyezett munkanapot május 17-én, szombaton kell ledolgozni). Ezen felül májusban Pünkösd is közeleg (június 8-9), de az júniusra esik idén.

Szezonális jellemzők: Május a tavasz csúcsidőszaka, sok szempontból évszak-váltó hónap. Az idő egyre melegebb, ami a kiskereskedelemben a nyári termékek korai megjelenését hozza: pl. strandcikkek, grillsütők, kerti bútorok már feltűnnek a hirdetésekben. Ugyanakkor még tart a tavaszi vásárlási láz is: anyák napja és gyereknap között a családi költekezés fókuszban van. Az Anyák napja érzelmes alkalom – a reklámokban gyakoriak a megható kisfilmek, személyes hangvétel. Gyereknap előtt a játék- és édesszerető szektor mozdul meg, de pl. éttermek, szállodák is hirdetnek családi kedvezményeket. Május vége felé, a tanév vége közeledtével (ballagások, vizsgaidőszak indul) egyes szegmensek – pl. könyvkiadók (év végi ajándékkönyvek tanároknak), vagy ruházat (ballagási öltönyök, ruhák) – extra forgalmat látnak. B2B-ben május általában aktív hónap üzleti szempontból, sok cégnél ilyenkor zárulnak le féléves projektek, vagy indulnak nyári szünet előtti kampányok. Szezonális marketing lehetőség még a „fesztivál szezon” előrejelzése: június-júliustól indulnak a nagy fesztiválok, de a jegyeket sokan májusban vásárolják meg – ezért pl. ticketing cégeknek, fesztivál szponzoroknak ilyenkor érdemes hirdetniük.

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Anyák napi megható kampány: Készíts érzelmes tartalmat május első vasárnapjára. Például egy videóban kollégák mesélnek 1-1 kedves emléket az édesanyjukkal, vagy gyerekek mondják el, miért szeretik anyát. Ezt posztold Anyák napján (ha van rá mód, promótáld is, mert az emberek szeretik megosztani az ilyen tartalmat). Hírlevélben küldhetsz “Köszönjük, Anya!” témájú üzenetet – ha releváns a terméked, ajánlhatsz hozzá illő ajándékötletet is. (Szektor: bárki, de különösen szolgáltatások, ahol erős érzelmi kapcsolat építhető).

  • Gyereknapi kedvezmény vagy esemény: Ha családokat célzol, május utolsó hetében indíts gyereknapi akciót. Pl. egy múzeum ingyenes belépőt hirdet gyerekeknek gyereknap alkalmából, vagy egy fagylaltozó “minden gyerek gombóc féláron” promót csinál. Hírlevélben kommunikálhatod a Gyereknapi kuponkódot, a Facebook események között pedig létrehozhatsz egy rendezvényt (pl. “Gyereknapi játszódélután a Parkban” szponzorálása). Közösségi poszt ötlet: kérd meg a követőket, osszák meg gyermekük kedvenc vicces mondását vagy rajzát – ezzel generált tartalmat (UGC) is gyűjtesz. (Szektor: kiskereskedelem, vendéglátás).

  • Május 1. majális poszt: A hosszú hétvégén sokan kirándulnak, piknikeznek. Posztolj a márkád oldalán egy lazább tartalmat május 1-jén – pl. a csapatod grillezik vagy épp részt vesz egy futóversenyen. Köszöntsd a követőket egy “Boldog Majálist!” üzenettel. Ha van relevanciád, nyugodtan légy jelen kitelepüléssel valamely rendezvényen és ezt kommunikáld (pl. “Gyere és találkozz velünk a Városligeti majálison a 5-ös pavilonnál!”). (Szektor: FMCG, közösségi márkák).

  • Készülődés a nyárra hírlevél: Május második felében indíthatsz egy „Készülj fel a nyárra” témájú hírlevélsorozatot. Ebben tippeket adsz az olvasóknak: 1) hogyan tervezzenek meg egy nyaralást (ha utazási iroda vagy), 2) milyen nyári trendek jönnek (ha divatcég), 3) mire figyeljenek a kerti grill beüzemelésénél (ha barkácsáruház). A lényeg, hogy pozicionálod a termékedet/szolgáltatásodat a közelgő nyári szezon must-havejeként. (Szektor: turizmus, retail, szolgáltatás).

  • B2B ügyfél-találkozó vagy ajándék: Mivel májusban még a legtöbb partner dolgozik (mielőtt június-júliusban szabadságra mennek sokan), ez jó alkalom egy partnertalálkozó szervezésére. Küldj meghívót (lehet offline ajándék is, pl. bor és meghívó kártya) top ügyfeleidnek egy június eleji networking eseményre. A LinkedIn-en ossz meg egy posztot arról, hogy értékeled a partnereiddel való együttműködést – kiemelve, hogy pl. hány éve dolgoztok együtt. Ezzel erősíted a kapcsolatot a B2B szektorban, személyes kötődést építve.

Június

Főbb dátumok és események:

  • Június 9. – Pünkösdhétfő: Munkaszüneti nap (a Pünkösd vallási ünnep része). Június 7-8-9-én így háromnapos hosszú hétvége lesz szombattól hétfőig. A pünkösdi hosszú hétvégét sokan kirándulásra, vidéki programokra használják ki.

  • Június 15. – Apák napja: Magyarországon egyre ismertebb, bár nem olyan elterjedt, mint az Anyák napja. Június harmadik vasárnapján ünnepeljük, 2025-ben június 15-ére esik. Jó alkalom a férfias témájú kampányoknak (szerszámok, kütyük, sörök stb.), illetve a “köszönjük, apu” jellegű tartalmaknak.

  • Június 5. – Környezetvédelmi Világnap: Az ENSZ kezdeményezésére a környezet védelméről szóló világnap. Föld napja után újabb lehetőség zöld kommunikációra vagy faültetési akcióra.

  • Június 21. – Nyári napforduló: a leghosszabb nap, csillagászatilag a nyár kezdete. Sok országban ünneplik (pl. skandináv Midsummer), nálunk nincs konkrét ünnep, de marketingben felhasználható a “hivatalos nyárköszöntés”.

  • Sportesemények: Júniusban gyakran indulnak nagy sportesemények (pl. foci EB vagy VB bizonyos években, Uefa Bajnokok Ligája döntő stb. – 2025 esetén érdemes ellenőrizni a naptárat; pl. U21 foci EB lesz idén?), ami a sportfogadás, sportmárkák marketingjét befolyásolja.

  • Iskolai szünet kezdete: A tanév 2025. június 20-án zárul, a nyári szünet június 21-től augusztus 31-ig tart. Ez azt jelenti, június közepétől rengeteg család indul nyaralni, táborokba mennek a gyerekek, kevesebb időt töltenek online – viszont a turisztikai, szórakoztató szektor pörög fel.

  • Hosszú hétvégék: Június 7–9. Pünkösd – háromnapos hosszú hétvége. Ezen kívül júniusban nincs extra, de a nyári szabadságok indulása miatt így is sokan vesznek ki hosszabb időket.

