Minőségi cégek – fantáziátlan túldicsérés

Főbb pontok

Észrevettem, hogy az utóbbi 1-2 évben a Facebookon szinte csak olyan reklámok jönnek velem szembe, melyek túldicsérik az adott terméket / szolgáltatást. Mintha a vállalkozók vagy a marketingeseik azon versenyeznének, hogy ki tud nagyobbat mondani, ezzel minél jobban elfedni a valóságot.

A marketingnek soha sem szabad valótalant állítania, ám azért szabad kozmetikázni, vagy ha úgy tetszik: egy kis alapozó soha sem árt.

Szóval, a mostani reklámok túltolják a dicsekvést, öndicséretet. Szinte soha, senki sem említi meg a hátrányokat. Ez pedig azt eredményezi, hogy a fogyasztó számára a reklámok unalmassá válnak, azaz beköszönt a reklámvakság, amit úgy is nevezhetünk, hogy: percepciós vakság.

A másik baj az öntömjénezéssel, hogy a fogyasztó szemében hiteltelenné válunk. Egyszerűen nem létezik olyan termék vagy szolgáltatás, ami mindig, mindenkinek, minden körülmények között tökéletes lenne.

Reklámos szemmel nézve ebben az a szörnyű, hogy a felhasználók nem tudnak és nem is akarnak különbséget tenni a hirdetések között. Ők csak annyit érzékelnek ezekből, hogy a világ összes terméke és szolgáltatása a lehető legjobb, amit nyilván nem hisznek el, így beindul náluk a bizalmatlanság, és már azt sem hiszik el, ha a Facebookon egy hirdetésben pl. az az állítás szerepel, hogy: az ég kék.

Fantáziátlan túldicsérés

A komplex gondolkodással rendelkezők valószínűleg azt gondolják, hogy eddig furmányos kozmetikázásról beszéltem, melyek fondorlatos módon vannak beépítve a hirdetésekbe. De ez közel sem igaz. Sajnos a valóság az, hogy a kreativitás egy pár jelzőben merül ki, úgy mint: minőségi, olcsó, nagyon jó, legnépszerűbb, legjobb ár / érték arányú.

De most nézzünk meg három kategóriát a sok közül, amelyek szembe mennek a fentiekkel. Legyünk egy kicsit kreatívabbak!

A kreatív reklámokat három erősségi fokozatba sorolhatjuk, melyeknek nevei is vannak, amit a hatásukról neveztek el, ezek: AHA, HAHA, HŰHA.

  • Az AHA: a reklámozó valamilyen összefüggést rejtett el a reklámban.
  • A HAHA: az AHA + egy humoros összefüggés.
  • A HŰHA: AHA + HAHA egyvelege, de kiegészül valamilyen tabudöntő tartalommal, vagy provokációval.

Például a Chokito reklámjai egyértelműen a HŰHA kategóriába tartoznak:

Ráadásul a csoki negatív tulajdonságát sem rejtik a véka alá.

A másik példa a BRG MK 27-es kazettás magnó reklámja. Ez egy sima hirdetés, amely előnyöket mutat be, ám a videó utolsó mondatában elhangzik a csattanó: és szép is (nem, nem volt az – mindenki felnevetett anno).

Te is gyakran találkozol a minőségi szóval a reklámokban?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Banknotes.

Így kereshetsz pénzt az AdSense segítségével

Ha te is eljátszottál már a gondolattal, hogy a tartalomgyártásból, a blogolásból vagy a YouTube-videókból származó bevételedet szeretnéd növelni, akkor biztosan találkoztál a Google AdSense nevével. Ez a platform az egyik legismertebb és legkényelmesebb módja annak, hogy a saját weboldaladon vagy videós csatornádon hirdetéseket jeleníts meg, és ezzel valódi jövedelemhez juss. Az AdSense lehetőséget ad...
Business graphs and magnifying glass on table

Alapvető Excel függvények marketingeseknek

Ha valaha is érezted már úgy, hogy a marketingkampányaid méréséhez és elemzéséhez túl sok adatot kell kezelned – táblázatokat, statisztikákat, kattintási arányokat, konverziókat, remarketinglistákat, költségterveket –, akkor bizony nem vagy egyedül. Egy adatgazdag környezetben előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy valamilyen táblázatkezelő eszközzel irányítsd, rendszerezd és elemezd a felhalmozott információkat. A Microsoft Excel az egyik legismertebb, és továbbra...
online training on the school website on the Internet

A Google Ads szakértő

Ha bármikor is gondolkodtál azon, hogy milyen módon növelhetnéd online vállalkozásod láthatóságát és bevételét, valószínűleg szembejött már veled a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) kifejezés. Ez az egyik legismertebb és leghatékonyabb PPC (Pay-Per-Click) hirdetési platform, amely megfelelő beállításokkal és szakmai rálátással csodákra képes. Azonban az is lehetséges, hogy elkezdtél már saját kezűleg kampányokat futtatni,...
High Speed

Hogyan működik a PageSpeed Insights?

Ha komolyan gondolod a weboldalad és az online jelenléted hosszú távú sikerét, akkor a sebesség és a felhasználói élmény optimalizálása egyszerűen megkerülhetetlen. Ezzel nemcsak a látogatóid elégedettségét növeled, hanem a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeiden is jelentősen javíthatsz. És itt lép be a képbe a Google PageSpeed Insights – vagy röviden PSI –, amely a weboldalad betöltési...

Itt érsz el

© Copyright 2025