Forró

Szükséges-e kreativitás a marketingesnek?

Főbb pontok

Sokszor fel szokott merülni a kreativitás (alkotóképesség) témája a vállalkozók és persze a marketinges szakemberek között.

Az egyik oldalon azok állnak, akik azt mondják, hogy nem kell kreatívnak lennie egy marketingesnek, mert ott vannak a bevált módszerek, vagy ha úgy tetszik a sémák, és csak le kell őket követni.

A másik oldalon pedig azok állnak, akik a marketingelést a kreativitáshoz kötik. 

Én pedig úgy vettem észre, hogy sokszor elbeszélnek egymás mellett a felek, így nézzünk meg a kreativitás jelentését és fokozatait. A téma igen nagy, és még nem minden területen született véleményazonosság. A kreativitást meghatározhatjuk a termékkel, de magával az alkotás folyamatával is. Ha csak a produktumot nézzük, akkor ott felmerülhetnek olyan kérdések, hogy ki és mi alapon minősít? Számos alkotó munkáját jóval a halála után ismerték el, legyen az matematikus, festő, író stb. A kreativitás bizonyos problémamegközelítési módot jelent, amely alapvetőbb mint egy szakmai képzettség, pl. a marketinges szakmáé. 

Nézzük meg az öt szintet. Ezeknek a típusai ugyanazok, viszont a mélységük és az érvényességük változik.

Első szint: kifejező kreativitás. Pl. a gyermekek rajzai ilyenek. Itt az ügyesség, eredetiség és a minőség nem számít. 

Második szint: produktív kreativitás. Nagyon hasonlít az első szinthez, ám itt már megjelenik valamiféle szabályrendszer és a techinka javítása is cél. 

Harmadik szint: a feltaláló. Új és szokatlan összefüggések felfedezése. Itt fontos a kitalálás és a felfedezés.

Negyedik szint: az újító. Sok hazai marketinges ennek vallja magát, ám erről a szintről azt kell tudni, hogy kevés ember éri el. Itt egy egész tudomány vagy művészeti ágnak az alapjait jelentősen meg kell változtatni. Tehát a fejen állva írjunk hírlevelet és közben hirdessünk itt és ott is A.I.D.A formulával, nem innováció, ellenben a SpaceX és Tesla már igen.

Ötödik szint: a teremtő kreativitás. Fundamentális, elvont szinten egy teljesen új elv, vagy felvetés születik.  

Azonban egy háziasszony nem kreatív akkor, amikor egyben tartja a háztartást, a családot, mindeközben boldog légkört teremt? Mert szerintem az, ám az ő produktuma kevésbé fogható meg. 

Sokan, sokféleképpen kutatták már a kreativitást és próbáltak a személyek között összefüggést találni pl. IQ és környezeti hatások között. Az én véleményem szerint a kreatív ember belső tüze magas lángon ég, alaposan ismeri a témáját, elkötelezett és leginkább saját magát szórakoztatja az alkotással. És mivel jól szórakozik, laza. 

Szerintem mind a két félnek igaza van akkor ha az ő szemüvegükön keresztül nézünk. A marketing egy jelentős része bevált sémák halmaza amit le kell másolni. Ám ha nem jön be a másolás, illetve ha egyedi probléma merül fel, akkor oda már kreativitás kell. Így én úgy gondolom, hogy egy-egy beszélgetésből meg lehet tippelni azt, hogy milyen szinten áll a marketingben. 

Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Webshopot indítottál? Kérj tanácsadást!

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs...

Építs saját médiabirodalmat!

A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell,...

Milyen következményei lesznek a rossz tartalomnak?

Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós...

Itt érsz el

© Copyright 2025