Szezonális jellemzők: Június a nyár kezdete, a vakáció és fesztiválok időszaka. A kiskereskedelemben a nyári kiárusítások még nem indulnak el (az általában júliusban szokás, lásd ott), viszont minden nyári termék teljes áron fut – ilyenkor erős marketing megy pl. légkondikra, ventilátorokra a hőség miatt, naptejekre, strandszerekre. A turizmus és vendéglátás abszolút fő szezonját kezdi: utazási irodák last minute utakat hirdetnek, szálláshelyek tele vannak programokkal. Gyerektáborok is indulnak, ami például sportszer- vagy játékforgalmazóknak releváns (pl. hátizsák, alvós matrac reklámok). A szolgáltató szektorban a nyár eleje paradox módon egyszerre aktív (nyári élményekkel kapcsolatos szolgáltatások), másrészt bizonyos B2B területeken viszont lelassul az üzletmenet, mert sokan szabadságra mennek. Apák napja kapcsán lassan itthon is megjelennek kampányok, főleg a multinacionális márkák részéről (pl. borotvamárkák, autóalkatrész-kereskedők). A hónap végén (ha vannak nemzetközi sportesemények) az emberek figyelme a foci vagy olimpia felé fordul – idén 2025-ben ilyen globális esemény kevesebb van, de egyes márkák így is kreálhatnak “sportszezon” kampányt (pl. “Szurkoljunk együtt a nyáron!” mottóval). B2B-ben június gyakran a félévzárás ideje, ilyenkor értékelik az első félévet és lezárnak projekteket, így a kommunikációban beválhatnak az esettanulmányok, sikersztorik megosztása (mielőtt mindenki nyaral).

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Nyárköszöntő kampány: Június 21-én, a nyári napforduló napján indíthatsz egy „Helló Nyár!” mini kampányt. Küldj egy vidám hírlevelet tele nyárias grafikákkal, esetleg egy nyári checklista letölthető tartalommal (pl. “10 dolog, amit ne felejts el a strandhoz”). Instagramon posztolj egy képet a csapatodról napszemüvegben fagyizva, “Üdvözöljük a nyarat!” felirattal. Ez emberközelivé teszi a márkát.

  • Apák napi tartalom: Ha illik a márkádhoz, június harmadik hetében készülj Apák napi köszöntővel. Például készíthetsz egy rövid videót, amiben gyerekek mondják el, mit szeretnek apában (hasonlóan az anyák napjához, de lazább, humorosabb hangvétellel). A hírlevélben adhatsz “Ajándékötletek Apák napjára” szekciót – pl. barkácsbolt ajánlhat szerszámokat, egy könyvesbolt “férfias” olvasmányokat. Ne feledd kommunikálni, hogy június 15. az Apák napja, mert sokan elfelejtik. (Szektor: kisker, ajándék).

  • Nyári szabadságra hangolódás (B2B): Üzleti partnereidnek jelezheted június végén, ha a céged nyári ügyeleti rendbe vált. Ezt megteheted egy LinkedIn posztban: “Mi is készülünk a nyári feltöltődésre, de továbbra is elérhetőek vagyunk…” stb. Ugyanakkor kihasználhatod ezt arra is, hogy összefoglalót küldj az első félév eredményeiről. Például egy vállalati blogbejegyzés “2025 első fele számokban” infografikával, amelyet e-mailben és LinkedInen is megosztasz. Ez professzionális, B2B közönségnek szóló tartalom, ami erősíti a bizalmat.

  • Környezetvédelmi akció (világnaphoz kötve): Június 5-én (Környezetvédelmi világnap) – ha lemaradtál a Föld napjáról áprilisban, most bepótolhatod. Szervezz egy “Zöld Június” kampányt: pl. egész hónapban vállalod, hogy minden eladott termék után ültetsz egy fát, vagy adományozol x Ft-ot egy zöld szervezetnek. Ezt hírlevélben jelentheted be, a hónap végén pedig beszámolhatsz az eredményről (hány fát ültettetek, stb.). Közben posztolj tippeket (pl. klímabarát utazás, műanyagmentes június kihívás) a közösségi oldalakon. (Szektor: bárki, főleg ahol fontos a fiatal, környezettudatos célközönség).

  • Fesztivál és sport témák: Ha a célcsoportod fiatal, júniusban kezdd el a fesztiválkommunikációt. Például egy telekommunikációs cég adhat tippeket, hogyan spórolj az adaton fesztivál közben, vagy promózhatja, hogy a rendezvényen ők biztosítják a wifi zónát. Hírlevélben küldhetsz egy “Nyári programajánlót” (top koncertek, meccsek dátumokkal), amelyben finoman a saját szolgáltatásodat is ajánlod (pl. koncertjegy értékesítés). A közösségi médiában indíthatsz szavazást: “Foci EB vagy zenei fesztivál – téged mi hoz lázba idén nyáron?”. Ez bevonja a közönséget és megmutatja, hogy képben vagy a szezon programjaival.

Július

Főbb dátumok és események:

  • Nincs hivatalos ünnepnap júliusban, így hosszú hétvége sincs a naptárban. Ez egy teljes, munkanapokkal teli nyári hónap – sokaknál szabadságon.

  • Július 30. – Barátság Világnapja: Kevésbé ismert, de kedves világnap. Social media posztban felhasználható (#FriendshipDay).

  • Július 17. – Emoji Világnap: a digitális kultúra játékos világnapja (azért ekkor, mert 📅 emoji naptárikonján ez a dátum van). Fiatalos online kommunikációs poénokra ad lehetőséget (pl. csak emojikkal kirakott üzenet).

  • Nyári fesztiválszezon: Ebben a hónapban zajlik például a VOLT, Balaton Sound, július végén EFOTT, és készülnek az augusztusi Sziget fesztiválra. Ezek marketing lehetőséget jelentenek: ha a márkád fiatalokat céloz, jelen lehetsz fesztiválon támogatóként, vagy legalább tartalomban utalhatsz rájuk.

  • Turisztikai főszezon: Július a nyaralások csúcsidőszaka Magyarországon is. A Balaton és egyéb belföldi úti célok tele vannak – a turizmushoz kapcsolódó marketing ilyenkor a legerősebb.

    Csak 5775 Ft
    kozepen
  • Szezonális értékesítés: Hagyományosan július közepe táján indulnak a nyári leárazások a kiskereskedelemben. Sok üzletben július második felétől augusztus végéig tart az akciós időszak, amikor a nyári kollekciókat kiárusítják. Ilyenkor a “Sale” felirat mindenhol megjelenik, és ez áthatja a marketingkommunikációt.

Szezonális jellemzők: A július általában az “uborkaszezon” kifejezés névadója – az üzleti élet lassabb, sok ember nyaral, a hírekben sincs nagy pörgés. Marketing szempontból ez kihívás is: a figyelem megragadása nehezebb, mert a közönség egy része offline van (strandon, hegyekben). Érdemes ezért ilyenkor könnyed, nyári hangulatú tartalmakat kínálni, nem túl hosszú szövegekkel. A kiskereskedelem számára fontos a leértékelési szezon: a ruházati láncok, sportboltok, lakberendezési áruházak mind nagy nyári akciókkal rukkolnak elő (akár -30-50%). Ez lehetőség a bevételnövelésre, de kihívás is, mert a versenytársak is telekürtölik a médiát akciókkal. A szolgáltató szektorban júliusban népszerűek a nyári élményeket hirdető kampányok: pl. mozik nyári filmfesztivált, éttermek limonádé akciót, vidámparkok új attrakciókat. B2B-ben a hónap csendesebb; sok döntéshozó szabadságon, ezért komplex kampányok indítását nem júliusra időzítik. Viszont jó időszak lehet tartalomkészítésre, márkaépítésre háttérben – pl. esettanulmányokat írsz, őszre tervezel. Ha nem is futnak nagy kampányok, a közösségi média jelenlétet fenntartani kell nyáron is, akár csökkentett, de rendszeres posztolással.

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Nyári fotópályázat: Indíts egy “Mutasd meg a nyarad!” fotópályázatot. Kérd meg a követőidet, hogy osszanak meg egy képet a nyári élményeikről a termékeddel vagy szolgáltatásoddal a fókuszban (ha ez releváns). Használj egyedi hashtaget (pl. #NyaralomAzXYval). A legkreatívabb képet díjazd egy nyári ajándékcsomaggal. Ezt hírlevélben is hirdesd meg július elején, és egész hónapban emlékeztesd rá a közönséget Insta-sztorikban. (Szektor: utazás, ital, divat – bármi, amit magukkal visznek nyaralni az emberek).

  • Leárazás kommunikáció: Ha részt veszel a nyári leértékelésekben, kommunikáld azt több platformon is erőteljesen. Hírlevélben küldj “Exkluzív elő-értesítés: leárazás indul!” emailt a törzsvásárlóknak egy nappal a hivatalos start előtt, hogy ők előbb vásárolhassanak. Közösségi média: változtasd meg a borítóképedet “Summer Sale” feliratúra, posztolj minden héten “Best Deal of the Week” sorozatot a legjobb akciós termékkel. Fontos a sürgetés kommunikálása: “Csak július 31-ig!” típusú üzenetek. (Szektor: kiskereskedelem).

  • Csapattartalom (hátország): Júliusban megmutathatod a márkád emberi oldalát. Posztolj arról, ti hogyan töltitek a nyarat a cégnél. Lehet ez egy Facebook album a csapat nyári csapatépítőjéről (pl. közös sárkányhajózás a Dunán), vagy Instagram storyban “nap embere” sorozat – minden nap bemutatsz egy kollégát nyári kedvencével (pl. kedvenc fagyija, nyaralós fotója). Ez lazább, de fenntartja az érdeklődést a közönségedben akkor is, amikor épp nincs nagy kampány. (Szektor: B2B, de bárhol működik employer brandingként is).

  • Kánikula promóció: Ha beköszönt egy nagyobb hőhullám, gyorsan reagálhatsz egy villámkampánnyal. Például egy italgyártó cég csinálhat “Hőségriadó akciót”: amíg 30°C felett van a hőmérséklet, minden termék 30% kedvezménnyel kapható. Ezt főként social media posztokkal (látványos hőmérős kreatívval) és push értesítésekkel kommunikáld (ha van app). Ez a real-time marketing hatásos példája. (Szektor: FMCG, vendéglátás).

  • Blogcikk vagy podcast-sorozat: A nyári uborkaszezonban sokan szívesen olvasnak hosszabb tartalmakat is, ha érdekes. Indíts egy nyári blogcikksorozatot vagy podcastot. Például egy marketing ügynökség podcast sorozatot csinál “Laza nyári beszélgetések marketingesekkel” témában, amit hetente kirak. Vagy egy outdoor felszerelés webshop blogposzt-szériát indít “Kalandorok a világ körül” – minden héten egy-egy interjú egy utazóval. Ezeket a tartalmakat social felületeken is megosztod. Így akkor is értéket nyújtasz a közönségnek, amikor épp nem akarsz keményen értékesíteni. (Szektor: B2B és B2C egyaránt, márkaépítés céljából).

Augusztus

Főbb dátumok és események:

  • Augusztus 20. – Az államalapítás ünnepe (Szent István nap): Nemzeti ünnep és munkaszüneti nap, 2025-ben szerdai napra esik. Ez egy fix dátumú ünnep, idén sajnos pont a hét közepén van, így önmagában nem ad hosszú hétvégét. (Augusztus 21. nincs hivatalosan leállásra kijelölve, így csak szerdán nem dolgozunk.) Augusztus 20-án országszerte ünnepségek, tűzijáték (Budapesten) zajlanak. Márkaként kommunikálhatsz nemzeti büszkeség témában, de óvatosan és ízlésesen.

  • Augusztus 1-20.: a nyár utolsó hetei, sokan még ekkor mennek szabadságra. Augusztus 20. után viszont már a szezon vége: sokan ekkor térnek vissza a munkába, indul a back-to-school készülődés.

  • Augusztus vége – Tanévkezdés: A 2025/26-os tanév várhatóan szeptember 1-jén, hétfőn indul, így az augusztus utolsó 1-2 hete a „Back to School” kampányok csúcsidőszaka. Ilyenkor a papír-írószer boltok, könyvesboltok, ruházati láncok (gyerekruhák), tech üzletek (laptop, kalkulátor) mind intenzív reklámot folytatnak a sulikezdésre.

  • Augusztus 31. – Blogvilágnap/Szolidaritás napja: Nem túl ismert, de érdekességképp: 08.31 a Blog Day (régen bloggerek ünnepelték), illetve a hajléktalan állatok világnapja is esik a hónapra (aug. 16.). Ha van relevanciád, ezekhez köthetsz tartalmat (pl. állatvédő akció).

  • Hosszú hétvégék: Augusztusban nincs hosszú hétvége 2025-ben, mivel aug.20. szerdai nap, a környező napok munkanapok. Így a nyár végén nincs plusz pihenőnap kombináció – viszont sokan így is kiveszik csüt-pénteket szabinak, hogy kapjanak 5 nap egyben. Erre figyelhetsz a kampányok időzítésénél.

Szezonális jellemzők: Augusztus kettős arcú hónap: első fele még igazi nyári főszezon (kánikula, fesztiválok – pl. Sziget Fesztivál általában augusztus közepe, idén 2025-ben is ekkor várható, ami rengeteg turistát és fiatal fogyasztót vonz), második fele viszont már az őszre való felkészülés kezdete a kereskedelemben. A „Back to School” kampányok a hónap legnagyobb marketing hajtóerejét jelentik: ilyenkor minden a gyerekek körül forog – tanszer, iskolatáska, elektronika, de még az élelmiszeripar is (uzsonnásdobozba valók reklámja). A szolgáltatóknál augusztus vége a nyári akciók lezárása: pl. edzőtermek nyár végi bérletakciót tartanak, hogy becsalogassák az embereket szeptembertől, vagy nyelviskolák hirdetik az őszi tanfolyamokat már most. B2B-ben augusztus második fele újra kezd élénkülni – sok cég ilyenkor kezdi tervezni az év utolsó negyedévét, így augusztus végén már elkezdhetsz őszre előretekintő teaser kampányokat. Augusztus 20. környéke speciális: a hazai márkák gyakran posztolnak ünnepi jókívánságot, kenyeret és nemzeti színű szalagot ábrázoló képpel. Ez inkább image jellegű poszt, de jót tesz a márka hazai kötődésének megmutatásában. Sőt, a turisztikai és vendéglátó szektorban aug.20. a nyár utolsó nagy teltházas hétvégéje, erre külön kampányokat is építenek (pl. tűzijátéknéző hajókirándulás hirdetése). Emellett augusztus végi kiárusítások: sok üzlet tovább folytatja a júliusban kezdett leértékelést, gyakran „mindent muszáj eladni aug. 31-ig” jelleggel, hogy helyet csináljanak az őszi áruknak – ezt a kommunikációban szintén hangsúlyozzák.

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Iskolakezdési tippek és checklist: Készíts értéket adó tartalmat a tanévkezdéshez. Lehet ez egy letölthető checklista (milyen tanszereket vegyünk meg), amit hírlevélben küldesz ki a szülőknek. Vagy egy blogbejegyzés “5 tipp, hogy zökkenőmentes legyen az első nap az iskolában”. Ezt természetesen összekapcsolhatod a termékeiddel: pl. “Ellenőrizd a listán: tolltartó ✔ (ha nincs, nézd meg akciónkat)”. Facebookon és Instagramon megoszthatod infografika formában is a tippeket. (Szektor: kisker – papírbolt, gyerekruházat; szolgáltatás – gyermekpszichológus tanácsai, stb.).

  • Augusztus 20. nemzeti kommunikáció: Posztolj az állami ünnepen egy visszafogott, ünnepi jókívánságot. Lehet egy kép az ország tortájáról, vagy csak egy szép fotó a tűzijátékról Budapest felett, alá pedig annyi, hogy “Boldog Szent István-napot kíván az XY csapata!”. Ezzel jelzed, hogy hazai márka vagy és tiszteled a tradíciókat. (Kerüld a marketingüzenetet ezen a napon – ez inkább PR jellegű poszt legyen.) Ha van rá mód, kapcsolódhatsz konkrét eseményhez: pl. élőben közvetítesz pár percet az irodád teraszáról a tűzijátékról Instagram Live-ban. (Szektor: bárki).

  • Nyár végi utolsó akció: Augusztus utolsó hetére időzíts egy “Last minute nyár” promóciót. A lényege: ami nyári termék még maradt, arra adj extrém kedvezményt, hogy kifusson. Hirdesd meg: “Vége a nyárnak, de a legjobb ajánlatok még várnak!” szlogennel. Küldj push üzenetet az appotokban, vagy SMS-t a törzsvásárlóknak az extra kedvezményről, mert ilyenkor az e-mail lehet, hogy már nem elég figyelemfelkeltő. (Szektor: kisker).

  • Őszi újdonság teaser: Kelts egy kis izgalmat augusztus végén azzal, hogy előrejelezd az őszi nagy dobást. Például posztolj egy homályos képet vagy rövid rejtélyes videót: “Valami új érkezik 09.01-től…”. Hírlevélben is bedobhatsz egy utalást: “Készülj, ősszel nagy meglepetéssel jövünk!”. A nyári szünet után visszatérő közönséged így érdeklődéssel várja majd szeptember elejét és a konkrét kampányt. (Figyelj, hogy tényleg legyen aztán valami új – termék, szolgáltatás vagy nagy kampány – ami megfelel a felcsigázott várakozásnak.)

  • Fesztivál aftermovie és köszönet: Ha a márkád szponzorált nyári rendezvényeket (pl. kitelepültetek a Szigeten vagy bármilyen fesztiválon), akkor augusztus végén érdemes erről egy összefoglaló posztot készíteni. Vágj össze egy 30 mp-es aftermovie videót: pillanatképek a standotokról, boldog fesztiválozókról a terméketekkel. Posztold “Köszönjük, hogy velünk buliztatok a nyáron!” üzenettel. Ez erősíti a fiatal közönséggel a kapcsolatot és megmutatja, hogy aktív részesei voltatok a nyárnak. Hírlevélben is megoszthatod a videót vagy egy képgalériát “Így telt a nyarunk” címmel. (Szektor: fiatalokat célzó B2C márkák).

Szeptember

Főbb dátumok és események:

  • Szeptember 1. – Tanévkezdés: Hivatalosan ekkor indul az iskola 2025-ben. Bár nem ünnepnap, de rengeteg család életében fontos mérföldkő. A marketingben az ehhez kapcsolódó kampányok már augusztusban lezajlottak, de szeptember első napjaiban még le lehet futtatni utolsó “back-to-school” üzeneteket (pl. “Mindenkinek sikeres tanévet kívánunk!” poszt).

  • Szeptember 22. – Autómentes Világnap: az Európai Mobilitási Hét csúcspontja, ezen a napon világszerte arra buzdítanak, hogy ne használjunk autót. Városokban bringás felvonulások, ingyenes tömegközlekedés is lehet. Környezetbarát közlekedést népszerűsítő kampányok kapcsolhatók hozzá – pl. autómegosztó vagy kerékpárbolt promóció.

  • Szeptember 27. – Turizmus Világnapja: a turisztikai világszervezet (UNWTO) által kijelölt nap. Utazási irodák, szállodák számára releváns, de akár inspiráló utazós tartalmakra is okot adhat más brandeknek (mindenki szeret utazós képeket nézni).

  • Őszi napéjegyenlőség: Szeptember 23. körül van, amikor hivatalosan is elkezdődik az ősz. Ez kapu az őszi hangulatú kommunikációknak: lehet “Hello Ősz!” témájú poszttal nyitni, dekorációt váltani őszire a kirakatokban, stb.

  • Szakmai rendezvények: Szeptembertől indul újra a konferenciaszezon. Pl. sok iparágban vannak szeptemberi expók, szakvásárok. Ha B2B területen vagy, figyeld a naptárat, és időzítsd a kommunikációdat a fontosabb rendezvényekhez (megjelenés, meghívás standhoz, stb.).

  • Hosszú hétvégék: Szeptemberben nincsenek ünnepnapok vagy hosszú hétvégék, ez egy “teljes munka” hónap. (Az első őszi hosszú hétvége október 23-án lesz majd.)

Szezonális jellemzők: Szeptember a nagy visszatérés hónapja – nyár után minden visszazökken a rendes kerékvágásba. A fogyasztók számára ez az újrakezdés időszaka: új hobbit kezdenek, beiratkoznak tanfolyamokra, előfizetnek edzőterembe (a nyári lazulás után). A marketingben ezt ki lehet használni: “Kezdd az őszt valami újjal!” jelmondattal sok mindent el lehet adni (legyen az online kurzus, sportbérlet vagy egy új kütyü). A kiskereskedelemben szeptember a őszi kollekciók bevezetésének csúcsidőszaka: divatiparban az új ruhák, cipők, lakberendezésben az őszi dekorok (dísztök, mécsesek) jelennek meg. Tech területen gyakran szeptemberben jönnek ki új modellek (pl. okostelefonok új generációi); az Apple eseményei is hagyományosan szeptemberben vannak, ami világszerte tematizálja a tech marketinget. A szolgáltatások közül az oktatási, képzési szektor (nyelviskolák, tanfolyamok) most toboroz diákokat, a kultúrális szféra (színházak, mozik) új évadot kezd és bérleteket árul. B2B-ben a szeptember nagyon aktív: ügyféltalálkozók, üzletkötések indulnak be újra. Szezonális lehetőség továbbá a szüret: szeptember a szőlőszüret ideje, ami a borászatoknak fő szezon (borfesztiválok, bormarketing). Ha van gasztronómiai vonatkozásod, a “szüret hangulatát” megragadhatod tartalomban vagy promócióban. Ne feledjük, hogy szeptember vége felé már előfordulnak az első kommunikációk a Halloween irányába (főleg nemzetközi márkák elkezdik, bár itthon még inkább októberben jellemző).

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Őszi kollekció bemutató: Ha divatban, lakberben utazol, szeptemberben tarts online kollekció-bemutatót. Például egy Facebook/Instagram Live keretében mutasd be az üzletben az új ruhákat vagy dekor cuccokat, mintha divatbemutató lenne. Közben a nézők kérdezhetnek, és exkluzív kuponkódot kaphatnak a live végén. Hírlevélben küldj ki lookbookot szépen fotózva, vagy egy katalógust PDF-ben az új termékekkel. (Szektor: divat, design).

  • Tudásfrissítő kampány: Szeptember a tanulás hónapja – akár „Tudás hónapja” kampányt is hirdethetsz. Pl. egy szoftvercég ingyenes webinar-sorozatot indít új felhasználóknak, vagy egy könyvesbolt “1+1 akciót” hirdet szakkönyvekre. Ezt hírlevélben és LinkedIn posztokban is nyomhatod. A lényeg, hogy az üzenet: “ősszel ideje új ismereteket szerezni, mi segítünk benne”. (Szektor: B2B, oktatás).

  • Őszi hangulat közösségi tartalmak: Váltsd át a közösségi média vizuális világát őszire. Szeptemberben posztolj olyan tartalmakat, amik az őszi életérzést közvetítik: pl. kép egy forró kávéról esős ablak mellett, “Hello ősz!” felirattal. Indíthatsz egy hashtag sorozatot is, pl. #ŐsziaKedvencem, ahol megkéred a követőket, osszák meg kedvenc őszi tevékenységüket/fotójukat. Ezzel bevonod őket és generálod a tartalmat. (Szektor: életmód, FMCG – pl. tea/kávémárka különösen).

  • Konferencia és expó kommunikáció (B2B): Ha szeptemberben részt veszel szakkiállításon, ne felejtsd el marketing szempontból is kiaknázni. A rendezvény előtt posztold: “Találkozzunk a ____ Expo-n, az A12 standnál, szept. 15-16!”. A rendezvény alatt ossz meg képeket a standodról, a csapatról akcióban. Utána pedig köszönd meg a látogatóknak, pl. LinkedIn-en külön megemlítve a legérdekesebb beszélgetéseket (tagelve a résztvevő partnereket, ha lehet). Ezzel nem csak a jelenlevőkre hatsz, de azokra is, akik nem voltak ott – látják, hogy a céged aktív és iparági szinten jelen van.

  • Őszi promóció előrejelzés: Készíts elő egy októberre tervezett nagy kampányt már szeptemberben. Például, ha októberben lesz Halloween-akciód vagy Black Friday előfutár (pl. október végén Singles’ Day vagy hasonló), akkor szeptember végén kezdd “hangolni” a közönséget. Említsd meg egy hírlevélben: “Hamarosan valami nagy dolog jön – figyeld az üzeneteinket októberben!”. A közösségi médiában posztolj egy rejtélyes képet (pl. fekete doboz, kérdőjellel), utalva arra, hogy készül valami különleges ajánlat. Fontos a finom egyensúly: szeptemberben még ne lődd el a poént, csak keltsd fel az érdeklődést az ősz nagy dobásai iránt.

Október

Főbb dátumok és események:

  • Október 23. – Nemzeti Ünnep: Az 1956-os forradalom emléknapja, munkaszüneti nap csütörtökre esik 2025-ben. Október 24. péntek pihenőnap lesz (áthelyezett munkanap), így október 23–26. között négynapos hosszú hétvége adódik. Ezt sokan kihasználják egy őszi utazásra vagy pihenésre. Kommunikációban okt.23-án a visszafogott, megemlékező hangvétel javasolt (hasonlóan március 15-höz).

  • Október 31. – Halloween (Mindenszentek előestéje): Bár november 1-je Mindenszentek nálunk (halottak napja időszak, megemlékező hangulat), október 31. nyugati hatásra itthon is egyre inkább a Halloween bulik ideje. Főleg fiatalok, gyerekes családok tartanak jelmezes partikat, tökfaragást. A marketingben a horror- vagy vicces ijesztő tematika használata ilyenkor teljesen elfogadott – pl. “félelmetesen jó árak” szlogenek.

  • Október – “Pink October”: a mellrák elleni küzdelem hónapja világszerte. Sok cég csatlakozik támogatói vagy figyelemfelhívó kampánnyal (rózsaszín szalag viselése, jótékonysági futás stb.). Ha illik a profilodba (egészségügy, szépségipar, női közönség), akkor októberben felkarolhatod ezt az ügyet.

  • Technológiai világnapok: Október 4. – Állatok Világnapja (állatbarát kampányoknak jó); Október 10. – Lelki Egészség Világnapja (pszichológiai témák); Október 16. – Élelmezés Világnapja; Október 31. – Takarékossági Világnap (pénzügyi szektor kommunikálhat spórolási tippeket).

  • Hosszú hétvégék: Október 23–26. – négynapos hosszú hétvége (csütörtöktől vasárnapig), a pénteki munkanapot előzőleg okt.18-án szombaton dolgozzák le. Emellett október 1-22. és 27-31. normál munkamenet.

Szezonális jellemzők: Októberrel tényleg beköszönt az ősz: hűvösebb az idő, korábban sötétedik (óramutató-visszaállítás is hónap végén van). A fogyasztók ilyenkor már az év vége felé tekintenek, de még a karácsonyi dömping előtt vagyunk. Kiskereskedelemben október a őszi újdonságok hónapja (pl. új okostelefonok piacra kerülése, autóiparban új modellek, stb.). Sok szektorban elkezdődnek a Black Friday előkészületek – némelyik cég már október végén “Early Black Friday” akciókat hirdet, vagy legalább feliratkozókat gyűjt a novemberi nagy akcióhoz. A Halloween témája itthon is mainstreammé vált a marketingben: október második felében megjelennek a töklámpás dekorok az üzletekben, a cukrászdák halloweeni sütiket árulnak, a jelmezkölcsönzők reklámoznak. A márkák social media posztjai között gyakori a beöltözős, ijesztgetős tartalom okt.31-én. A szolgáltatásoknál október a wellness szezon kezdete is lehet: az őszi szünet (ha van iskolai őszi szünet okt. végén) idejére a belföldi wellness hotelek megtelnek – ezt előre promotálják. B2B-ben október nagyon mozgalmas: év végi projektek futnak, ilyenkor még lehet nagyobb üzleteket kötni a Q4-ben. A hosszú hétvége okt.23. körül kicsit megtöri a hónapot – arra figyelni kell, hogy azon a héten pl. hirdetéseket szüneteltetni lehet, mert kevesebben lesznek online, illetve előtte érdemes kampányt indítani, hogy a hosszú hétvége előtt még eljusson az üzenet a célcsoporthoz. Szezonális sajátosság továbbá, hogy október vége felé megjelennek az első karácsonyi előjelek: egyes bevásárlóközpontok már felrakják a dekorációt november elejére, ezért némelyik cég már októberben teaseli, hogy “valami készül” (persze a legtöbb még vár novemberig a karácsonyi kampánnyal).

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Halloween kampány: Október utolsó hetében dobj be valami “rémisztően jó” ötletet. Például rendezz “Halloween jelmezversenyt” a boltodban vagy online: aki okt.31-én jelmezben érkezik az üzletbe, kap 20% kedvezményt, vagy online küldhetsz be jelmezes fotót nyereményért. A közösségi médiában ne fogd vissza magad: használj 🎃👻 emojikat, csinálj TikTok-ra egy ijesztő/fun kihívást (pl. kollégákkal előadjátok a Thriller táncát). Hírlevél tárgymezőben is elmehet egyszer a vicces hang (“Félsz, hogy lemaradsz? 👻 Itt a Halloween akciónk!”). (Szektor: kisker, szórakoztatóipar).

  • Őszi hosszú hétvégés utazás: Utazási irodaként vagy hotelként promótáld az október 23-i hosszú hétvégét célzó ajánlatod már szeptemberben, de október elején még utoljára turbózd fel. Hírlevélben küldj egy “Őszi szünet ajánlatok” levelet gyönyörű őszi tájképekkel, last minute kedvezménnyel. Facebookon hirdesd meg a maradék szabad szobákat speciális csomagáron. Ha van őszi szünet az iskolákban (ált. okt. 23 körül szokott lenni néhány nap), azt hangsúlyozd, hogy “Családi pihenés az őszi szünetben – gyerekprogramokkal!”. (Szektor: turizmus, vendéglátás).

  • Pink October CSR poszt: Ha társadalmilag felelős kommunikációt is folytatsz, csatlakozz a mellrák elleni küzdelem hónapjához. Például október közepén posztolj egy képet a csapatodról, ahol mindenki rózsaszín szalagot visel, és írd le a posztban: “Október a mellrák elleni küzdelem hónapja – támogatjuk a ______ alapítványt”. Hírlevélben egy apró banner utalhat rá, vagy ha releváns, egy egész szegmenst szánhatsz a megelőzés fontosságára (pl. kozmetikai cég lévén). Ez javítja a márka megítélését és fontos ügyet szolgál. (Szektor: szépség, egészség, de bárki CSR).

  • Őszi nyereményjáték a termékekkel: A karácsonyi roham előtt még lehet egy kisebb kampányt tolni: szervezhetsz egy őszi tematikájú nyereményjátékot. Pl. “Gyűjts össze 5 különböző falevelet és hozd be üzletünkbe, cserébe sorsjegyet kapsz egy nyereményért” – ez offline boltoknál fun, vagy online: “Tippeld meg, hány tök van a képen!” játék. A nyeremény lehet egy termékcsomag. Ezzel októberben is fenntartod az érdeklődést és adatbázist is építhetsz (ha regisztráció kell a játékhoz).

  • Elő-kollekció karácsonyra (soft launch): Ha nagyon előrelátó vagy, október végén már tesztelheted a karácsonyi termékeket. Pl. egy édességgyártó okt.25-től limitáltan piacra dob egy új ízű szaloncukrot pár boltban, és kéri a vásárlókat, hogy véleményezzék online (ezzel hype-ot generál a nagy karácsonyi szezon előtt). Ezt kommunikáld: “Exkluzív előpremier: kóstold meg karácsonyi újdonságunkat elsőként!”. Az early bird vásárlókat bevonhatod, hogy osszák meg véleményüket Instagramon hashtaggel. Így októberben tanulsz a közönségtől, és novemberben már csiszoltabb kampánnyal robbanhatsz be. (Szektor: élelmiszer, játék, bármi szezonális cikk).

November

Főbb dátumok és események:

  • November 1. – Mindenszentek: Munkaszüneti nap (2025-ben szombatra esik, így nem nyerünk extra szabadnapot). Ezen a hétvégén az emberek temetőbe mennek, megemlékeznek elhunyt szeretteikről – a kommunikációban ezt tiszteletben kell tartani (nem időzítünk harsány kampányt pont halottak napjára). Viszont kereskedelmileg október végén-nov. elején megnő a virág, mécses, koszorú eladása (ha ilyen termékkörben vagy, ezt vedd figyelembe).

  • November 11. – Singles’ Day (11.11): Eredetileg kínai vásárlási ünnep, mára globális jelenség. Néhány nemzetközi e-kereskedő Magyarországon is tart ezen a napon akciókat. Még nem annyira elterjedt, de trend növekvőben – lehet csatlakozni egy “Szinglik napja” akcióval (pl. egyedülálló ügyfeleknek extra kedvezmény, vagy bárkinek szóló elő-Black Friday leárazás).

  • November 28. – Black Friday: Az év talán legnagyobb akciódömpingje világszerte. Hagyományosan november utolsó péntekén tartják – 2025-ben november 28-ára esik (péntek). Magyarországon 2010-es évek közepe óta a kereskedők széles köre csatlakozik. Gyakorlatilag bármilyen termékkörben lehet Black Friday kampányt tartani (már nem csak műszaki cikkek). Sok cég már egész novemberben reklámozza, sőt vannak, akik előrehozzák 1-2 héttel a saját akciójukat (“Black November”). Erre a napra külön marketingstratégia kell: erős online hirdetések, e-mail dömping, webáruház felkészítés a forgalomra, logisztika.

  • November 30. – Advent első vasárnapja: 2025-ben advent első vasárnapja épp november végére esik, a Black Friday utáni hétvégére. Ezzel hivatalosan is kezdetét veszi a karácsonyi időszak. Már november végén sok helyen felgyúlnak az ünnepi fények, megnyitnak a karácsonyi vásárok. A marketingben ilyenkor azonnal váltunk “ünnepi üzemmódba”: jön a karácsonyi vizuál, a mikulásos termékek, ünnepi hírlevélsorozatok.

  • Egyéb novemberi világnapok: Movember – az egész hónap a férfi egészség (prosztatarák) figyelemfelhívó akciója, bajusznövesztéssel. (Szektor: borotva márkák paradox módon ilyenkor kampányolnak “ne borotválkozz, de ha mégis, minket válassz”). November 20. – Gyermekjogok Világnapja; November 14. – Diabétesz Világnap; Hálaadás (USA) nov. 27-én – hazai marketingben nem releváns, kivéve ha amerikai közönséged is van. November 28. – Black Friday (lásd fent, ez már igazából the esemény).

  • Hosszú hétvégék: Novemberben 2025-ben nincs hosszú hétvége, mivel nov.1. szombat, a többi hétköznap nem ünnep. Viszont a hónap végi Black Friday-akciók sokaknál “bevásárlási hosszú hétvégét” jelentenek (péntek-szombat-vasárnap shopping).

Szezonális jellemzők: November a karácsonyi szezon előtti hajrá és a nagy akciók hónapja. Gyakorlatilag két részre oszlik: a hónap első fele a Black Friday felé való építkezés, a második fele pedig a Black Friday és utána az ünnepi kampányok kezdete. A fogyasztók viselkedése is ennek megfelelő: sokan kivárnak novemberig bizonyos nagyobb beszerzésekkel, mert tudják, hogy Black Friday környékén olcsóbban megvehetik (elektronika, háztartási gép stb.). Ezért a marketingben fontos előre hype-ot generálni: pl. “írj fel a BF értesítő listára” vagy “készülj, közeleg az év legnagyobb akciója”. Maga Black Friday napja (nov.28.) és az azt követő hétvége kritikus: akkor mindenkinek tele az inboxa ajánlatokkal, a social feed is hirdetés hirdetés hátán – ki kell tűnni valami egyedivel (vagy épp ellenkezőleg, egyes niche márkák bojkottálják a zajt, és pont csendes napot tartanak – ez is stratégia lehet). E-kereskedelemben a BF nap forgalma óriási; ha webáruházad van, készülj fel technikailag és ügyfélszolgálatilag is. A szolgáltató szektor is rákapcsolt az utóbbi években: pl. biztosítók, telekommunikációs cégek is Black Friday akcióznak (első havi díj ingyen, stb.). B2B-ben is egyre gyakoribb, hogy szoftvercégek, SaaS szolgáltatók black friday kedvezményeket adnak (pl. éves előfizetés X% off). A Movember mozgalom miatt novemberben a férfiegészség is téma: számos cég férfi dolgozói növesztenek bajuszt, és ezt posztolják, adománygyűjtik – ez jó PR és belső csapatépítés is. A hónap végén, advent kezdetével aztán átvált minden a karácsonyi hangulatra: kirakjuk a Mikulást a kirakatba, indulnak a karácsonyi reklámok a tévében. Fontos dátum még a Black Friday utáni hétfő, azaz Cyber Monday (2025. dec. 1.), ami eredetileg az online akciók napja – sok e-kereskedő egész hétvégére kitolja a BF akciót és hétfőn zárja le. Továbbá Giving Tuesday (Adakozó kedd), ami a hálaadás utáni kedd (2025-ben dec. 2.) a jótékonykodás napja – ezt itthon is kezdik átvenni egyes szervezetek, érdemes megemlíteni, ha CSR vonalon mozogsz.

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Black Friday teaser kampány: Már november elején kezdd el építeni az érdeklődést a Black Friday köré. Tegyél ki a weboldalra egy visszaszámlálót (“X nap van hátra”), és gyűjts email feliratkozókat egy “Black Friday VIP lista”-ra, akik elsőként férnek hozzá az akciókhoz. Közösségi médiában posztolj statisztikákat az előző évi Black Friday-ről (pl. “Tavaly 3000 rendelést adtatok le egy nap alatt – idén megdöntjük?”). Hírlevelekben november közepén küldhetsz egy “Készülj a nagy napra” útmutatót (pl. hogyan wishlistelje be előre a kívánt termékeket a vásárló). Ez mind fokozza a FOMO-t és biztosítja, hogy a te márkád jusson eszébe elsőként a vásárlónak BF reggelén.

  • Black Friday akciók kommunikációja: A nagy nap(ok) során bombázd minden csatornán az ajánlataiddal a közönséget. Küldj éjfélkor induló hírlevelet kiemelt akciókkal (a legnagyobb kedvezmények vagy limitált darabszámú termékek kiemelésével). Használj erős tárgymezőket: pl. “50% kedvezmény mától – most vagy soha!”. Social médiában futtass fizetett hirdetéseket már előző estétől, és posztolj organikusan is többször a nap folyamán (pl. “Már csak 100 darab maradt a ___ termékből, siess!”). Fontos az időzítés kommunikálása: emlékeztesd őket, hogy az akció csak a készlet erejéig vagy csak péntek éjfélig tart. Esetleg hosszabbítasz hétvégére? Akkor szombaton is posztolj “A kérésre meghosszabbítottuk Black Friday akciónkat vasárnap estig!”. Fontos: figyeld a kommenteket, üzeneteket és reagálj gyorsan, mert sok kérdés lesz (készlet, méret, működik-e a kuponkód stb.). Ez a legintenzívebb pár nap marketing szempontból. (Szektor: minden, e-comm és retail főleg).

  • Anti-Black Friday üzenet: Érdekes megközelítés, ha a márkád értékrendje engedi, hogy nem vesz részt a vásárlási lázban. Egyre több cég kommunikálja a fenntarthatóság jegyében, hogy BF napján nem akciózik, sőt bezárja az üzletet vagy fát ültet helyette. Ha te is ezt az utat választod, posztold ki november 28-án: “Ma nem kínálunk kedvezményeket. Vásárlás helyett pihenj, gondold át mire van valóban szükséged. Mi pedig az el nem költött összegek egy részét jótékony célra fordítjuk.”. Ez merész húzás, de a tudatos fogyasztók szemében növelheti a márkahűséget. (Persze csak akkor, ha hitelesen illik a brandhez.)

  • Movember kampány (egész hónap): Ha van rá affinitás a cégedben, csatlakozz a Movemberhez. Pl. alakítsatok egy “vállalati Movember csapatot”, a férfi kollégák növesztik a bajuszt novemberben, a cég pedig adományt gyűjt a prosztatarák megelőzésére. Ezt dokumentálhatod: minden héten posztolsz egy “Bajusznövesztő naplót” fotókkal, videókkal (lehet vicces, filterezett, összehasonlító előtte-utána képek). Hírlevélben a hónap végén beszámolhatsz: “Így támogatott minket a közösség Movemberben, összegyűlt X Ft adomány”. Ez a kampány jó PR, és megmutatja a vállalat emberséges oldalát. (Szektor: bárki, ahol van belső motiváció).

  • Karácsonyi előkampány indítása: Amint vége a Black Friday őrületnek, gyakorlatilag másnap elindíthatod a karácsonyi kommunikációt. November 30-án, advent első vasárnapján küldj ki egy ünnepi hangulatú hírlevelet: “Meggyújtottuk az első gyertyát – indul az ünnepi készülődés” címmel, benne karácsonyi termékajánlóval vagy blogcikkel (pl. karácsonyi dekor trendek 2025). Social médiában váltsd át a profilképed/borítóképed ünnepi dizájnra (mikulássapka a logón, stb.). Ezzel jelzed a közönségnek, hogy készen állsz az ünnepi szezonra, és hamarosan jönnek az ajánlatok. (Szektor: minden – a november végi hangolódás megalapozza a decemberi sikert).

December

Főbb dátumok és események:

  • December 6. – Mikulás nap: Hagyományosan a gyerekeknek a Mikulás reggelre ajándékot (édességet) hoz. Nem hivatalos ünnepnap, de erősen tartott népszokás. A retailben csúcsidőszak a Mikulás-csomagok, szaloncukrok eladása. Marketingben sok márka használja a Mikulás motívumot egész hónapban.

  • December 24-26. – Karácsony: Dec 25-26 munkaszüneti nap (csütörtök, péntek 2025-ben). Dec 24. Szenteste hagyományosan pihenőnap lesz (szerdára esik, ledolgozva előre dec.13-án), így december 24-28. között ötnapos hosszú hétvége lesz karácsonykor. A legtöbb üzlet dec 24-én délig nyitva, 25-26-án zárva, online shopoknál is leáll a kiszállítás. A karácsony főszezon a legtöbb B2C üzlet számára – az év forgalmának jelentős része itt realizálódik.

  • December 31. – Szilveszter: nem munkaszüneti nap (2025-ben szerdára esik, csütörtök jan 1. már 2026), de sok cég fél napra nyitva tart csak. Az emberek szilveszteri bulira készülnek – pezsgő, tüzijáték kellékek fogynak. Marketingben a karácsony után azonnal átállunk az újévi üzenetekre, és a két ünnep közti időben (dec 27-30) már gyakran az évértékelés és újévi fogadalom témák dominálnak.

  • Egyéb decemberi világnapok: December 3. – Fogyatékkal Élők Nemzetközi Napja (befogadás témája), December 10. – Emberi Jogok Napja, December 5. – Önkéntesség Világnapja (Giving Tuesday környékén, jótékonykodás). Ezek mind fontosak lehetnek CSR szempontból.

  • Hosszú hétvégék: December 24-28. – ötnapos (!) hosszú “hétvége” karácsonykor, köszönhetően a szerdai Szenteste pihenőnapnak. (Cserébe dec.13. szombat munkanap volt.) Szilveszter idén nem ad plusz napot, de sokan dec.29-30-31-et kivesznek szabinak, hogy két hétre elmenjenek pihenni év végén.

Szezonális jellemzők: December egyértelműen az ünnepi marketing időszaka. A kiskereskedelemben a hónap első 3 hete a legerősebb: ekkor zajlik a karácsonyi ajándékvásárlás dömpingje. A boltok hosszabb nyitvatartással, karácsonyi zenével, leárazásokkal csalogatnak. Az online kereskedelemben kritikus a karácsonyi kiszállítás határideje – általában dec.20. körül van az utolsó nap, hogy időben odaérjen a csomag. Ezt minden webáruház kommunikálja: “Rendelj december 19-ig, hogy biztosan megérkezzen karácsonyra!”. Az ünnepi kreatívokkal tele van minden csatorna: piros-zöld színek, hópelyhek, ajándékdobozok minden reklámban. Fontos trend az is, hogy a karácsonyi időszakban a reklámzaj hatalmas, ezért sok cég inkább érzelmes, storytelling alapú kampányfilmmel próbál kitűnni (lásd a nagy karácsonyi reklámfilmeket). A szolgáltatásoknál ilyenkor jön képbe az ajándékutalványok marketingje (ha valaki nem tud dönteni ajándékról, vegyen voucher-t). B2B-ben december eleje még aktív lehet (évvégi költések, projektek lezárása), de dec.20. után szinte minden lelassul, sok cég bezár az ünnepekre. Mikulás napja külön mikro-szezon: a gyerekeknek szánt apró ajándékok (~csoki) marketingje erős kb. dec.1-5. között. Szilveszter másik mini-szezon: dec.27-31 között a pezsgőmárkák, parti kellékek, utazási ajánlatok (Szilveszter külföldön) jelennek meg nagyobb számban. Január 1. után pedig jön az új év, új kezdet kommunikáció. Még ide tartozik: az elmúlt években kialakult egy “karácsony utáni leárazás” hullám is (Boxing Day Sale mintájára), bár nálunk dec.27-30 között kevesen mennek boltba; inkább januárban folytatják. De pl. a két ünnep közt a műszaki áruházak már indítanak “év végi kiárusítást” a karácsony után megmaradt készletre. Ezt is lehet kommunikálni a két ünnep között agresszívebben, mivel akkor kevesebb versengő kampány fut.

Kampányötletek (Hírlevél és Social Media):

  • Adventi kalendárium kampány: Készíts december 1-től 24-ig tartó adventi játékot a közösségi médiában vagy hírlevélben. Például minden nap kinyílik egy “ablak” és mutatsz egy napi ajánlatot vagy tartalmat. Lehet ez Instagram Story sorozat: minden nap quiz kérdés az ünnepekkel kapcsolatban, helyesen válaszolók között napi apró nyeremény. Vagy e-mailben egy adventi naptár, ahol a feliratkozók minden nap kapnak egy kis kupont/meglepetést. Ez folyamatos érdeklődést generál és visszacsalogat naponta. (Szektor: e-comm, retail, ahol sokféle termék van).

  • Ünnepi jókívánság és karitatív akció: Karácsony közeledtével ne csak eladni próbálj – mutasd meg a márka szívét is. Szervezz egy jótékonysági gyűjtést (pl. játékgyűjtés gyermekotthonnak) és kommunikáld a közönséged felé. A céges karácsonyi üdvözlőkártyádba is beleírhatod, hogy “Idén karácsonykor az XY Alapítványt támogattuk”. Posztolj meghitt üzenetet Szenteste napján (lehet időzített poszt): “Békés karácsonyt kívánunk minden követőnknek” – ennél nem is kell több, esetleg egy szép kreatív kép mellé. Hírlevélben 24-én már ne reklámot küldj, hanem egy szép e-cardot jókívánságokkal. (Szektor: bárki).

  • Karácsony utáni follow-up: Dec 27-28 körül érdemes egy “Köszönjük” poszttal jelentkezni: megköszönheted a vásárlóidnak az egész éves bizalmat, megoszthatsz pár fotót a csapat karácsonyi ünnepségéről (pl. pulcsis buli az irodában). Ezzel emberi kapcsolatot építesz. Emellett ha van év végi akciód, azt is bejelentheted: “Ha a Jézuska nem azt hozta, amire vágytál – válogass évzáró akcióinkból!”. Sok ember ilyenkor unalmában nézelődik neten az új ajándék elektronikával, jó, ha látnak egy hirdetést a leárazásodról.

  • Évértékelő tartalom: Az év végéhez érve készíthetsz egy összefoglaló anyagot. Például egy infografikát az éved számokról: hány ügyfelet szolgáltál ki, milyen sikereket értél el, mennyi kávét ittatok az irodában 😄. Ezt megoszthatod LinkedIn-en (B2B image építés), Facebookon is akár. Vagy készíthetsz egy rövid videós montázst a 2025-ös évről (termékfejlesztések, rendezvények, boldog vásárlók képei). Ez erősíti a közösség érzését a márkád körül. Hírlevélben is küldhetsz egy “Köszönjük 2025-öt, íme a mérföldköveink” levelet december 30-31 táján.

  • Újévi fogadalmak akció: Bár ez már kicsit átcsúszik januárba, dec 31-én már készülhetsz rá. Posztolj Szilveszter napján egy kérdést a közönségnek: “Mi a legfőbb újévi fogadalmad 2026-ra?”. Ezzel beindítod a beszélgetést. Majd az új év első napjaiban reagálhatsz rá egy kampánnyal: pl. “Fogadd meg, hogy egészségesebben élsz – segítünk, januárban 20% kedvezmény minden fitness termékünkre”. Tehát már dec végén gyűjtesz insightot, amit a januári marketingben felhasználsz. És ne feledd, dec 31-én éjfélkor sok márka időzít egy boldog újévet posztot tűzijátékos animációval – csatlakozz nyugodtan ehhez, hogy az első köszöntések közt legyél a hírfolyamukban az új évben.


Források:

  • Magyarországi munkaszüneti napok és hosszú hétvégék 2025-ben – hivatalos naptár adatok

  • Nemzetközi nőnap jelentése (március 8.) – Origo, 2025

  • 2025 húsvéti hosszú hétvége dátumai (ápr.18-21.) – 24.hu

  • A Föld napja időpontja és jelentősége – Arcanum Blog

  • Anyák napja és Apák napja 2025-ben (május 4. és június 15.) – anyaknapjavilag.hu

  • Gyereknap 2025 dátuma (május 25.) – Süssfelnap.hu időjárási portál

  • Nyári leárazási szezon időtartama – Pénzcentrum (MTI alapján)

  • A 2024/25-ös tanév rendje (nyári szünet vége, 2025/26 tanév kezdete) – Cyberpress

  • Black Friday 2025 időpontja és jelentősége – tipplee.hu

    1. október 23-i és karácsonyi hosszú hétvégék – 24.hu

  • 2025 munkanap-áthelyezések (május 2., október 24., december 24. pihenőnapok) – HR Portál

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025